$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r
Autor Wiadomość
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 11:49   problem z rozruchem scorpio2.5TDi 97 r

Witam...problem pojawia sie od jesieni,nie zależnie od temperatury powietrza,niekiedy stoi auto dwa dni w mrozie 10 st i zapala bez problemu,innym razem stoi 8 godzin przy zero st na zewnątrz i nie moge auta odpalić...i odwrotnie.Przy czym auto albo zapala od pierwszego razu albo wcale.Jesli nie zapali wcale..wystarczy podejśc i spróbowac po kilku godzinach i auto odpala be zproblemu. Sprawdzałem ciśnienie w silniku,wtrsyki zrobione ustawione ,układ paliwoy ok,świece grzeją,teoretycznie powinien palić a nie pali!!
Jest tam elektronicznma pompa wtryskowa ..pompy nie sprawdzałem.Prosze o pomoc !
SObas
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 12:21   

ale nie odpala to znaczy nie kreci rozrusznik (bo ja tam mialem) czy probuje kreci kreci i nic :?:
pozdrawiam
maciek
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 18:32   

rozrusznik Kręci tak jak powinien
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 19:21   

Wejdzie na forum któryś z zaropiałych kolegów, to Ci może pomoże ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
fiebik 



Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Paź 2005
Skąd: Iława Warm-Maz
Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 20:11   

Sobas napisał/a:
układ paliwoy ok

taki "drobiazg" jak filtr paliwa (i powietrza) wymieniony oczywiście?

Sobas napisał/a:
Jest tam elektronicznma pompa wtryskowa ..pompy nie sprawdzałem

i nie jest to takie proste z tego co wiem;
_________________
`93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 20:30   

moze byc tez zapowietrzony uklad paliwowy. w tipo mi podlaczyli kawalek przezroczystego wezyka w uklad paliwowy i bylo widac jak ida pecherzyki powietrza od filtra do pompy. a jak chodzil to chodzil w miare rowno a jak sie zapowietrzyl to gasl i nie odpalal ale to byl stary diesel fiat tipo 1.7D wiec i technika inna
pozdrawiam
maciek
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 21:05   

Puszcza dyma? Próbowałeś też na pych?
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 21:31   

podejżewam problem schodzącego paliwa sprawdż układ
 
 
Sobas
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lis 2005|, 2005 10:02   

filtr paliwa i powietrza wymieniony.Podejrzenie schodzącego paliwa tez było,z tym że gdyby tak było po długim kręceniu silnik powinien zapalić moze ni ezbyt równo tak jak normalnie,ale powinien wyrazić chociaz ochote,a on robi tak że albo odpali od pierwszego razu n awszystkie garki ,albo ni ezapali wcale.I jak nie zapali mi wcale podejde do niego np.za 12 godzin przekręcam klucz i chodzi.Gdyby było to schodzące paliwo.im dłuzej by stał tym gorzej z zapalaniem.tak mi sie wydaje.Dodam że problem ten pojawia sie od jesieni,latem było wszystko ok.NA pycha nie probowąłem,troche sie boje,a dym z rurki leci ale w bardzo małych ilościach. CZy w momencie rozruchu na elektrozaorze w pompie wtrsykowej powinno byc napięcie?Bo wydaj emi sie że musze to sprawdzic,moze z jakiegos powodu elektornika nie otwozry zaworu i wtedy są takie jaja.poz atym auto ma pompke poaliwa reczną i odpowietrznik,nie raz podpompowywałem z otwratym odpoiwetrznikiem i bez zmian.Powietrza raczejk nigdy nie było,więc tym bardziej mysle że nie jest to schodzące paliwo.Dzięki za dotychczasowe porady pozdrawiam
 
 
fiebik 



Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Paź 2005
Skąd: Iława Warm-Maz
Wysłany: |29 Lis 2005|, 2005 10:13   

Sobas napisał/a:
CZy w momencie rozruchu na elektrozaorze w pompie wtrsykowej powinno byc napięcie?

tego nie wiem - ale może jeszcze być jeden elektrozawór pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompą wtryskową.
_________________
`93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam
 
 
 
KASIA KACZMAREK
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lis 2005|, 2005 10:15   

po załączeniu stacyjki powinno byc słychać działanie elektrozaworu na pompie
najlepiej przy sprawdzaniu wycągnąć przekażnik świec żarowych bo głośno klika iprzeszkadza w sprawdzaniu. jeśli elektrozawór nie klika albo raz klika a raz nie to sprawa elektryczna(albo walnięty zawór).
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lis 2005|, 2005 14:10   

może być to elektro zawór jeśli chodzi o polenie z "pycha" to stanowczo odradzam kiedyś taka przyjemnośc kosztowała mnie 1700 zl wyrwalo mi zęby na wakum pompie i na zębatce od wału
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2005|, 2005 01:40   

fiebik napisał/a:
Sobas napisał/a:
CZy w momencie rozruchu na elektrozaorze w pompie wtrsykowej powinno byc napięcie?

tego nie wiem - ale może jeszcze być jeden elektrozawór pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompą wtryskową.


A ja wiem.
Musi być napięcie, ponieważ diesel to silnik z samozapłonem.
Kiedy już pracuje nie wymaga prądu - w przeciwieństwie do benzynowego - z czego wynika, że jedyną metodą zgaszenie go jest odcięcie mu paliwa, bądź (w awaryjnych przypadkach) gaszenie hamulcem. :mrgreen:
Odcinania tego dokonuje się za pomocą elektrozaworu własnie, który w przypadku braku napięcia zamyka się, odcinając dopływ paliwa.
Czy zdażyło Ci się, żeby zgasł w trakcie jazdy po wertepach?
 
 
KASIA KACZMAREK
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2005|, 2005 09:35   

PRZYPOMNIAŁEM SOBIE ŻE W BAGAŻNIKU LEWA STRONA KOŁO ZDEŻAKA JEST MAGICZNY CZERWONY GUZIK (CZUJNIK ZDERZENIOWY,ODCINA DOPŁYW PALIWA),SPRAWDZ MOŻE COŚ TAM NIE STYKA ,NIE PAMIĘTAM W JAKIEJ POZYCJI JEST ZAŁĄCZONY A W JAKIEJ WYŁĄCZONY.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |30 Lis 2005|, 2005 11:21   

wcisniety - właczony, jak wyskoczy do gory to odłaczony
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group