$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ASB - Czy błędna praca elektrozaworu C (bieg 3-4) może ...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ASB - Czy błędna praca elektrozaworu C (bieg 3-4) może ...
Autor Wiadomość
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 13:44   ASB - Czy błędna praca elektrozaworu C (bieg 3-4) może ...

powodować błędą pracę innych elektrozaworów (np biegu 2-3 - dziwne opóźnienie podczas przełączania biegów na wyższych obrotach) ???

Test koputera wykazał błędną pracę elektrozaworu C (4 bieg) i faktycznie wg mnie nie ma 4 biegu natomiast dziwnie się też zachowuje przy zmienia z 2 na 3.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 13:58   

Alek, a tak w ferrorze walki, nie zapomniałeś o podstawowej rzeczy, jaką jest dokładne wyczyszczenie MAF-a ?
Większość tego typu problemów wynika właśnie z niewłaściwej pracy tego ustrojstwa !
Nie pamiętam już, czy na ten temat rozmawialiśmy, ale myślę, że nie szkodzi sprawdzić :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 14:17   

soorki ale po prostu już mi sie płakać chce jak non stop dokladam do tej zas... skrzyni .. na dzień obecny to już 3200zł + koszty paliwa (ok 400) za te wszystkie dojazdy.

[ Dodano: 2005-11-15, 14:34 ]
A jeszcze jedno - Adam_2000 .
Wg mnie stan oleju po naprawie jest duuzo ponad max a z tego co wyczytalem na forum to nie moze tak byc. Powiedz mi prosze jak oddessac go troszke ? poprzez rurke z bagnetu "? tylko jak ? wężyk jakoś włozyć do niej ?
Postaram się przeczyścić MAF-a - mam już opis no i ten stan oleju zredukować
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 15:13   

alekv6 napisał/a:
Wg mnie stan oleju po naprawie jest duuzo ponad max a z tego co wyczytalem na forum to nie moze tak byc. Powiedz mi prosze jak oddessac go troszke ? poprzez rurke z bagnetu "? tylko jak ? wężyk jakoś włozyć do niej ?

Dokładnie tak. Ja używam do tego celu strzykawki 60ml z długim wężykiem fi 8mm.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 20:36   

Adam_2000 : jesteś wielki !!!
Z MAF-em jest coś nie tak bo jak go odłączyłem to nie to autko, zadnego slizgania się pomiedzy 2 a 3 biegiem,zupełnie inna zmiana biegow, jak w ksiązce, fakt coś jest nie tak bo jak wiadomo czujnik ten jest cholernie potrzebny, co jest nie tak :
1.obroty czasami jakby jakieś dziwne,
2.Nie mam 4 biegu
3. Podczas zmiany biegów występuje bardzo delikatne ledwo wyczuwalne uderzenie, nie było tego (cenna wg mnie informacja dla osób u których to występuje)

cała reszta mniamuśna,
Przymierzam się jutro do czyszczenia tego, kupiłem WD40, powietrze spręzone,
Powiedz mi Adam jak to czyścić, wprawdzie mam wydrukowany opis z EN serwisu ale wolałbym swojski opis :-) oczywiście tamten cały przeczytam.

I ostatnie pytanie, może się oriętujesz, mam jeszcze drugie Scorpio 2.4V6 automat , skrzynia chodzi jak malinka ale własnie występuje takie bardzo delikatne odczuwalne uderzenie przy zmianie biegów, myślałem że to już z powodu wieku autka ale być może tu również chodzio o MAF-a ? Czy rocznik 90. z takim silnikiem i skrzynką ma coś takiego ?
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 20:52   

Zacznę może od końca :)
W tym drugim V6 jest inna skrzynka (A4LDe), szarpanie przy zmienie może być efektem złego działania modulatora podciśnieniowego. Odłącz wężyk, który idzie od zespołu przepustnic do tego modulatora. Jeżeli zobaczysz tam ślady oleju, to kupuj nowy modulator ('ca 90zł). Poza tym, może taśmy wymagają lekkiej regulacji (przecież tego nikt nigdy nie reguluje, a powinno się co 100 tys.! :) )

Wracając do Twojego kosłorta i MAF-a, to najlepszy sposób to beznzynka ekstarkcyjna i delikatny pędzelek, którym dokładnie wyczyść obydwa druciki od czujnika. Cały korpus po odkręceniu elektroniki wyczyść jakimś specyfikiem do czyszczenia gaźników.

Cieszę się, że powoli idzie ku lepszemu :)
Aaaa... podaj obroty jakie masz przy 60, 80, 100 i 120/h.... zobaczymy czy mniej więcej są wszystkie biegi :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 22:05   

Oki, ale dane już jutro, bo dzis mi się jakos nie chce schodzic na dol i sprawdzac ale jutro wszystko wypisze. Jedno jeszcze pytanie, przy odlączonym tym czujniku na pewno nie ma 4 biegu ? A po wyczyszczeniu jego i podlaczeniu powinien teoretycznie sie pokazac jesli to jest wina czujnika MAF ? dobrze kombinuję ?

Co do pierwszej Twojej odpowiedzi :-) uf.. opisałeś to dość szczegółowo ale to zabrzmiało tak jakbym ja ci napisał że błędna trasa routingu może być spowodowana błędami w protokole RIP.RIP2,l BGP, IGRP czy też EIGRP nie zapominając oczywiście o MTA, hopach i sam nie wiem co jeszcze :-)

Jeśli Cie to jeszcze nie zmęczyło (odpowiadanie mi na "błache" sprawy)to podaj choć przybliżony namiar gdzie to mogę zlokalizować pod maską ?
Będę wdzięczny. na najbliższym zlocie stawiam browca ;-) no i paluszki ;-)
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 22:16   

alekv6 napisał/a:
Jeśli Cie to jeszcze nie zmęczyło (odpowiadanie mi na "błache" sprawy)to podaj choć przybliżony namiar gdzie to mogę zlokalizować pod maską ?

Chodzi o ten modulator ?... tutaj, to już koledzy od fałsześć muszą Ci pomóc, bo ja wiem tylko, gdzie to jest w skrzyni i w DOHC-u.
Oli, Boni, Kevin... chyba któryś z nich to już przerabiał, więc wal do nich :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 22:25   

A co z tym moim kombinowaniem z tym MAF-em i 4 biegiem ?
Przy odłączonym czujniku na 100% nie powinno byc 4 biegu ?

[ Dodano: 2005-11-16, 10:20 ]
Adam_2000 :
Z tymi biegami, prędkościami oraz obrotami jest tak :
zmiana biegu z 1 na 2 - redkosc chyba 20 - obroty ok 2000
zmiana biegu z 2 na 3 - predkosc chyba 40 - obroty ok 2000
zmiana biegu z 2 na 3 - predkosc chyba 60 - obroty tez chyba 2000
potem to juz lipa, nie odczuwam zmiany biegow ,,, ale predkosc i obroty sa takie :
80km/h - 2400obr
100km/h - 3000obr
120km/h - 3400obr
140km/h - 4000obr
coś w tym stylu ....
 
 
zuza31
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 12:26   

.... "Nie pamiętam już, czy na ten temat rozmawialiśmy, ale myślę, że nie szkodzi sprawdzić ... "

Adam_2000 ale masz krótka pamięć :mrgreen:
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 12:32   

4 w 2.3 zalacza sie przy przejsciu 80km/h ale nie znam obrotow
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 12:55   

hehe,,, chyba sie pogubiłem :-)

Najświeższe pytanie jest ;
Czy jak odłącze MAF-a to 4 bieg będzie czy nie ?
Czy może to ktoś sprawdzić ?
 
 
dario_c
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 13:17   

co do predkosci to na galce zmiany biegów masz taki zielony przycisk. Po nacisnieciu zapala sie kontroka na zielono O/D OFF i nie ma wtedy 4. Zobacz czy wtedy sa te same obroty
 
 
alekv6
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 13:47   

Po wyżej 80km/h nie ma różnicy a powinna byc wiec na pewno nie dziala 4 bieg ale ja na chwile obecna mam uszkodzony/wylaczony MAF . I wlasnie mnie to interesuje czy jak się odlaczy MAFa to jest 4 bieg czy nie ma ...

[ Dodano: 2005-11-16, 16:17 ]
lipa,
wyczyściłem tego MAF-a i nic to mi nie dało a bawiłem się z tym całkiem troszke i całkiem dokładnie, może całkowicie padł, jakby ktoś mi mógł sprawdzić czy po odłaczeniu MAF-a ma 4 bieg to byłbym bardzo wdzięczny....
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 22:11   

Cytat:
jakby ktoś mi mógł sprawdzić czy po odłaczeniu MAF-a ma 4 bieg to byłbym bardzo wdzięczny....

Jest 4-ka po odłączeniu MAF-a :)

alekv6 napisał/a:
wyczyściłem tego MAF-a i nic to mi nie dało a bawiłem się z tym całkiem troszke i całkiem dokładnie, może całkowicie padł

... jak masz takie objawy, to podejrzewam, że padł, albo jest niewłaściwy (np. od 2.0 8V - one są niekompatybilne ;) )
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group