Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WAŻNE - PRZESTROGA DLA INSTALUJĄCYCH LPG II GENERACJI!!!!
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 01:22   WAŻNE - PRZESTROGA DLA INSTALUJĄCYCH LPG II GENERACJI!!!!

W SKRÓCIE, CO PONIŻEJ – INSTALACJA I GENERACJI IMITUJACA INSTALACJE II GENERACJI –INSTALACJA BEZ KOMPUTERA, KROKÓWKA – TO IMITACJA - REGULACJA NA REGISTRZE POD KROKOWKA – TAK NIE POWINNO BYC

W wyniku ostatnich doświadczeń z ogladaniem aut, stwierdzono co następuje.

Obecnie przepisy wymagają montowania do silników z wtryskiem paliwa instalacji tzw. II generacji, które są sterowane za pomocą specjalnego komputera gazowego, na podstawie odczytów z sondy lambda oraz potencjometru położenia przepustnicy. Jest to typowa tzw. instalacja z kopem, w skład, której wchodzi komputer sterujący, często emulator sondy lambda i wtryskiwaczy, silnik krokowy reduktor, zbiornik etc.
Istota takiej instalacji polega na tym, ze komputer gazowy dobiera i reguluje ilość gazu poprzez sterowanie silnikiem krokowym ( regulującym ilość dopływu gazu do mixera) na podstawie odczytów z sondy lambda i czujnika położenia przepustnicy - inaczej mówiąc, reaguje na wciśnięcie gazu, im więcej przyspieszamy i wciskamy pedał gazu tym więcej komputer podaje gazu do silnika. Ma to oczywiście widoczny wpływ na dynamikę i niestety też na spalanie :) Odczyt z sondy lambda jest potrzebny do ustawiania właściwego składu mieszanki, by spaliny spełniały określone normy, w całym zakresie obrotów. Takie są założenia.

Tych założeń nie spełnia instalacja I generacji z registrem (tzw. na śrubę) gdzie elementem regulacyjnym jest nie silnik krokowy tylko na stałe ustawiona śruba w dolocie gazu (tzw. register) tutaj regulacja musi starczyć dla niskich, średnich i wysokich obrotów, co skutkuje tym ze auto jest mało dynamiczne, i choć czasem pali mniej (można mocno skręcić śrubę) to trudno je zmieścić w normach spalin, natomiast odkręcenie śruby tak by było dynamiczne, powoduje wzrost spalania.

I tu meritum, ponieważ przepisy nakazują montaż instalacji II generacji, która kosztuje ok 1800 - 2000zł, zakłady gazownicze oszukują często, za wiedza lub bez wiedzy klienta i wstawiają instalacje I generacji, której koszt oscyluje w granicach 1200-1400zł, przy czym wstawiają ja tak, ze wygląda jak instalacja 2 generacji. Zasadniczym elementem takiej instalacji jest silniczek krokowy(krokówką), która ma w sobie register (charakterystyczna miedzianego koloru śruba). De facto krokówka jest tylko imitacja i regulacja jest za pomocą tej śruby. Oczywiście nie ma też komputera sterującego, czasem jedynie emulator sondy lambda, udający komputer. Czasem klient się na to godzi czasem nic o tym nie wie, wiec przestrzegam przed tym.

Poniżej zdjęcia przykładowe silnika krokowego ( krokówki ) z registrem, która jest charakterystycznym elementem takiej oszukanej instalacji gazowej. W normalnej instalacji gazowej brak śruby w obudowie krokówki. Całość mona łatwo sprawdzić, po prostu wystarczy odpiąć wtyczkę z krokówki i zobaczyć czy silnik nadal pracuje bez zmian w całym zakresie obrotów. Jeśli tak wiemy juz ze nasza krokówka to tylko imitacja.

Nadmienię tylko, że instalacja niespełniająca przepisów, (czyli bez komputera) może nie przejść przeglądu, jak ktoś się tego dopatrzy i czepi. No i oczywiście trzeba egzekwować od zakładu montującego gaz, montaż prawidłowej instalacji gazowej.


Zdjecia krokowki z registrem:


_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 09:23   

no ale ale - skoro atenuator jest jakby fabrycznie wyposażony w register to znaczy ze jakby dostawcy sprzedają nielegalny towar - dobrze myślę ? u mnie właśnie coś takiego było, jest emulatur wtrysków, emulator sond i włąśnie atenuator z registrem w sobie - ale generalnie jeździło i paliło przyzwoicie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 09:57   

No nie, czemu towar nielegalny? przepisy nie okreslaja co mozna sprzedawac, ba nawet co montowac. Tu chodzi o to ze w takiej instalacji krokowka nie działa - nie spełnia swojej funkcji, poprostu jest niepodłaczona. Nie rozbieralem tego wiece nie wiem jak to jest zbudowane ale jaki ma sens register razem z krokowka? wg mnie zadnego. No ale zaluzmy ze jest to razem, niech bedzie, jesli kokowy dziala i komp jest to jest ok , jak nie ma, lub nie dziala to juz niejest ok. O to chodzi.

A u ciebie struna bylo poprostu imitacyjnie zrobiono, jak nie ma kompa to krokowka jest zbedna i tak nie dziala i tak bo nie ma co nia sterowac i i tak regulacja jest na registrze.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 10:41   

To, czego na rysunku mają się ludzie WYSTRZEGAĆ z powodzeniem może być podłączone po Bożemu, wcale nie musi oznaczać, że instalka to ooszustwo, tylko jest to rozwiązanie awaryjne, na wypadek klęknięcia aktuatora tudzież do wstępępnego uruchomienia LPG. Aktuator ze śrubą generalnie nie musi wcale od razu oznaczać LPG założonego niezgodnie z przepisami!
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |8 Lis 2005|, 2005 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus GS430 '02
Pomógł: 36 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Glasgow
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 12:54   

VIK napisał/a:
tylko jest to rozwiązanie awaryjne, na wypadek klęknięcia aktuatora tudzież do wspępnego uruchomienia LPG.


Sugerujesz że ta śruba jest równolegle z zaworem krokówki? Ta na zdjęciach na 99% jest szeregowo i tak jak Rafał pisze, służy głównie do oszukiwania I gen na II gen. Do awaryjnego odpalania, to krokówki miewają śrubkę na osi zaworu, naprzeciw silniczka.

A co do tego że "może być podłączone po Bożemu", to pewnie że może, ale wytłumacz, jak laik ma to sprawdzić, odbierając samochód IIgen od gaziarza, żeby nie wywalić minimum paru stów w błoto. Bo przy normalnej krokówce, to gaziarz musi ją rozebrać albo przewiercić żęby oszukać, przy takiej jak na zdjęciu to już wcale się męczyć nie musi, żeni kit klientom aż miło.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 13:42   

Nic nie sugeruję, tylko też dzielę się informacją, :D
A laik to ogólnie ma przewalone, bo jak ktoś kogoś chce oszukać, to zrobi to, w tym wypadku i ze śrubą i bez.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 14:57   

Twierdze ze taka krokowka jest informacja ze cos MOZE byc nie tak. Pozatym, nie znam budowy ale w tym wypadku krokowka musiala by pozostawac w pozycji otwartej, i wogole nie wiem czy tak montowana krokowka spełnia funkcje, czy ma mozliwosc sie domknac.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
heavy
[Usunięty]

Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 20:43   

I takim oto sposobem gdyby nie Rafał kupiłbym auto z taką instalacją za niemałe pieiądze...rany czemu na kazdym kroku ktoś che nas oszukać-przykre to troche...
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lis 2005|, 2005 21:39   

najlepsze ze ten gosc zaplacil za taka instalke 2000zł... albo nas oszukiwał bo rachunek mial na 1000zł
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 11:22   

u mnie pomimo że tak było to do atenuatora był podpięty kabel i szedł włąśnie do emulatora sond - tak naprawdę może to jest i jakiś komp - ale nikt nie bardzo wie co to jest a pisze na tym lambda emulator - ale generalnie to mnie to wali bo BLOS robi swoje :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 59
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 17:53   

Komputer gazowy steruje również odpalaniem zimnego silnika.Faza rozgrzania, przejście na gaz przy pomocy zwiększonych obrotów, jeżeli nie ma komp. gazowego przejście na gaz musi odbyć się ręcznie (typ centralki).
Generalnie tak myślę , że najłatwiej właśnie po centralce poznać jaki typ instalacji jest zmontowany(czy nie ma oszustwa)
Tu mam prośbę.
Ściągnąłem interfejs do komp.gaz.Bingo, w laptopie nie mam portu com więc dokupiłem adaptator portu usb - com .
Po podłączeniu do samochodu. niestety nie mam komunikacji , sterownik nieodpowiada.
Czy potrzebne jest instalacja dodatkowych sterowników?
Posiadany system to Win. XP, adaptator jest wykrywany jako sprzęt HID.
Pozdrawiam
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 18:04   

niestety mierne szanse zeby Ci to zadziałało na adaptorze USB
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus GS430 '02
Pomógł: 36 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Glasgow
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 19:10   

Zgadza się. Na typowym adapterze USB>COM szanse że cokolwiek pisanego pod COM zadziała są jak 1 do 100. A naprawdę "przezroczysty" hub USB>COM z siakątaką gwarancją że zadziała i solidnym driverami to kosztuje minimum parę stów. W pracy do tego zagadnienia (bo jakoś coraz trudniej o COMy, a pod USB mi się nie chce pisać :) ) używam komponentów fmy MOXA, w miarę tanie i na ogół działają bez problemu.
Ogólnie, przy takich interfejsach emulujących COM, adapter USB z driverami etc etc musi zgłosić się Windzie po prostu jako COM, wtedy MOŻE to wszystko zadziała, choć niekoniecznie, zależy jak dokładna musi być emulacja. Jak zgłasza się jako HID, TWIN, czy cokowiek innego, nie zadziała na pewno.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '07, 3.2 AWD, ASB-GT, LPG
Pomógł: 124 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 19:13   

Może zadziałać i na USB, ale nie może to być urządzenie HID !
Musisz jeszcze raz zainstalować stery do tego inrefejsu USB->RS232, wtedy będziedz miał do wyboru dodatkowy (wirtualny) port RS232 :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Lis 2005|, 2005 00:13   

no kabel to sobie jest podpiety i idzie do pudelka z nazwa lambda control system ale to jest tylko emulator sondy lambda. A instalki po sposobiepracy centralki nie poznasz, przelaczac sie moze automatycznie a kompa wcale nie musi miec.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group