|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r |
Autor |
Wiadomość |
JARASACKI
Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2010 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |20 Cze 2010|, 2010 21:47
|
|
|
Niema linki od gazu tak jak bywa w zwykłym pugiem 2.5 .Wykrec srube pomiedzy sekcjami na pompie i wsun tam cienki drut.Obroc walem powoli i sprawdz,czy drut przesuwa sie gora-dol.sprawdze to jutro |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Cze 2010|, 2010 23:18
|
|
|
slawektg napisał/a: | Sek w tym,ze to jest mechaniczna pompa.Nie ma takiej opcji,zeby raz dzialala a raz nie.Jezeli jest uszkodzona,to nie bedzie dzialac.Nigdy.Moglo nastapic uszkodzenie napedu pompy.Warto byloby sprawdzic,czy sie obraca.Wykrec srube pomiedzy sekcjami na pompie i wsun tam cienki drut.Obroc walem powoli i sprawdz,czy drut przesuwa sie gora-dol. |
Przecież w niektórych modelach auta następuje zawieszenie pompy lub niestykanie, nie wystarczy w Scorpio tego wyjąć i sprawdzić czy wszystko ok? Jakie to mechaniczne pompy? |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 07:25
|
|
|
neos64 napisał/a: | Jakie to mechaniczne pompy |
A widziałeś kiedyś rotacyjną pompę wtryskową która nie jest mechaniczna?
JARASACKI, jeżeli pompa się kręci i elektrozawór hula to moim zdaniem może być winne powietrze/nieszczelność w zasilaniu pompy w paliwo. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 09:11
|
|
|
Koledzy, 99% problemów z pompami VP37 to cholerny nastawnik, jest to urządzenie elektryczne i ono może raz działać a raz nie i po sprawie.
Elektrozawór na pompie w nie gasi silnika po przekręceniu stacyjki. Wystarczy zrobić prostą rzecz, podpiąć na krótko elektrozawór do + aku. i zobaczycie że auto można zgasić stacyjką, oczywiście w momencie gaszenie nastąpi niewielki wzrost obrotów ale auto bez problemu gaśnie. Zatem elektronicznie sterowana pompa też odcina paliwo. Znam to z autopsji |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |21 Cze 2010|, 2010 09:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 16:07
|
|
|
Gaiger napisał/a: | neos64 napisał/a: | Jakie to mechaniczne pompy |
A widziałeś kiedyś rotacyjną pompę wtryskową która nie jest mechaniczna?
JARASACKI, jeżeli pompa się kręci i elektrozawór hula to moim zdaniem może być winne powietrze/nieszczelność w zasilaniu pompy w paliwo. |
Z takim określeniem się nie spotkałem poprostu. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 21:28
|
|
|
Nie sadzilem,ze 96rok moze miec pompe na EDC.W takim przypadku Brontozaur moze miec racje. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Cze 2010|, 2010 21:41
|
|
|
neos64, trochę źle się wyraziłem.
Napęd sekcji tłoczących jest zawsze mechaniczny, sterowanie mechaniczne lub elektroniczne.
brontozaur, nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie... chociaż on odpowiada za dawkowanie paliwa więc jest to logiczne. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |21 Cze 2010|, 2010 21:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Cze 2010|, 2010 06:15
|
|
|
Gaiger napisał/a: | nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie |
Z tego co wiem, a nie jestem elektronikiem są tam jakieś dwa sygnały, nadany i idebrany, wszystko jest na potencjometrach. Z reguły jak jest zrąbane to auto odpala albo nie, ja miałem urąbaną płytkę sterującą nastawnika i cały czas miałem tryb awaryjny. Uszkodzony nastawnik może siać przeróżnymi błędami, najlepiej poczytać na forach z BMW TDS, lub omegi TDS.
slawektg napisał/a: | Nie sadzilem,ze 96rok moze miec pompe na EDC |
Tu mnie zaskoczyłeś bo też byłem przekonany że nie, ale z opisu kolegi który ma problem wyszło mi że to VM z 97 roku i ma pompę VP37, oczywiście mogę się mylić
PS; Sam dzisiaj wymieniam nastawnik w związku z moimi problemami:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=30146 |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |22 Cze 2010|, 2010 06:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Cze 2010|, 2010 15:18
|
|
|
Gaiger napisał/a: | neos64, trochę źle się wyraziłem.
Napęd sekcji tłoczących jest zawsze mechaniczny, sterowanie mechaniczne lub elektroniczne.
brontozaur, nie wiedziałem że nastawnik też wpływa na odpalanie... chociaż on odpowiada za dawkowanie paliwa więc jest to logiczne. |
Spoko już kumam troche poczytałem na ten temat |
|
|
|
|
JARASACKI
Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2010 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 22:47
|
|
|
Było uszkodzone elektronika i wałek w pompie naprawa 2.2tys |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 08:59
|
|
|
A sprawną pompę można za 400 pln kupić
Zregenerowana to ok 900 z gwarancją
JARASACKI napisał/a: | wałek w pompie naprawa 2.2tys |
|
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
JARASACKI
Auto: sierra ohc efi
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lut 2010 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:29
|
|
|
brontozaur napisał/a: | A sprawną pompę można za 400 pln kupić
Zregenerowana to ok 900 z gwarancją
JARASACKI napisał/a: | wałek w pompie naprawa 2.2tys |
| tez tak mu mówilem |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:42
|
|
|
JARASACKI napisał/a: | Było uszkodzone elektronika i wałek w pompie naprawa 2.2tys | za taką forsę mógł kupić całego http://www.allegro.pl/ite..._na_czesci.html
|
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 16:06
|
|
|
janek napisał/a: | za taką forsę mógł kupić całego | I by się okazało, ze wszystko ma dobre tylko nie pompę |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 22:42
|
|
|
Mysza,-chyba nie kliknąłeś na link ! tylko trochę cierpliwości i rozsądku !!!
mój jest na 100 procent sprawny a cena by była podobna |
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |