$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Czy zakladac BLOS'a?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy zakladac BLOS'a?
Autor Wiadomość
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 11:33   Czy zakladac BLOS'a?

Witam. Autorem oryginalnego postu jest kolega IBOL,

Jednak ze wzgledu na wykorzystywanie naszych informacji z forum, oraz opracowan dokonanych przez naszych kolegów przez jednego Handlarza na Allegro (nick: skp5b, link: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85410192 ) bez naszej zgody, a mało przy naszym jawnym sprzeciwie, zmuszony byłem przenieśc infofmacje do innego tematu a w tamtym - http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=4707 zamieścic stosowną informacje.
Oryginalny post IBOLA ponizej oraz cały wątek

Pozdrawiam Rafał A.(antek)

IBOL napisał/a:
Tak sie zastanawialem na co wydac luzne pare groszy odlozone na autko - czy poczekac az cos sie zwali i wtedy miec cos w zanadrzu, czy postapic jak mam w zwyczaju i pod wplywem chwili wydac niepotrzebnie kase

Wiem co to jest BLOS, wiem jak dziala i do czego sluzy, jak rowniez co ma dac w efekcie. Super. Nie wiem jednak jak to spisuje sie w praktyce, bo nadwyraz malo informacji jest na ten temat.

Interesuja mnie wiadomosci z autopsji na temat:
1. Jak zmienilo sie spalanie i dynamika?
2. Czy w jakis sposob poprawila sie praca silnika?
3. Czy ta zmiana miala faktycznie sens?

Zakladajac, ze zakupie BLOS'a za 366zl z wysylka, to jaki koszt musze jeszcze poniesc (co kupic) aby poprawnie dzialalo to w moim DOHC-u? Co bede mogl usunac a co musi zostac?

Czy strojenie na hamowni jest konieczne/daje najlepszy efekt? U mnie kosztuje to 250zl na jedna os ale w promocji 150zl.


Prosze o wypowiedzi - na pewno nie tylko ja mam takie watpliwosci.

Pozdro!
_________________
... Idac tylko w piekne, sloneczne dni, nie sposob dotrzec do celu ...

Scorpio sedan '91 DOHC
MZ ETZ 250 '89 - SPRZEDAM



Troszke sie juz tam naczytalem, jednak chce sie upewnic, ze ta zmiana z zalozenia i ze swej natury przyniesie za soba wzrost dynamiki i zmniejszenie spalania jesli calosc bedzie dobrze zaozona i wyregulowana. Jesli tak, to dlugo nie bede zastanawial sie nad zakupem.

Prosilbym jeszcze o odpowiedz na reszte pytan: Co w moim przypadku bede mogl ominac (czyt. wyeliminowac) w ukladzie zasilania gazem? Czy mieszanka nadal bedzie sterowal komputer? Byloby to troche bez sensu.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 11:44   

wejdź sobie na http://forum.fordclubpols...?t=5828&start=0 - tam to się wszystko zaczęło i tam jest kupa wypowiedzi ludzi którzy już założyli i używają z powodzeniem.

Moje odczucie - mniejsze spalanie, zdecydowanie większa dynamika, zero jakichś zmułek na starcie itp - jak dla mnie było warto i nie żałuję. Co prawda borykam się z pewnymi trudnościami ale nie maja one bezpośrednio związku z BLOS-em tylko z samą instalacją gazową - znaczy się za cienka rurka na dwa reduktory, gorące powietrze w filtrze itp - ale to do przejścia. Ty masz 2.0 więc wogóle Cię to nie dotknie - bardzo prosto będzie tam założyć BLOS-a.

Strojenie na hamowni zupełnie nie jest konieczne - ale fajnei możesz się przekonać przed i po jak bardzo do dupy byłą poprzednai instalka i jak fajnie auto ożyło po blos-ie natomiast do samego ustawienia wystarczy analizator spalin ( co zresztą w instrukcji jest napisane )

ustawiasz przy 3000 rpm tak dawkę aby uzyskać jak najwięcej CO2 a jak najmniej CO i tyle - reszta się już sama ustawi bo BLOS ma charakterystykę liniową - jak go ustawisz w jednym puncie to już reszta z założenia jest miodzio :)

zero kompa - bo to tylko spowalnia pracę - zostaje Ci przełącznik bena/gaz - odcięcie wtrysków - w sumie jak masz emulator sondy to może zostać - a potem tak - jedyne połączenie blos-a z parownikiem to prost rura bez żadnych registrów - resztę wywalasz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 12:16   

Narazie jeszcze nie mam koncepcji jak to mialoby dzialac, skoro funkcjonowanie przelacznika gas/benzyna sterowane jest u mnie przez komputer autronic.

Mialbym odpiac ten komputer i polaczyc bezposrednio reduktor z Blosem ... zadnej emulacji lambdy nie mam - komputer pobiera z niej wszelkie dane. U siebie mam tak, ze jak podepne kabelkiem pod laptopa, to w programie serwisowym mam wykres skladu mieszanki na podstawie odczytow z lambady.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 12:38   

komputer zostawiasz, wywalasz tylko sterowanie silnikiem ktokowym i juz. komputer gazowy nie ma wpływu na nic co sie dzieje w silniku , przynajmniej te proste, przełacznik benzyna gaz zostawiasz tak jak jest i juz.

[ Dodano: 2005-08-23, 13:39 ]
aha no i oczywiscie ko puter zostawiasz jedynie do tego by sterował przełaczeniem benzyna gaz :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 12:39   

to tak - zostawisz autronic-a ale wywalisz ten dinks z zaworem sterujacym dawkę gazu i będzi egoła rura - a ten dinks to se dla sztuki możesz powiesic pod filtrem - a niech sobie dynda :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 12:43   

No to juz zaczyna sie rozjasniac.
Chyba sie skusze, bo wszystko wskazuje na to, ze to bedzie wlasciwa diecezja :)
... zeby jeszcze ktos przywiozl na zlot analizator spalin :)

Apropo - skoro kompa zostawie a jest on podpiety pod lambde, to zakladajac ze u mnie lambada jest sprawna, to bedzie mogla sluzyc u mnie jako analizator no nie :) :D

To teraz z innej beczki - czy na czas przegladu bede musial przemontowywac to jak bylo?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 12:48   

o widzisz - w sumie jak masz odczyt to pewnie że można na lambdę postroić ( w sumie analizator to lambda :) ) A co do przeglądów - to zależy jak trafisz - większość i tak nie ma pojęcia o gazie, popatrzą i puszczą :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 13:11   

jw wszio co stru nan apisal to right :)

a analizator ( procz lambdowego) to jest duzy
w lodzi moge cie zaporsic na analizae spalin, po co ci na zlocie :P
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 13:35   

W takim razie jakby wyszlo tak, ze sie na zlocie nie pojawie, to chetnie skorzystam :) aby skonfrontowac poprawnosc regulacji na lambdzie no i przede wszystkim zeby to wszystko poskladac do kupy.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 13:38   

ok
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 16:53   

wlasnie wczoraj bylem na przegladzie i obawialem sie ze koles bedzie krecil nosem jak zobaczy te samorobe pod maska- nic nie powiedzial, a przeglad instalki to nic wiecej spisanie numerow z butli
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 19:47   

Czy bede musial wykosztowac sie na cos jeszcze procz tego Blosika? Czy cos co mi zostanie moge sprzedac i na ile to jest realne?
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |23 Sie 2005|, 2005 20:07   

zostanie Ci register, kawalek weza i palnik- zostaw sobie na pamiatke :)
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |24 Sie 2005|, 2005 09:22   

hehe - dobrze powiedziane Kevin ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Sie 2005|, 2005 12:44   

jemu to chyba krokowka :) a nie register :) to juz prawie połowa instalacji, na upartego mozna wydlubac kompa, pozniej dozbierac reduktor i zbiornik
i juz mozna instalke montować ;P
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group