$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak zagazowac COSWORTH'a???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zagazowac COSWORTH'a???
Autor Wiadomość
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 18:20   

PIERWSZA I OSTATNIA SPRAWA-do EBONITOWEGO KOLEKTORA SPRAWDZONY I UCZCIWY, DOBRY ZAKŁAD-nie powinien założyć instalki 2 generacji, WSZYSTKO W TEMACIE-pretensje co najwyżej do przyjaciela, ze zaoszczędził. Tak więc-wszystko jasne, jeśli kolektor nie jest ALU, to sekwencja.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |7 Paź 2004|, 2004 21:03   

1.żaden zakład montujący instalki lpg II generacji nie da 100 % gwarancji na to że silnik "nie strzeli"
2.nikt mądry nie inwestuje w samochód 2000 zeta na lpg ,żeby go po 10000 kil.sprzedać (chyba że coś jest nie tak )
3.nie sądzę żeby za spalone cewki wysokiego był odpowiedzialny gaz
4.niewiem jaki jaki jest wtrysk bęzynki w cossim ale jeśli nie jest sekwencyjny to z wymianą kompa zrobili cię w balona
5.są dwa "rodzaje"OBD .pierwszy to tylko gniazdo 16pinowe przez które można połączyć się z wszystkimi systemami w samochodzie(EFI,ASB,SRS,ABS,KLIMA itd)drugi to system podawania paliwa oparty na 2 sondach,przed i za katalizatorem.do jednego i drugiego są odpowiednie emulatory LPG
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2004|, 2004 04:22   

kamax napisał/a:
Hmmm ... dziwne opinie co do DOHC-a
I to jeszcze kto ... mmmk ... stary sierrafan ...
Ech.
W DOHC-u głowice pękają, a i owszem ale tylko jak są zimne a ty dasz maksa po gazie .. Pogadaj z VIK-iem ... po 400 kkm samochody z DOHC wytrzyamły i nic im nie jest.

wlasnie dlatego chcialem dohc i go kupilem ale taniego gazu sie boje i raczej nic mnie nie przekona. jestem uparty jak osiol :lol: :lol: :lol: a scorpiem zamierzam przejechac okolo 200tys na tym silniku co go w nim mam.
pozdrawiam
maciek
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |8 Paź 2004|, 2004 06:54   

mmmk ja powiem tak - nie ma przeciwwskazan aby załozyc wtrysk do DOHC a sa przeciwskazania żeby załozyc II gen. do silnika cossi :-) a wracając do pytania Chlodnyara to tez zalozylbym wtrysk , trudno wylozyc taka kase ale pamietaj ze samochodem chcesz jezdzic po drogach a nie po warsztatach, wracajac do kwestii finansowych nalezy przypo,mniec ze przy wtrysku teotretycznie pali tyle LPG co benzyny i okres amortyzacji troche sie skraca ....
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
stuff
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2004|, 2004 08:41   

Witam,
jeżeli kolektory są plastikowe to nie ma co oszczędzać na instalacji i wstawić sekwencyjną.
Co do pękania głowic to słyszałem opinie że część głowic ford'a np. Focus 1.6 nie wytrzymują wyższej temperatury spalania która występuje przy używaniu gazu. Opinia nie dotyczy tylko Focusa a ogólnie w miarę nowych fordów z pokrywami w kolorze czarnym. Oczywiście jest to niezbyt dokładne określenie :) Znam natomiast warsztat w Szczecinie który zagazował juz parę Cosworth'ów i nie ma z nimi problemu. Tak naprawdę to przy gazie głowica nie pęka tylko puchnie. Efekt występuje po 40-50 tys. kilometrów. Nie ma różnicy w tym wypadku pomiędzy instalacją II generacji a sekwencyjną. Temperatury sa takie same, jedynie w przypadku instalacji wtrysku gazu ciekłego problem puchnięcia nie wystapi, ale to kosztuje niestety.... Jak wspomniałem nie dotyczy to wszystkiech głowic. :)

Pozdrawiam
Patryk 2.3 16V Kombi GHIA '97
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |16 Mar 2005|, 2005 00:19   

Stary Cosworth ma aluminiowy kolektor więc można zagazować go II gen ale odradzam - miałem okazję jeździć czymś takim - tragedia.

Mój z sekwencją VSI Prince po prostu chodzi na gazie tak samo jak na benzynie. Pali o ok. 15-20% procent więcej gazu niż na benzyny. W zasadzie to w mieście pali tyle samo, dopiero na trasie widać że zużycie gazu jest większe. (Po przy ekonomicznej jeździe na PB schodzi nawet to 9l/100km a na gazie nigdy mniej niż 11l) Średnio wychodzi 13l/100km

W nowszym modelu faktycznie nie ma wyjścia - tylko sekwencja.

Co do głowicy do Coswortha - taniej jest kupić silnik, a w zasadzie cały samochód z niemiec - części po prostu nie ma. Samochody z rozbiórki są, ale najczęściej silnik idzie w całości.

Dobrze radzę: zagazować Coswortha sekwencją albo zostawić go w spokoju.

2.9 24V 93'
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Mar 2005|, 2005 16:47   

Kamax : no nie jestem taki przekonany czy demontaz rezonatora to tak nie ma wpływu - Kuba założył tak jak Ty rurę i to juz nie był ten silnik. O ile wiem to również ma założony gaz II generacji do plastikowego kolwktora z gwarancją - pisał kiedyś o tym - panowie przeca to nie jest 0,2 mm plasticzek - to gruby plastikowy szpej, jak się dba o kable, świece, filtry itp to czemu ma strzelać ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |16 Mar 2005|, 2005 16:53   

tak, jeździłem jakis czas bez rezonatora i silnik mi głupiał (trza było sie z nim obchodzić jak z dzieckiem), tyle że ja miałem 2.0 16v, czyli 2 przepustnice.
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |16 Mar 2005|, 2005 18:02   

Gantan, sonda za katem sluzy do monitorowania katalizatora i nie ma nic wspolnego z paliwem. Przynajmniej to dotyczy Coswortha BOB. Poleci kat, zczytasz to na kompie wtedy.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:06   

ja jeżdżę DOHCem bez rezonatora, bo pod nim mam reduktor, i chcę mieć łatwy dostęp kolo kolektora wylotowego. Po wyjęciu tlumika szmerów nic się nie zmieniło, poza tym, że głośniej zasysa, wszystko.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:08   

Oki, ale wy macie ten starszy model - ja piszę że miałem 16V, zatem nieco zwiekszone zapotrzebowanie na powietrze.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:11   

kurcze ale po cos ta pucha jest - przeca chodzi o to żeby struga nie miała zawirowań i drgań żeby wydajnie zaopatrywała mieszankę w powietrze - po to te magnetyzery, strumienice i inne wynalazki - więc to chyba ważne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:29   

W zwykłym dohc jest prosta rura, która prowadzi do jednej przepustnicy. W 16V są 2 rury które prowadzą do 2 przepustnic. Brak rezonatora powoduje nierównomierne rozdzielenie ilości powietrza na poszczególne przepustnice. Rezonator własnie rozdziela odpowiednio strumień powietrza, oraz stanowi jakby "magazyn" w razie nagłego otwarcia przepustnic.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 15:18   

no ale jak w zwykłym DOHC jest jedna rura to w sumie - a są w niej jakieś otwory bo z tego co zostało po wybuchu i co mialem okazję oglądać to ciężko było wyczuc co do czego i z czym było :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group