$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z vm 2.5 td
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z vm 2.5 td
Autor Wiadomość
Krzysztof Śliwa
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lut 2006|, 2006 10:07   problem z vm 2.5 td

rano gdy jest zimno trzeba 4 razy grzac swiece by silnik w koncu zapalil trzeba czekac 3 min by pompa dostala impuls na przyspieszenie zaplonu. gdy to sie stanie a poznaje to po glosnej pracy silnika wtedy mozna jechac. zanim nastapi glosna praca silnika rzuca nim po calej karoseri i dym na kilometr. dlaczego przysp[ieszenie zaplonu nie nastepuje po przekreceniu kluczyka
 
 
grehor
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lut 2006|, 2006 12:18   

sprawdź swiece żarowe od tego bym zaczoł bo jak rozumiem jak się rozgrzeje jest wszysko oki?
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 20:24   

stary żeby ci pomóc potrzeba więcej danych o twojej scorupie a przynajmniej rocznik
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Lut 2006|, 2006 20:38   

uzupełnij pole AUTO w profilu o wymagane dane!!! brak tego grozi BANEM na forum!!!
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |4 Mar 2006|, 2006 20:34   

Krzysztof śliwa!!. Daj jakiś znak życia!!!!. Co z twoim scorupiakiem ??. Czy sprawdziłeś świece żarowe ??. Grehor ma rację, to wygląda na wadliwe działanie podgrzewania wstępnego silnika. Jak jest nie podgrzany to nawet na lince go nie odpalisz, taka jego uroda. A jeśli grzejesz go tyle razy i w końcu pali, to tu można poszukać przyczyny. Napisz czy masz zapłon ustawiony na znaki (głośna praca). Nie jestem pewien czy w tym silniku następuje coś takiego jak PRZYŚPIESZENIE ZAPŁONU, jak Ty piszesz, może inni scorupiacze się wypowiedzą w tej kwestii. :DDDDDD
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Nowy
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 09:43   

Dopisze sie do tego tematu bo mam coś bardzo podobnego ale ....sam nie wiem co o tym mysleć.

Większośc posiadaczy furek z silnikiem "na ropę" ma problem z odpalaniem zimą.Ja mam odwrotnie.Serio!Im większy mróz tym odpalanko jest szybsze.Kiedy jest cieplej musze "kręcić" czasami i minutę.
Dla mnie ta sytuacja jest paradoksalna! Mróz 20 st,a ja odpalam wręcz od kopa.Temperatura +3 i krece minutę.
Np dzisiaj rano (u mnie +2) mój bidulek ako (nowy) w ostatniej chwili rozbujał silnik.
O co w tym chodzi???Generalnie silnik pracuje bez problemów.Moc,odgłos pracy sa całkiem całkiem.
Oczywiście kiedy jest mróż po odpaleniu nie ma zadymienia,ale kiedy jest ciepło po uruchomieniu jest chmura,ale bez przesady,nie jest aż taka straszna.
Sprawdzałem kilka razy podgrzewać ale to nic nie daje.

Czy znacie jakieś logiczne wytłumaczenie???

Z góry dzięki...
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 14:36   

Nowy !!. Pierwsze co mi się nasuwa to zapłon, źle ustawiony. Może było tam coś grzebane ???. Pomyślę jeszcze. Pozdro ! :690:
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 18:44   

Kolego Nowy z tego co mi wiadomo na temat silnikow o zaplonie smmoczynnym to jak pala pieknie na zimno a nie chca palic jak sa cieple to juz bliski koniec.. brak kompresji.. ale czy problemy z odpalaniem pojawiaja sie rowniez jak akto sobie chodzilo postalo 20min i znowu bylo odpalane? jak sie odpala goracy silnik? jak normalnie to trzeba szukac dalej bo to dziwne.. a z drugiej strony przy ostrych mrozach powietrze jest suchutkie tak samo jak gdy silnik jest goracy.. a w okolicach wlasnie +2/3st jest wilgoci pelno.. moze ma to jakis zwiazek ale nie wiem.. tata dieslem jezdzi nie dlugo i bezawaryjnie wiec na razie nie mam zadnych ciekawych spostrzezen
 
 
Nowy
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 19:50   

Mój problem dotyczy tylko tzw.porannego odpalania.Kiedy silnik jest ciepły pali od kopa.Nawet nie czekam na zgasnięcie kontrolki świec.
Problem który opisałem dotyczy wyłącznie sytuacji kiedy silnik jest zimny,np.rano.
Mróz - pali od kopa
Ciepło - długo kręce,ale tylko kiedy silnik jest zimny.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 21:19   

hmmm. dziwne objawy zapytam wujasa starego dieslowca moze cos wymysli :)
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 22:01   

Nooooo, to ja źle zrozumiałem. Myślałem że nie możesz odpalić na gorącym silniku.
Mądra książka mówi o czymś co nazywa się "luźny lub uszkodzony elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ paliwa ". Czyli Matth może mieć rację. A swoją drogą sprawdź połączenia elektryczne przy świecach żarowych.
A propos świec, czy ktoś stosuje świece żarowe Bosch Duratherm ??. Czy jest różnica ??
Pozdro !! :DDDDDD
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 22:07   

wlasnie z doswiadczenia wuja korzystajac powiem ze swiecom zarowym bosch lepiej powiedziec nie.. dwa lata temu wsadzil do swojej bety 2.4td nowe bosche i cala zime przejezdzily.. i do kosza.. wczesniej mial BERU ktore smigaly 5 latek :) w ogole wujas mowi ze bosch owszem robil dobre swiece ale przeszlo mu w latach 80tych.. ale ja tego nie pamietam ;) i beta to juz byla druga wpadka.. wczesniej w mesiu wsadzil tez nowki boscha i tez kupa i zawsze wracal do beru ktore okazywaly sie po prostu pozadne :) teraz z reszta wsadza beru do trzylitrowej benzynki i ja tez mialem u siebie i dobre swiece firma pozadna :)
Ostatnio zmieniony przez Matth |10 Mar 2006|, 2006 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jedrek
[Usunięty]

Wysłany: |10 Mar 2006|, 2006 23:16   

Bo BOSH tylko firmuje je swoja marką, a produkuje je zupełnie inna firma. NIestety podobnie jest z przewodami WN.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |11 Mar 2006|, 2006 00:03   

no i przez to firmowanie Bosh wiele traci.. z reszta juz wiecej nie kupie do swojego potwora swiec motorcraft.. za duza kupa.. nie wime kto to robi ale sie wybitnie nie przyklada.. moze i sa dobre jak sa a ja po 5tys mialem na 2 swiecach ceramike popekana i walily na boki jak stobol w disco 8) wsadzilem beru i dluuugo byl spokoj i ostatnio wymienilem w sumie ebz potrzeby bo kable okazaly sie do kitu a swiece schowalem do kartonikow i mam na zaś :) a teraz smigam z NGK i tez sa bdb
No ale odeszlismy od tematu.. jak zwykle.. wiec wracajac do diesla..
Ostatnio zmieniony przez Matth |11 Mar 2006|, 2006 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |11 Mar 2006|, 2006 00:14   

aaa wlasnie jeszcze raz przeczytalem posta z problemem i mysle ze to ze na cieplo wystepuje chmura a na zimno nie moze miec jakis zwiazek.. a jak zachwouje sie silnik w czasie redukcji biegu np. do wyprzedzania? czy masz za soba chmury burzowe? moze wtryski Ci puszczaja.. przydaloby sie jeszcze sprawdzic filtr paliwa chociaz lekkosc odpalania na duzych mrozach niemal eliminuje ten element z kregu podejrzen.. ale kto wie w koncu to VM ;)

[ Dodano: 2006-03-11, 00:18 ]
ps. Speedo uwierz mi ze jak na finanse studenckie jest to prawdziwy potwor :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group