Szyba przednia podgrzewana |
Autor |
Wiadomość |
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |24 Mar 2013|, 2013 22:47
|
|
|
Madzia, punkty może przydzielać tylko autor tematu |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Madzia
Auto: ford scorpio 2.3 16V GHIA
Dołączyła: 28 Lut 2013 Skąd: Exeter
|
Wysłany: |25 Mar 2013|, 2013 09:24
|
|
|
szkoda, ja nie moge |
|
|
|
|
Khazar
Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 07:48
|
|
|
Czy jeżeli szyba działa tylko po stronie pasażera, to na 100 % uszkodzona jest szyba czy może być to też z winy instalacji ? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 07:59
|
|
|
I jedna i druga opcja jest możliwa. Każda strona szyby ma osobne zasilanie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 08:02
|
|
|
Szyba, a naprawa jedyna to wymiana na nowa |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 08:31
|
|
|
Jankes, a jak mu po prostu zaśniedział konektor z jednej strony albo górny przewód wygnił? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 08:34
|
|
|
Z iloma przypadkami zaśniedziałych konektorów sie tutaj spotkaliśmy, a z iloma uszkodzonej szyby??
Proszę o szczegółowe wyliczenia statystyczne, w przeciwnym wypadku, ciągniecie tematu nie ma sensu... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 08:43
|
|
|
Wystarczy dowolna wartośc większa od zera, ja sie spotkałem u siebie w scorupie. Spotkałem się też z przypadkiem urwania przewodu masowego (nie pytaj kto i jak, też nie wiem). Biorąc pod uwage, że sprawdzenie, czy prąd dochodzi wymaga jedynie ściągnięcia listewek bocznych, a jesli walnięta jest szyba to i tak je trzeba ściągnąc do wymiany, to warto od tego zacząć i sprawdzić, czy prąd dochodzi do szyby z obydwóch stron, najlepiej żarówką pomiędzy górnym i dolnym wąsem zasilania, wtedy mamy od razu diagnozę czy problem jest w instalacji auta, czy w szybie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 09:25
|
|
|
Druga czynność to sprawdzenie rezystancji połówki szyby. Wcześniej trzeba odpiąć kable od wiązki. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 09:59
|
|
|
Do tego trzeba znać własciwa wartość, a poniewaz ona jest dośc niska i się różni w zależności od producenta, to nie wiem, czy warto się w to bawić - jesli mamy zweryfikowane zasilanie i szyba nie działa, to nie za bardzo widze inną możliwość, niż szybę. Aczkolwiek jak sie ma pod ręką omomierz, to nie zaszkodzi sprawdzić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 10:41
|
|
|
Ja dodam, że kiedy nie grzała mi lewa połówka, to sprawdzałem właśnie kabelki i bezpieczniki (osobny na L i P stronę). Było tak jak piszecie - szyba do wymiany. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 10:44
|
|
|
W sumie to od bezpieczników należałoby zacząć |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 19:20
|
|
|
wynik na poziomie 14-15 A z dobrego akumulatora przy dobrych kablach multimetru wstępnie sugeruje iż raczej większość nitek będzie grzała . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 12:20
|
|
|
zamiast się idiotycznie rozpisywać, czy to szyba, czy to elektryka, należało by to po prostu sprawdzić. Jeśli po stronie kierowcy działa choć jedno włókno, to winna jest szyba, a jeśli nie działa żadne włókno, to należy obstawiać elektrykę, na początek bezpiecznik. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Lip 2016|, 2016 12:47
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | wynik na poziomie 14-15 A z dobrego akumulatora przy dobrych kablach multimetru wstępnie sugeruje iż raczej większość nitek będzie grzała . |
Dokładnie tyle bierze sprawna szyba, na każdą połówkę - niedawno wymieniałem. Pomiar miernikiem cęgowym.
A pomiar ... oba kabelki są dostępne pod rogiem szyby, multimetr z ostrymi końcówkami i mierzymy napięcie. Aż tak trudno ? Ew. dwie szpilki. Oczywiście na pracującym silniku ! A prąd - miernik cęgowy najlepszy.
Ja w swoim życiu "zaliczyłem" chyba z 5 ogrzewanych szyb, oryginalne grzały max rok. Z jednym tylko wyjątkiem. Teraz mam Pilkingtona, ciekawe, ile wytrzyma. Stara (też Pilkington) wyjęta z zielonego 4-letnia, prąd po 7 A na stronę. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|