$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problemy z 2,9 , lpg i chyba nie tylko....
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z 2,9 , lpg i chyba nie tylko....
Autor Wiadomość
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |6 Wrz 2004|, 2004 14:09   problemy z 2,9 , lpg i chyba nie tylko....

temat ten zamieściłem równierz w forum "ogólne" ponieważ bardzo potrzebuje pomocy klubowiczów

Witam, niektórzy juz pewnie czytali o moich problemach ze świerzutko ściągniętym SC.
(jest to mój drugi, poprzedni 2,0 OHC CL LPG chodził bez zarzutu)

Chciałbym zamieścić nieco bardziej rozbudowny opis sytuacji i prosic o jakiekolwiek sugestie lub informacje na temat waszych problemów lub ich braku.

Najpierw założyłem lpg na "komputerze". Parownik lovato, sterownik bingo,
dwa miksery - standard. Jak odbierałem od gazownika, dławił sie troche przy
dodawaniu gazy z wolnych obrotów. Gazownik podłączył pod komputer ,
poregulował, ale bez większych efektów.
Na drugi dzień zmienił miksery, na takie o mniejszym przlocie powietrza,
żeby zwiększyć zasysanie . I się zaczęło.Co prawda dławienie zostało
zminimalizowane, ale delikadnie istnaiło przez chwilke przy ruszaniu. Jednak
auto w tasie spaliło 24 l/100 km a wmieście ponad 40 l/10km.

Oczywiście świece, przewody itp, zmienione na nowe, odpowiedniej jakości.

Gazwonik w końcu zmienił mi parownik na BRC o większej wydolności, bo
stwierdził, że tu lezy problem.
I wtedy pojechałem na nim do Belgii, lecz w nocy przed wyjazdem zaczął znowu
świrować, dławic sie przy ruszaniu, przerywać delikatnie w czasie jazdy z
równą prędkością głównie, ale rónież przy przyspieszaniu (tak jak by sie na
chwilę gwałtownie zdejmowało nogę z gazu).
Okazało się, że po tej regulacji w trasie pali od 15 l (przy bardzo równej
jeździe po autostradzie - 130 km/h) do około 20 - 22 l/100 km a w mieście
32-35 l/100 km.

Ustawiłęm w końcu zapłon myśląc że to jest przyczyną. Pogorszyło się torchę, zaczął strzelać. Zacząłem sprawdzac dokładnie sam silnik, jeździłem po mechanikach, ale wszyscy nie widzieli konkretnej przyczyny.
W końcu z bratem mechanikiem chcieliśmy wyeliminowć usterki zapłonu.Po zmierzeniu oporu na wszystkich kablach,
kopułce itp, wymianie cewki zapłonowej...... stwierdziliśmy, że problem tkiw
gdzie indziej.

Wyjęliśmy aktuator (ten elektroniczny zawór między parownikiem a mikserem) i
włożyliśmy zwykły zawór na śrubkę. Okazało się, że auto juz rusza normalnie,
dławiąc sie dleikatnie jak jest zimny tylko. (zrobiłęm to w ten piątek). W
sobotę kazałem gazownikowi zmienić miksery na te z wiekszym przlotem
powietrza i wyregolowac gaz na analizaotrze, ale zostawić zawór na śrubkę,
żeby zobaczyć jak będzie jeździł i ile palił.

Jak na razie jeździ dobrze i się nie dławi..... ale nie wiem ile pali (może
dzis doleję do pełna). Niestety szybkość zapalenia rezerwy wskazuje no dośc duże zużycie.
I niestety potrafi strzelić czasem, ale rzadko.

Do tego gorzej odpala, potrafi się czasem zadławić na benzynie, ale bardzo rzadko.

prosze o odpowiedzi....instrukcje , informacje jakie macie instalacje, na jakich wasze 2,9 chodzą najlepiej.

Pozdrawiam
 
 
Art
[Usunięty]

Wysłany: |6 Wrz 2004|, 2004 14:19   

Hej!
Ja mam BIGAS S.R.L. na wtrysku i zero problemów.
Trasa 13litrów, miasto 16, i chodzi jak strzała.
Cosworth '96
Pzdr,
Art
 
 
lukasz006
[Usunięty]

Wysłany: |7 Wrz 2004|, 2004 22:37   

Dopiero to przerabialem wejdz na forum chyba www.elektroda.pl i tam troche poszukaj wiec powie co to moze byc miejwiecej
zakladajac ze gaz jest zalozony ogolnie dobrze

to zmus chamow aby dobrze sprawdzili ci sonde czy dziala czy nie ma bledow (czesto zle ja patalachy podlaczaj i auto jezdzi caly czas dajac maksymalna ilosc gazu)

moze tez tak byc ze komputer nie lapie masy (czesto zamiast od akumalatora podlacza np na blotnik i lipa)

i kolejny bajer jesli masz instalke z komputerm to moze dawac dupy silniczek krokowy (to usuwa sie przez zalozenie sruby i wyregulowanie i jesli chodzi dobrze to ok albo bujasz sie dalej z silnikiem krokowym)

ale z tego co pisales to chyba najlepszy fachowiec to on niebyl skoro parownik dobieral na chybil trafil a niewiem czy przypadkiem 2,9 nie powinien miec 2 aby dzialal dobrze

co do strzelania to niemoge se przypomiec co trzeba bylo zrobic aby to wyeliminowac ale tez jakos da :)
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 10:14   

mam ten silnik i od roku męczę sie z tym samym co Ty!
Przerabiałem juz CHYBA wszystko! DRUGI PAROWNIK , SRUBKĘ , MIKSERY, WYMIANA SONDY, DOLOZENIE DRUGIEGO KOMPUTERKA I AKTUATORA DO DRUGIEJ SONDY ITD....
cHODZI W MAIRE, ALE SPALANIE NA TRASIE14-16, A W MIESCIE NAWET D0 21, A CO BEDZIE JAK PRZYJDZIE ZIMA?
pODOBNO TYLKO WTRYSK GAZU MOŻE POMÓC!
pOWODZENIA
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 10:30   

Eeee qrna ja nie wiem co wy z tym gazem robicie. Niewiem czy silnik z 1995 12v jest taki sam jak starsze 12v ale jeśli tak - to zapraszam na oględziny mojego. Pali tyle ile JA chcę. Osczędnie jeżdżąc da się 10 a może i mniej - jak zapierdzielam i cisnę to 18. 2.4 jest identyczny jak 2.9 tylko ma mniejsze tłoczki i cylindry więc dodajmy w tej intencji po litrze na 100. Na mój gust mój pali bardzo racjonalnie. Znam kilka osób w kraku z 2,9 i pali im prawie tak jak mnie. ( oczywiście mówie o gazie - benzynę używam tylko na odpał i awaryjnie. dodam, że sondy lambda mam uwalone obydwie. )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 10:57   

Również nie wiem jak to macie z tym gazem. Cossim jeżdżę na gazie coprawda dopiero od lutego, ale żadnych strzałów - w ogóle nigdy nic takiego nie miałem. A na gazie jeżdżę już parę lat. Zima lato wcześniej były samochody odpalane na gazie i zero problemów. Teraz mam założoną instalację, że odpala się na benzynie i dopiero po 2000 włącza się gaz. Zużycie gazu w zależności od stylu jazdy 8) 11-12 do nawet 18 na 100. W tej chwili spalanie średnie od chwili założenia gazu to 12,73 l/100 km. Mam założony parownik BRC i komp Autronic. Ale zanim założyłem byłem w kilku warsztatach dużo mechników bało się zakładać. Jeden chciał zakładać i telefonicznie się konsultować z innym w wawie (dałem sobie spokój). Może jedna wada, dość wolno się zbiera, ale przy wyprzedzaniu żadnej różnicy czy to benzyna czy gaz.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 12:55   

Pewnie że osiągi gorsze niż na benzynie - no ale przy instalce bez wtrysku to musi tak być. Nie ma się co czarować. Ale ja tam nie narzekam - wciskam w dechę i tylko widzę jak dresy w BMW odpadają :D :D a to tylko 2,4 V6 :D mój kolejny to będzie 2,9 klasyczny 12V
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 13:30   

zbyszek napisał/a:
Mam założony parownik BRC i komp Autronic. .

...a ile masz aktuatorów, bo u mnie są dwa , syganał z dóch sond, parownik z dwoma wyjsciami firmy REG-taki duzy, i jeden kom do jednej strony silnika, a do drugiej emulator!
I tak chla! Nie wiem co zrobić? jutro bede u gaziarza! Moze macie jakies sugestie?
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 13:54   

Ja mam 2.8i,gaz normalny bez komputerów,wymieniłem tylko parownik na większy "super" i chodzi elegancko,a co do strzałów gazu to trzeba się nauczyć odpalać itd.przy jeździe żadnego strzału nie było,zbiera się elegancko,wiadomo ciut słabiej niż na benzynce ale niewiele 8) Pali na trasie około 12-13 literków,a miasto to około 16,no zależy od jazdy jeszcze,bywało że na trasie mojemu Ojcu 11 wyszedł :lol:Tylko tyle że to 2.8 więc inaczej przepływomierze :wink:
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 12:40   

witam......oto kilka nowych faktów w mojej walce.

Po zmianie elektroniki na śrubkę (jedną, za nią trójnik) średnia wyszła 25 l/100 (pół trasa, pół miasto).Srubka wyeliminowała dławienie prawie całkowicie, ale jak juz się zadłwił przyruszaniu to strzelił.


Ostanio zmieniłem miksery na jeszcze inne, przestawiłem zapłon na nieco wcześniejszy i mój gazownik właśnie walczy z autem.
Zobaczymy czy na elektronice sie dławi czy nie.... i ile pali...

p.s. jak już pisałem parownik mam BRC.//

pozdrawiam
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 12:51   

Hubert napisał/a:
Ostanio zmieniłem miksery na jeszcze inne, przestawiłem zapłon na nieco wcześniejszy i mój gazownik właśnie walczy z autem.

To w koncu jak to jest z tym zapolonem ? Ustawia sie czy nie ? Bo ja juz kur...a zupelnie zglupialem :roll:
 
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 12:54   

Ustawia się jak najbardziej, jest normalna kopułka, i rozdzielacz z palcem. Ustawia się wyprzedzenie zapłonu.

Ja najpierw ustwiłem na fabryczne 15 stopni, ale zaczął dośc często strzelać, teraz wyrzuciłem katalizatory i ustawiłem na jakies 18 stopni ...

Pershing, napisz jaki masz reduktor i miksery i ile Ci pali...

dzięki
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 13:11   

Zgadza się,

pokręca sie aparatem tylko dla wlasnego samopoczucia i zupełnie nic to zmienia. Nic oprócz wyjsciowego wyprzedzenia zapłonu. A oto chyba chodzi. Tak przy okazji by zaspokoic wiedzę wszystkich, którzy czasem przeglądaja to forum i by nie zbierali błędnych informacji, w układzie zapłonowym znajduje się tak zwany modul zapłonu, który w pewnych warunkach koryguje moment zapłonu, ale w żadnym wypadku NIE ODPOWIADA ZA UTRZYMYWANIE WYPRZEDZENIA NA POZIOMIE 15 STOPNI DLA SILNIKA 2,9.
Proponuję więc nie zbaczać na tematy związane z błędnymi , lub błędnie zinterpretowanymi informacje pseudoserwisowe. Zajmimijmy się tym co ważne w tym temacie, czyli własnym subiektywnym odczuciom dotyczącym eksploatacji 2,9 12v.

P.S. speedo, o ile pamietam, kazałeś juz raz mi ustawiać przerwę na przerywaczu. Ironia nie bradzo trafiona w tym temacie.

Pozdrawiam
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 13:14   

Noooo.. moj czlowiek :) Ja to wiem ze sie ustawia ale przetlumacz to kolegom z forum :wink:
Temat : http://forum.ford-scorpio...?t=589&start=15 ktorzy z uporem maniaka twierdza ze sie "nic nie kreci kopolka bo to nie polonez" ;)
U mnie tez byl przestawiany ale sie skurczybyk sam przestawia :(
Parownik mam LOVATEC (podobno niezly) A spalanie to roznie. W trasie 12 ale to juz zupelnie lamerska jazda jak dziadek po 70 ;) a w miesie to 20 albo nawet potrafi i lepiej :(
Pozdrawiam
 
 
 
Hubert
[Usunięty]

Wysłany: |14 Wrz 2004|, 2004 13:40   

1. Cokolwiek bys nie napisal i ironizował w 2,9 wyprzedzenie zapłonu jest regulowalne, i wszyscy, którzy widzili otwartą maske troszke bardziej analitycznie o tym wiedzą - temat zamknięty w tym poście.

2. Owszem wszyscy, którzy mamy problemy z gazem imamy sie różnych rzeczy by to wyeliminować, ale z tego mi wcześniej napisałeś to rozwiązaniem problemu jest wymontowanie instalki do lpg co zrobiłeś po 6 miesiącach walki.

3. Zapraszam wszystkich do swych uwag bo juz zacząłem szukac 2,0 lub 2,3 16v za odrą........ szkoda by mi było rozstawać sie z moim aktualnym :-)

Pozdrawiam jeszcze raz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group