$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - TIPS & TRICKS - SCORPIO '95
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPS & TRICKS - SCORPIO '95
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |17 Lut 2006|, 2006 16:48   

jak trafisz... :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:16   

No ta ja dopowiem czego się nie da - nie można uruchomić komputera w wersji w której ich nie było.

1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi

Wywynioskowałem z wcześniejszych postów na forum że wystarczy kupić zegary z komputerkiem i przycisk i tylko pozostaje podpiąć ... no niestety - nie ma do czego.

Totalna klapa :(

[ Dodano: 2006-02-26, 22:25 ]
W podszybiu za zegarami znalazłem jedną wtyczkę ale nie pasuje do liczników, oto wtyczka jaką znalazłem:

http://bc.bcnet.eu.org/ph...nik/wtyczka.jpg

Była owinięta w gąbkę, piny w środku zaślepione są jakimś woskiem - chyba nawet jest do liczników, ale do jakichs innych.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:31   

BC_Leszcz napisał/a:
1. komputer spalania nie funkcjonuje - tzn wskazuje 0.00
2. nie ma wiązki do podpięcia przycisku "Mode", "S" , "R"
3. nie ma 3 wtyczki do zegarów Ghia - na samochodziku palą się wszystkie drzwi

Spokojnie... ja to wszystko wiem, dlatego czekam na cieplejsze dni, żeby zrobić :)
Ad.1. - bo nie ma wszystkich potrzebnych sygnałów do komputerka
Ad.2. - bo ta wtyczka idzie właśnie od tej 3-ciej brakującej
Ad.3. - i to jest cała przyczyna niedziałania :)

Jeżeli przy lewym słupku nie znajdziesz brakującej łączówki, to zapukaj do Antka, może Ci sprzeda z anglika (jeżeli jeszcze ma) z kawałkiem wiązki (jak najdłuższym) i brakującą wtyczką do panelika sterowania.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:41   

Dodam jeszcze że przebieg jest zakodowany w zegarach - parę osób sugerowało mi że przebieg jest w komputerze silnika i że z niego zegary czytają przebieg, ale tak nie jest.

Po podłaczeniu zegarów Ghia jest na nich inny przebieg niż ma moich. (większy o 50tys)
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Lut 2006|, 2006 22:46   

Tak wyglądają brakujące elementy :


A kto Ci mówił, że przebieg jest w komputerze ?
Oczywiście, że w zegarach... a zmienić się da :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 08:01   

Adam_2000 napisał/a:
a zmienić się da

2 pytania w związku z powyższym:

1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany?
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 10:10   

bigdaaddy napisał/a:
1. Jak?
2. Jak sprawdzić czy był zmieniany?

Ad.1. - na stole, trza się podpiąć programatorem z programem co robi Motki i kalkulatorem do licznika.
Ad.2. - w/g mojej wiedzy nie ma takiej możliwości !
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2006|, 2006 18:28   

Ja tam po dwóch-trzech miesiącach posiadania samochodu (częściej szybciej) doskonale wiem jaki auto ma przebieg i czy licznik był cofany. Takie coś zawsze wychodzi, chyba że ktoś cofnąl o 10tys, ale tyle to po co ?

[ Dodano: 2006-03-06, 12:33 ]
Odkupiłem kompletną instalację elektryczna od cowortha full wypas - 100% kompletna, niepocięta, razem z wtyczkami, modułami itd. - przeanalizowałem ją bardzo dokładnie, kawałek po kawałku, porównałem ze schematem elektrycznym z TISa - można powiedzieć że jestem teraz ekspertem w sprawie elektryki w wielorybie. (bo nauczyłem się odczytywać oznaczenia z schematów w TISie, znam umiejscowienie w aucie przyłaczy i wtyczek, wszytko mogę sprawdzić bez bólu bo leży sobie to w garażu na podłodze)

WNIOSKI:

1. Wiązka elektryczna jest fabrycznie zespolona i bez jej cięcia nie można z niej wyodrębnić osobnych wiązek. Są tylko dwie wiązki: komory silnika i wnętrza.

3. Opróćz wspomnianych dwóch wiązek są jeszcze końcówki kablowe (mini-wiązki) do podłączenia zalediwe kilku urządzeń - te posiadają wtyczki na obu końcach, ale są to odcinki po max 50cm i nie warto o nich wspominać.

2. Auta w zależności od wersji (lower option, higher option) posiadały INNĄ wiązkę elektryczną.

Różnice między wiązkami z aut o różnym wyposażeniu są ZASADNICZE !!!

Dwa proste przykłady

1. Wystarczy odkręcić krańcówkę i lekko ją wysunąć (czujnik masowy otwarcia drzwi) - w wersji HIGH do krańcówki przychodzą dwa kable, w wersji LOW do krańcówki przychodzi tylko jeden kabelek. Ten kabelek jest częścią głównej wiązki biegnącej pod kokpitem - owiniętej dookoła czarną taśmą. Ponieważ w wersji LOW nie ma dodatkowych lampek pod nogi, to w wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli dla tych lampek.

2. Jeśli w wersji LOW wymienimy wszystkie cztery drzwi i podłaczymy kompletne drzwi z wersji HIGH to elektryka szyb i tak nie zadziała - do drzwi nie dochodzi komplet syganłów bo wiązce głownej nie ma dodatkowych kabli.

REASUMUJĄC:

Podłączenie komputera (zmiana liczników) stanowi dużo większy problem niż dołożenie jednej wiązki. Brakująca wtyczka do liczników to nie jest jedna małą wiązka z kilkoma wtyczkami na obu kończach - jest fragmentem głównej wiązki, Od wtyczki z liczników biegnie bezpośrednio do komputera pokładowego, do zamków drzwi bocznych, do zamka w bagażniku, do komory silnikowej (tam jest gniazdko do podłaczenia mini-wiązki biegnącej do czujnika poziomu płynu spryskiwacza i płynu chłodzącego) itd. W wersji LOW tych kabli po prostu nie ma wcale.

Bez zdjęcia kokpitu poprowadzenie odpowiednich kabli jest niemal niemożliwe, a na pewno BARDZO trudne (niemal niewykonalne).

Na razie u mnie komputer nie działa pomimo sporego wysiłku włożonego w uruchimienie oraz dostępnej kompletnej elektryki wersji "full wypas"

Inna sprawa - nie wiem czy moduły są identyczne, bardzo możliwe że oprócz różnic w wiązce głownej wkładali też moduły pozbawione obsługi funkcji których auto nie miało mieć.

[ Dodano: 2006-03-07, 21:15 ]
Szczegóły podłączenia zegarów z komputerem:

Do zegarów podpinamy wtyczkę C470c od której odchodzi 12 kabelków, opis poniżej:

1,2,3,4,5) do 4 czujników drzwi + bagażnik (wskaźniki samochodzika)
6) Biały (WH) - do modułu PCM - wtyczka C402 pin 43 (sygnał z komputera)
7,8) do przycisku Mode,S,R, od przycisku dodatkowo jeden kabelek do +12V
9,10,11,12) do wtyczki C271 w komorze silnika, a dokładnie do:

9,10) do czujnika temperatury
11) czujnik płynu chłodniczego
12) czujnik płynu spryskiwaczy

Numery kabelków od 1 do 12 przypisane są tylko dla uproszczenia, wtyczka C470c ma 26 pinów.

Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać.

Pełną instrukcję zrobię po uruchomieniu komputerka - jeśli się uda.
Ostatnio zmieniony przez BC_Leszcz |6 Mar 2006|, 2006 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 21:37   

Nooo... Bartek ! - kawał dobrej roboty wykonałeś ! :)

BC_Leszcz napisał/a:
Cała filozofia to dobranie się do wtyczki modułu PCM i podłączenie białego kabelka do pinu 43 wtyczki C402. Nie mogę się do niej dobrać, ale czuję że w aucie bez komputerków ta wtyczka nie obsługuje tego pinu - jak to zweryfikuję to dam znać.


Dokładnie warunkiem zadziałania komputerka paliwowego jest doprowadzenie sygnału Fuel Flow z ECU (właśnie z pinu 43.).

Co do pozostałych czujników, trzeba pamiętać, że sygnałem aktywnym jest masa, a więc aby działały sygalizatory otwartych drzwi (samochodzik) trzeba zanegować sygnały z czujników drzwiowych, chyba że auto ma wyłączniki w samych zamkach (wersja z podwójnym ryglowaniem).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 22:58   

jak masz wiazke na tapecie to mam kilka pytan :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lut 2008|, 2008 19:06   

Mysza dopisal:

Adam_2000 napisał/a:
Teraz musimy podłączyć BIAŁY kabel od dodatkowej wiązki do BIAŁO/NIEBIESKIEGO kabla wychodzącego z pinu nr 43 łączówki ECU. Kabel ten doprawadza do komputera dane z ECU dotyczące aktualnego przepływu paliwa (FUEL FLOW).
Dodam od siebie, że w przypadku wieloryba z 2.9 12v, czyli komputera EEC-IV, podłączamy ten przewód do pinu 34 komputera (zamiast 43 jak w EEC-V). Można to opublikować na stronie scorpio jak i w powyższym wątku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group