|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
[b]MAP sensor i ECT-czujnik temp- jak sprawdzic???[/b] |
Autor |
Wiadomość |
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 09:24 [b]MAP sensor i ECT-czujnik temp- jak sprawdzic???[/b]
|
|
|
Pojezdziłem troszkę na STP do czyszczenia wtrysków i na razie bez zmian? może to MAP lub ECT
Jak sprawdzić MAP sensora?
Jak sprawdzić ECT-czujnik temp? |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 12:24
|
|
|
Speedo napisał/a: | czujnik temp powietrza sprawdzasz normalnie na zlaczu 3pinowym, kod twardy-14, kod miekki-24,34, tak samo MAP, kod miekki-27-wartosc za duza, 37-wartosc za mala, 42 |
nA ZŁĄCZU TO ZNACZY SAMODIAGNOZA NA DIODKĘ?
wYSKAKUJE MI NIERAZ PODCZAS BADANIA-ALE NIE ZAWSZE KOD-12-CZYLI CZUJNIK ECT! ALE NIE JESTEM PEWIEN, A TAK WSZYTKO PO KOLEI ZMIENIAĆ-TO MNIE NIE STAC! jEST PODOBNO JAKIS SPOSOBNA SPRAWDZENIE NAPIECIA! NA KTORYMSZ PINOW
tYLKO NIE WIEM GDZI ICH SZUKAC I JAKE S=WARTOSCI POWINNY BYC
...A TAK NA MARGINESIE TO TO SĄ CHYBA KODY OD 2.0 NIE OD 2,9? |
|
|
|
|
Martin Vícha [Usunięty]
|
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 15:04
|
|
|
no właśnie nie bardzo mam od kogo pozyczyć!?
zgadza sie pare razy wyskoczył mi 21-i ten tez chyba od ECT, i kiedyś raz czy dwa wyskoczył 22-MAP-ale zadko!
Myslisz, ze to może być przyczyną- tylko nie zawsze podczas diagnozy wyskakują? |
|
|
|
|
Martin Vícha [Usunięty]
|
|
|
|
|
Martin Vícha [Usunięty]
|
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |14 Paź 2004|, 2004 08:10
|
|
|
Hej
Panowie oświećcie mnie co to jest ten MAPsensor i co on robi i w którym miejcu się znajduje.
Irek |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Paź 2004|, 2004 09:06
|
|
|
Wielkie dzieki, jeszcze nie przeglądałem stron od Martina, ale myśle, ze cos pomoże!
Jeszcze jedna uwaga
ECT-to jest czujnik temperatury cieczy!!!
jest jeszcze inny-czujnik temp powietrza IAT-chyba, albo cos podobnie! |
|
|
|
|
Martin Vícha [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Paź 2004|, 2004 09:21
|
|
|
i w jakim jezyku ty skroty?Proponuje stosowac angielski....
czujnik temp. powietrza - ATS ... |
|
|
|
|
Martin Vícha [Usunięty]
|
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Paź 2004|, 2004 08:07
|
|
|
Witajcie, sprawdziłem tego MAPA i chyba leży, ale jeszce nie jestem pewien!
Ponieważ nie znalazłem tego czego szukałem!
Ktoś pisał, ze można pomierzyć napięcie, na czujnikach na 60pinowym złączu PCM! w załączniku!
cHCIAŁEM TEZ SPRAWDZIĆ INNE CZUJNIKI np ECT, ALE TAM NIE MA DOJSCIA!
wie ktos może gdzie jest to złącZe od kompa na ktorym mozna pomierzyc napiecia!???? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Paź 2004|, 2004 12:05
|
|
|
Podczas pracy silnika na benzynie odepnij konektor z MAP-a praca silnika musi ulec zmianie. przy odpiętym MAP jak będziesz chciał dodać gazu to silnik będzie z wielkimi oporami się wkręcał. Jeżeli po odpięciu nie zanotujesz mniany w pracy - znaczy, że MAP nie działa. To samo możesz zrobić np. z regulatorem biegu jałowego ( potocznie bezsensownie zwanym silnikiem krokowym ) Jak na wolnych obrotach odepniesz konektor to auto powinno zganąć lub obniżyć obroty do ekstremalnie niskich. Jeżeli tak sie nie dzieje to regulator nie działa. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Paź 2004|, 2004 12:33
|
|
|
Tak, tez myslałem i tak chciałem sprawdzic! Zgadza sie jak odepne mapa to chodzi gorzej!
...ale czy to znaczy, ze jest w pełni sprawny!?
Ciekawą rzecz zauważyłem, na benzynie jedna z sond poakuje mi 0,02V, natomiast jak odpiąŁęm Mapa zaczęła wskazywać OK, to znaczy ze chyba MAP???
Wolałbym sie dowiedzie, jak dostac sie do tego 60 pinowego złącza od KOMPA-PCM |
|
|
|
|
WTOM [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Paź 2004|, 2004 17:51
|
|
|
sprawdzanie mapa na odpinanie to można sobie w d..e wsadzić! sorry, że ostro ale to gówniane rady, które niewiele wnoszą. map daje sygnał fali prostokątnej której okres (pośr. częstotliwość) zmienia się z wartością ciśnienia. bierzesz sobie mapa na oscyloskop, podłączasz zasilanie 5V i ma mieć prostokąt o częśtotliwości odpow. ciśnieniu atmosferycznemu (nie pamiętam wartości ale chyba 160HZ) zaciągasz powietrze przez rurkę i elegancko widać czy zmienia się częstotliwość. tylko tak go przetestujesz.
najczęściej świrowanie sondy może występować jak nie ma dobrej masy, wtedy sygnał może być i do kilku woltów (prawidłowo nie przekracza 0.9V) przy prawidłowej sondzie podłączasz miernik (tylko) wskazówkowy! bo na elektronicznym nic nie zobaczysz bo jest to sygnał wolnozmienny, i powinna cykać na wolnych obrotach m/w co 1s do wartości 0.7-0.8V jak za nisko lub sygnał się nie zmienia to albo połączenia albo sonda trzepnięta! |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Paź 2004|, 2004 08:56
|
|
|
SUPER DZIEKI ZA INFO, ALE NIE BARDZO MAM OSCYLOSKOP! ALE POSTARAM SIE GDZIES GO ZNALEZC!.. A TAK DOKŁADNIEJ TO PODŁĄCZAM 5V, I CO DALEJ! DRUGI PRZWÓD DO OSCYLOSKOPA???, A TRZECI...?
...a CO DO sondy, TO JAK ODPJĄŁEM mapa TO WSKOCZYŁA W ZAKRES???, A TAK TO LEZAŁA NA 0,02V!? JAET TO WYTŁUMACZALNE? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |