OBD-II On Board Diagnostic |
Autor |
Wiadomość |
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 11:56
|
|
|
Panowie, nie ma najmniejszego sensu kupowanie ELM-323, bo informacje, że dzięki tej kostce można czytać ISO (ABS, poduchy, skrzynia) są nieprawdziwe !
ELM-y to są interpretery OBD/RS232 i służą tylko do diagnostyki silnika !
A do tego jak wiemy potrzebny jest protokół PWM, który obsługuje 320.
A ELM-327 zrobi dokładnie tosamo co 320, tylko szybciej (320-9600b/s, 327-38400b/s). |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |19 Lut 2006|, 2006 11:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 13:32
|
|
|
Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 13:53
|
|
|
BC_Leszcz napisał/a: | Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny. |
Dokładnie tak
Tylko jak będziesz kupował fejsa na 327, to zamów już złożony i przetestowany, bo ostatnio próbujemy razem z ORION-em zmusić takiego jednego do współpracy z autem, ale jak na razie totalnie bez sukcesu ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:00
|
|
|
A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:04
|
|
|
Dioda LED Robercie... |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |19 Lut 2006|, 2006 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:05
|
|
|
__Robert__ napisał/a: | A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny. |
dioda z rezystorem i spinacz do papieru
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694 |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:14
|
|
|
Speedo napisał/a: | urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
zrobiłeś bład w nazwie i opisie
to urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389
a sklada sie z w/w zworki z koncowkami pasujacymi do wtyczki, kalba zakonczonego tez koncowka i kabla z krokodylkiem |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:17
|
|
|
Speedo napisał/a: | bardzozaaawansowane urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
Rafał A.(antek) napisał/a: | urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
Razem cos piliście ?
Odstawcie to... źle działa ! :688: |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |19 Lut 2006|, 2006 22:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:23
|
|
|
jak my pilismy?
a moj ABS to czym naprawialismy, rowniez podobnym, zobacz numer katalogowy jaki napisalem jaki mialo |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 22:33
|
|
|
O diodzie to ja wiem, ale przecież te silniki też podłącza sie do kompa i sie je diagnozuje. W ASO chyba nie używają diodki, tylko podłączaja do kompa> |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 23:36
|
|
|
No to w takim układzie pozostaje nadal diodka, ok, dziękuję za informacje.
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lut 2006|, 2006 11:39
|
|
|
jak Ci się chce to można napisać aplikację liczącą kody i będzie czytać |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lut 2006|, 2006 13:49
|
|
|
Speedo napisał/a: | konstrukcja kabla po rs-ie i aplikacja liczaca kody |
Speedo... prościej jest wejść na LPT
Ten port jest stworzony do takich rzeczy właśnie
Zamiast diody LED stosujemy transoptor, a wyjście tego transoptora steruje jednym z bitów na LPT (niskim poziomem).
Teraz wystarczy tylko założyć małą pętlę programową, w której będą zliczane impulsy i już mamy kod błędu |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lut 2006|, 2006 14:02
|
|
|
Speedo napisał/a: | no to czekam na reultaty :P kiedy koniec konstrukcji ? |
Mogę Ci to zrobić od ręki i wysłać... tylko se programa napisz, ok ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lut 2006|, 2006 15:00
|
|
|
program moge komus zlecic do napisania jak dacieinfojakie beda sygnały wejsciowe i ich interpretacje. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|