Poszła głowica???!!! |
Autor |
Wiadomość |
Krasuski [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 07:47 Poszła głowica???!!!
|
|
|
Witajcie.
Coś ostatnio z moją skorupką nie tak. Wskaźnik temperatury ma skoki od poniżej M do połowy R w ciągu kilkunastu sekund, zaczął mi gubić płyn oraz z wydechu idzie dośc dużo tak jagby pary. Coś mi się wydaje że albo głowice szlak trafił albo uszczelkę. Czy warto spawać głowice ? jakie są koszty spwwu , używki i ewntualnej wymiany uszczelki.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 08:23
|
|
|
o spawaniu głowicy byłe na forum kilka tygodni temu, poszukaj dobrze, a znajdziesz |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 08:37
|
|
|
nie warto. Poszukaj używki, względnie całego silnika bez papierów. |
|
|
|
|
Krasuski [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 10:09
|
|
|
Dziś ze szwagrem rozbieramy silnik. Na pewno kupuję już uszczelkę pod głowice. Czy coś jeszcze się przy okazji wymienia? Szwagier kumaty choć jego konikeim są diesle. Acha!! Z jaką siłą dokręcamy głowicę? Silnik 2.0i DOHC z 92' (już wymienianyz przebiegiem ponoć 120tys )
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 10:31
|
|
|
Wymień jeszcze uszczelniacze zaworów, i pamiętaj o nowych śrubach do głowicy |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Krasuski [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 10:54
|
|
|
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Powiedzcie tylko z jaką siłą przykręcić głowicę???? |
|
|
|
|
Krasuski [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 11:44
|
|
|
Sprawdziłem, gdy dodaję fest gazu to płyn leci tą górną rurką. Dla mnie jest dziwna rzecz, że gdy mam płyno poziom min. to gdy przygazuję przy otwartym zbiorniczku to wsiąka mi prawie cały płyn a potem powoli wraca do swojego pozimu. ciekawe czy to głowica czy tylko uszczelka. Dziwnie wygląda jak jadę tą taka chmura pary za mną się unosi że mógłbym robić mgłę w jakiś dresczowcach.
Proszę!!! Potrzebuję siłe przykręcenia głowicy!!!! |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 11:55
|
|
|
witam!!
Glowica do dohc dobra to koszt od okolo300 do 800 zl. Nie wiem ile w tym prawdy ale sie troche na temat tych glowic nasluchalem i naczytalem. Zanim za nia zaplacisz to trzeba ja dobrze sprawdzic bo sa strasznie delikatne. pozatym sprawdz czy nie byla juz planowana bo podobno w dohc jest strasznie malo do lizniecia z glowicy zeby spotkaly sie zawory z tlokami. Nie wiem czy sam wierze w to co pisze bo brzmi to troche jak jakas herezja ale duzo spraw znam z forum sierry na sierrafan(przejrzyj poczytaj i sprawdz). Jak cos to na sierrafanie jest tak gosc VIK z krakowa. Ma warsztat specjalizacja ford'a na pewno ci pomoze jest dobry i tani polecam
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Raf7 [Usunięty]
|
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 14:15
|
|
|
Planowanie głowicy DOHC 8V - maksymalnie do 0,8 mm. Powyżej spotkaja się tłoki z zaworami |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 14:31
|
|
|
jak masz odkrecony korek, to nie ma wlasciwego cisnienia. plyn powinien wylatywac wezykiem malym przy przygazowaniu, natomiast nie powinno tamtendy leciec cisnienie powietrza ( a raczej spaliny) coo jest oznaka ze poszla uszczelka pod glowica. do tego para z rury, znikaajaca woda i lekko kulejacy silnik na wolnych ( nie paiczasem na 1 cylinder) co do naprawy, z planowaniem prawda, ze spawaniem prawda, zwykle starcza ( ja ma spawana) ale lepiej wymienic na dobra uzywke, a najbardziej sie oplaca wumienic caly silnik ( powaznie) silnik za 1500 dostaniesz, a przelozysz za 300zł
Koszt robocizny głowicy jak poszla to ok 1700zł
Bo głowica 800zł ( planowanie samo mniej) uczczelka ok 100-150zł ( tylko kupowac oryginal) szplilki nowe, nowy napinacz rozrzadu ( 160zł) nowe uszczeliki pod kolektor dolotowy i wylotowy - ok 200zł robocizna, docieranie zaworow, oleje , filtry itp... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Krasuski [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 14:51
|
|
|
DZIS I TAK ROZBIORE SILNIK I ZOBACZE CO TAM PISZCZY.
DZIEKI ZA INFORMACJE O PARAMETRACH ALE JA ANGILSKIEGO NIE KUMAM. mAM dOHC I CHYBA WYCZYTAŁEM ŻE TO MA BYĆ 50 Nm. PROSZĘ O POTWIERDZENIA KOGOŚ KTO KUMA W TYM JEZYKU |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 19:21
|
|
|
głowicę do 600zł załatwię jak trzeba |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
seru123 [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 21:35
|
|
|
Cylinder head bolts:
M11 bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Stage 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten further 90°
Stage 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten further 90°
M8 bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 to 39
czyli jak mash srubki M11 to zgodnie z odpowiednia kolejnoscia 25Nm potem 55Nm potem dokrecic kazda srubke o 90° (kat obrotu klucza) potem jeszcze raz o 90°
a jak mash M8 to wiadomo.....
i uszczelke posmaruj grzecznie olejem.
pzdr
Sebastian |
|
|
|
|
Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 22:06
|
|
|
Siemka!
Ja zmieniałem u siebie uszczelkę w kwietniu, w 2,0 DOHC.
Objawy były następujące:
1 - twarde przewody chłodnicy,
2 - ubywający płyn chłodzący,
3 - stający obieg płynu chłodzącego, przez co mroziło się powietrze na reduktorze gazu, w wyniku czego po czasi brak zasilania gazem,
4 - duże ciśnienie płynu w zbiorniku płynu chłodzącego, przy odkręcaniu nakrętki zbiornika wyrównawczego, wyalało do góry płyn.
Zapłaciłem okolo 500 zł za wymianę, wraz ze wszystkimi uszczelkami, głowica, kolektor, docieranie zaworów i nowe uszczelniacze. |
|
|
|
|
|