Było ładnie opisane i nie mogę znaleźć |
Autor |
Wiadomość |
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 11:34 Było ładnie opisane i nie mogę znaleźć
|
|
|
Witam
Panowie i Panie przesuzukałem forum ale jakoś nie znalazłem a chodzi mi , że któryś z naszych kolegów raz ładnie opisał regulację zaworów w 2.9 chciałem to wydrukować i dać koledze aby sobie poczytał bo mi nie wieży jeśli autor tej regulacji przeczyta to super a może ktoś wie gdzie ominołem ten post.
Bo chodzi mi o to, że w mądrej książce "Sam naprawiam" jest opis ale 2.8 a tam jest inaczej niż w 2.9
Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 11:55
|
|
|
hej
Faktycznie Speedo Ty to pisałeś teraz sobie przypomniałem, to normalnie jakbyś mugł to opisz w chwili wolnego
Pozdrówka |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 12:06
|
|
|
Dzięki wielkie |
|
|
|
|
Szuler [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 13:01
|
|
|
A ja mam takie pytanie, które 2.9 mają ustawiane, a które hydrauliczne zawory?
Pozdrawiam
Szuler |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 16:53
|
|
|
BRC mają mechaniczne a BRD hydraulikę - przełom montaży był w 1989 roku coś koło chyba października albo września - tego dokładnie nie pamiętam. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Paź 2004|, 2004 16:55
|
|
|
W 2.4 ta sama historia - tylko że nazwa kodowa to odpowiednio ARC i ARD |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 07:00
|
|
|
No i wyszło że mój Scorpiaczek to biały kruk bo 2.8 |
|
|
|
|
Szuler [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 08:02
|
|
|
Sprawdziłem i mam BRD . Więc jednak hydraulika.. Jak kupiłem scorpio to strasznie waliły zawory. Nie wiedzieliśmy, że są one hydrauliczne, zresztą pośednik, który nam go sprzedał mówił, że trzeba ustawić mu zawory.. No i ojciec z wujem ustawili je, choć za pierwszym razem jak to zrobili to podobno coś im się kompletnie zablokowało.. Jednak za drugim razem było ok i w silniku przestało już tak strasznie walić. Teraz tylko gdy jest zimny to po od paleniu przez pół minuty słychać zawory. No więc skoro one są hydrauliczne to co oni do cholery mogli ustawić?
Pozdrawiam
Szuler |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 09:51
|
|
|
Dokładnie - w hydraulicznych są śrubki do wstępnej regulacji. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 13:35
|
|
|
Struna, a powiedz jak regulowac zawory w silniku 2.4 ARD, czyli w sumie jak ustawic wstepna regulacje bo u mnie zawory tez napier... myslalem ze jak olej wymienie to ucichna ale nie.... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 13:41
|
|
|
To się tylko ustawia w odpowiedniej pozycji po wymianie popychaczy lub wałka itp. Nie służy do kasowania luzów - tak jak napisał Speedo - wymiana popychaczy Cię ratuje ( jak i mnie zresztą ) Coprawda możnaby nieco doraźnie poregulowac tymi śrubami ( regulacja jak w manualnych ) ale tak doraźnie i na krótka metę - niestety docelowo trzeba wymienić popychacze na nowe a to troszke boli finansowo |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 13:50
|
|
|
Struna, a orientowałeś się na jaki ból trzeba by się przygotować?
Wogóle to ostatnio mam taki dziwny objaw dopalania mieszanki w tlumiku.
Jest taki efekt pukania w wydechu i silnik na wolnych obrotach lekko kuleja, tzn szarpie nim co chwilke. Nie gasnie silnik ale to wkurza. Czy mozliwe jest ze zawiesil sie jakis zawor albo ma juz taki luz? |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 14:00
|
|
|
Łoooo matko.... tylko nie dorznieta hydraulika, nie zalamuj mnie Speedo
Tez mysle ze to podparty zawor (marzenie scietej glowy )
Jest jakies niebezpieczenstwo zwiazane z eksploatacja silnika z takimi objawami
Oczywiscie mowie o dorznietej hydraulice, bo jezeli to podparty zawor to zas to zlikwiduje |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 14:02
|
|
|
Może masz walnięte sondy lambda i komp działa w trybie awaryjnym podając niewłaściwy skład mieszanki - wtedy wybuchy w tłumiku są wielce prawdopodobne ( niewłasciwe spalanie ) Co do kosztów to podróbki około 50 zeta sztuka w dobrym hurcie X 12 no to masz koszt samych cześci - wymienić sie ponoć nie da bez zdejmowania głowicy więc koszt uszczelki pod głowicę i jej planowanie dochodzi - jak już masz głowicę na wierzchu to warto gniazda zaworów podocierać itp - uczczelniacze zaworów tez warto wymienić przy tej operacji ( to akurat tanie jest ) docelowo to tak koło 900 zeta chyba sie uzbiera z robocizną |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 14:03
|
|
|
Wogole moze to dziwny zbieg okolicznosci, ale wszystkie fordowskie silniki 2.4, czy to te w Capri czy Scorpio mialy problem z klekoczacymi zaworami. W 2.9 juz tego nie ma. |
|
|
|
|
|