|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
brak mocy w VM |
Autor |
Wiadomość |
Sobas [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Gru 2005|, 2005 17:48 brak mocy w VM
|
|
|
Witam..w moiom wielorybku odczuwam brak mocy.Chodzi o to ,że nei czuje w ogóle turbiny,do 2 tyś z kawałkiem obrotów silnik przyspiesza w miare dobrze,a w momencie jak jak powinna załączyć sie turbina,effekt jest odwrotny,czyli jakby otworzył się z tyłu spadochron.CZy jest to wina turbiny?? DUżo sie tu pisze a jakiejs membrance na pompce paliwa która zwiększa dawke paliwa dla turbo,ale ja u mne nie moge tego znależc.Może jest to inna pompa a może źle szukam. łopatki turbiny się krecą,luzów wyczuwalnych ręką nie ma,ale na rurze z turbiny di intercolera pojawia się olej. |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Gru 2005|, 2005 18:35
|
|
|
turbo burbo chyba zajechane na amen.. jak wali olejem to najlepiej to nie wyglada.. ale da sie sprawdzic wydajnosc turbiny a nawet ja regnerowac |
|
|
|
|
kapselek47 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Gru 2005|, 2005 19:44
|
|
|
olejem to tak za bardzo się nie przejmój karzda turbinka trochę go łyka ja ten problem przerabiam od dwóch lat przy inter coolerze róra mokra a co 1300 km dolewam 0.5 l oliwy czy jest +40 czy -20 normy dla tych naszych klekotów to 1 l na 1000 km co do twojego problemu to napisz czy w momencie gdy turbina ma zadziałać nie kopci na czarno przyczyn może być kilka samo branie oleju przez turbine nie znaczy o jej końcówce pozdrawiam |
|
|
|
|
Sobas [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2005|, 2005 09:41
|
|
|
w momencie gdy powinna zadziałac turbina nie zauważyłem kopcenia z tyłu. |
|
|
|
|
kapselek47 [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2005|, 2005 21:06
|
|
|
więc może być to problem paliwa które albo jest szajsowate albo coś się przytkało |
|
|
|
|
KASIA KACZMAREK [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2005|, 2005 10:49
|
|
|
sprawdz dolot powietrza z turbiny do kolektora dolotowego może być nieszczelność na przewodach albo na samym intercoolerze. ja mam pompę wtryskową z membraną ,łatwo to poznać po charakterystycznym grzybie na pompie do którego jest podłączony przewód z kolektora dolotowego (warto też sprawdzić ten przewód).
nowsze modele nie posiadają membrany bo dodatkowa dawka paliwa jest sterowana elektronicznie. |
|
|
|
|
Sobas [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2005|, 2005 14:48
|
|
|
więc ja mam pewnie tą nowszą pompe gdyz zadnej membrany tan nie ma.A czy może to być wina elektroniki w pompie,tzn,że nie podaje ona własnie większej dawki paliwa wtedy kiedy powinna załączyć się spręzarka??
Jełsi tak to czy można to sprawdzic domowym sposobem,czy jedynie diagnostyka w serwisie?? |
|
|
|
|
KASIA KACZMAREK [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Gru 2005|, 2005 10:51
|
|
|
nie mam pojęcia jak to sprawdzić, ale u mnie przy uszkodzonej membranie ciągnoł rowno nie miał tylko kopa gdy przy powyżej 2100 gwałtownie wcisnołem pedał a po zmianie membrany w momencie dociśnięcia przy ok 2000 dostaje niezłego kopa.
proponuje pojechać gdzieś gdzie mogą ci zmierzyć ciśnienie doładowania powinno się wachać w granicach 0.4-0.8bara. dokładnie nie wiem ile jest dla VMa. moja turbina była regenerowana koszt 600 zł 1 rok gwarancji(koszt zależy od stopnia wypracowania)
[ Dodano: 2005-12-08, 11:02 ]
jeszcze dodatkowa sprawa na turbinie są dwa zawory jeden reguluje ciśnienie tzn gdy jest za wysokie otwiera kanałobejściowy w ukł.wydechowym, a drugi zawór tzw. EGR otwiera drogę spalin do kolektora dolotowego, jak coś tu nie gra to para idzie w gwizdek.najlepiej przejechać się do zakładu co regeneruje turbiny oni pwinni to ocenić ,domowymi sposobami raczej trudno będzie coś wyczaić . powodzenia . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |