$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r
Autor Wiadomość
JARASACKI 


Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2010
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |20 Cze 2010|, 2010 21:47   

Niema linki od gazu tak jak bywa w zwykłym pugiem 2.5 .Wykrec srube pomiedzy sekcjami na pompie i wsun tam cienki drut.Obroc walem powoli i sprawdz,czy drut przesuwa sie gora-dol.sprawdze to jutro
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |20 Cze 2010|, 2010 23:18   

slawektg napisał/a:
Sek w tym,ze to jest mechaniczna pompa.Nie ma takiej opcji,zeby raz dzialala a raz nie.Jezeli jest uszkodzona,to nie bedzie dzialac.Nigdy.Moglo nastapic uszkodzenie napedu pompy.Warto byloby sprawdzic,czy sie obraca.Wykrec srube pomiedzy sekcjami na pompie i wsun tam cienki drut.Obroc walem powoli i sprawdz,czy drut przesuwa sie gora-dol.



Przecież w niektórych modelach auta następuje zawieszenie pompy lub niestykanie, nie wystarczy w Scorpio tego wyjąć i sprawdzić czy wszystko ok? Jakie to mechaniczne pompy?
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 07:25   

neos64 napisał/a:
Jakie to mechaniczne pompy

A widziałeś kiedyś rotacyjną pompę wtryskową która nie jest mechaniczna?
JARASACKI, jeżeli pompa się kręci i elektrozawór hula to moim zdaniem może być winne powietrze/nieszczelność w zasilaniu pompy w paliwo.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 09:11   

Koledzy, 99% problemów z pompami VP37 to cholerny nastawnik, jest to urządzenie elektryczne i ono może raz działać a raz nie i po sprawie.

Elektrozawór na pompie w nie gasi silnika po przekręceniu stacyjki. Wystarczy zrobić prostą rzecz, podpiąć na krótko elektrozawór do + aku. i zobaczycie że auto można zgasić stacyjką, oczywiście w momencie gaszenie nastąpi niewielki wzrost obrotów ale auto bez problemu gaśnie. Zatem elektronicznie sterowana pompa też odcina paliwo. Znam to z autopsji :(
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |21 Cze 2010|, 2010 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 16:07   

Gaiger napisał/a:
neos64 napisał/a:
Jakie to mechaniczne pompy

A widziałeś kiedyś rotacyjną pompę wtryskową która nie jest mechaniczna?
JARASACKI, jeżeli pompa się kręci i elektrozawór hula to moim zdaniem może być winne powietrze/nieszczelność w zasilaniu pompy w paliwo.



Z takim określeniem się nie spotkałem poprostu.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 21:28   

Nie sadzilem,ze 96rok moze miec pompe na EDC.W takim przypadku Brontozaur moze miec racje.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 21:41   

neos64, trochę źle się wyraziłem.
Napęd sekcji tłoczących jest zawsze mechaniczny, sterowanie mechaniczne lub elektroniczne.
brontozaur, nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie... chociaż on odpowiada za dawkowanie paliwa więc jest to logiczne.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |21 Cze 2010|, 2010 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Cze 2010|, 2010 06:15   

Gaiger napisał/a:
nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie


Z tego co wiem, a nie jestem elektronikiem są tam jakieś dwa sygnały, nadany i idebrany, wszystko jest na potencjometrach. Z reguły jak jest zrąbane to auto odpala albo nie, ja miałem urąbaną płytkę sterującą nastawnika i cały czas miałem tryb awaryjny. Uszkodzony nastawnik może siać przeróżnymi błędami, najlepiej poczytać na forach z BMW TDS, lub omegi TDS.

slawektg napisał/a:
Nie sadzilem,ze 96rok moze miec pompe na EDC


Tu mnie zaskoczyłeś bo też byłem przekonany że nie, ale z opisu kolegi który ma problem wyszło mi że to VM z 97 roku i ma pompę VP37, oczywiście mogę się mylić

PS; Sam dzisiaj wymieniam nastawnik w związku z moimi problemami:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=30146
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |22 Cze 2010|, 2010 06:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |23 Cze 2010|, 2010 15:18   

Gaiger napisał/a:
neos64, trochę źle się wyraziłem.
Napęd sekcji tłoczących jest zawsze mechaniczny, sterowanie mechaniczne lub elektroniczne.
brontozaur, nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie... chociaż on odpowiada za dawkowanie paliwa więc jest to logiczne.


Spoko już kumam troche poczytałem na ten temat :)
 
 
JARASACKI 


Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2010
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 22:47   

Było uszkodzone elektronika i wałek w pompie naprawa 2.2tys
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 08:59   

A sprawną pompę można za 400 pln kupić
Zregenerowana to ok 900 z gwarancją

JARASACKI napisał/a:
wałek w pompie naprawa 2.2tys
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
JARASACKI 


Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2010
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:29   

brontozaur napisał/a:
A sprawną pompę można za 400 pln kupić
Zregenerowana to ok 900 z gwarancją

JARASACKI napisał/a:
wałek w pompie naprawa 2.2tys
tez tak mu mówilem
 
 
janek 



Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Puńsk-podlaskie
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:42   

JARASACKI napisał/a:
Było uszkodzone elektronika i wałek w pompie naprawa 2.2tys
za taką forsę mógł kupić całego http://www.allegro.pl/ite..._na_czesci.html
:DDD
_________________
Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r.
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 16:06   

janek napisał/a:
za taką forsę mógł kupić całego
I by się okazało, ze wszystko ma dobre tylko nie pompę :690:
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
janek 



Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Puńsk-podlaskie
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 22:42   

Mysza,-chyba nie kliknąłeś na link ! tylko trochę cierpliwości i rozsądku !!!

mój jest na 100 procent sprawny a cena by była podobna :P
_________________
Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group