$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - OBD-II On Board Diagnostic
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
OBD-II On Board Diagnostic
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Lut 2006|, 2006 23:17   

bigdaaddy napisał/a:
A ile kosztuje to urzadzenie?

Widziałem kiedyś na eBay-u WDS-2000 za 1.800 $ :)

A wracając do sprawy fejsu i programu do EEC-IV.
Jestem w stanie zrobić fejsa do komputera, ale potrzebny jest zdolny programista, coby to ubrał w jakieś ubranko.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Lut 2006|, 2006 23:28   

Nie wiem... brak tam jakiegoś bardziej szczegółowego opisu.
Chociaż widać wtyczki od RS-a... trzaby przedzwonić do nich i wypytać.

Odnośnie softu, to ja jestem w stanie zrobić to pod DOS-a, w Basic-u :)
Sprawa jest w grunie rzeczy prosta - trzeba czytać port, znaleźć w tablicy odpowiednik i wyrzucić opis :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lut 2006|, 2006 22:54   

Szczerze mówiąc mam mętlik w głowie po przeczytaniu tego postu. Tyle różnych czytników i nie wiadomo który kupić ...

Rozważam kupno czytnika bo pewnie nie raz będę się nim bawił ale jaki mam wybrać ???

Czy ktoś mógłby zebrać informacje o tycz czytnikach "do kupy" - jaki soft do jakiego czytnika i co on potrafi.

Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft? Facet od razu zastrzega, że sprzedaje to bez softu ...

Z innej beczki: może ktoś z Warszawy już zaiwestował w taki czytnik i chciały uzyskać niewielki zwrot z inwestycji ... potrzebuje stestować mój nowy nabytek.
Ostatnio zmieniony przez BC_Leszcz |12 Lut 2006|, 2006 22:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Lut 2006|, 2006 23:15   

sęk w tym ze nie posiadamy narazie czytnika i softu ktory by zczytywał to co chcemy i niebardoz mozna dostac, szczegolnie soft :( tak wiec wydanie nawet 500zł niewiele zmieni
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Lut 2006|, 2006 23:29   

BC_Leszcz napisał/a:
Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft?

A dlaczego akurat EUROSCAN ? ... akurat do Twojego nowego autka się nie nada, bo nie czyta Forda z EEC-V.
Do diagnostyki silnika wystarczy fejs na ELM-320, taki jakim się własnie bawimy.
Koszt - ok, 250-300 zł., soft do tego jest.

[ Dodano: Pią 17 Lut, 06 ]
Dzięki Irkowi mamy zrzuty z diagnostyki oczatego, któren to pali poniżej 10l/100 :)
Możemy więc chyba przyjąć, że są to wzorcowe wartości poszczególnych parametrów pracy silnika.
Dane dotyczą Scorpio '97 z silnikiem 2.3 z manualną skrzynią.
Zacznijmy od ScanMaster-a :



Ponieważ wieloryby chyba od 06-96 mają zmieniony soft w EEC-V, w programach diagnostycznych pojawia się dużo więcej informacji i czujnikow niż w modelach '95.

Zaczyna w końcu działać w pełni ProSCAN :


Na powyższych obrazkach mamy piekny wykres działania sondy lambda.
Na pierwszym, przy stałych obrotach biegu jałowego, a na drugim podczas "przygazowania" (mogłeś go trochę potrzymać na 3 tys. Irku).

Poniżej widać jak reaguje MAF przy dodaniu gazu i jak zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.



No to teraz przejdźmy do Digimoto :



Na ostatnim zrzucie Irek trochę źle złapał lambdę, więc tym się nie sugerujcie :)

Jakby ktoś miał jakieś pytania, będziemy starali się odpowiedzieć :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |17 Lut 2006|, 2006 12:05   

Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów.
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |17 Lut 2006|, 2006 12:08   

irek napisał/a:
Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów.

I zrób wykresy mocy i momentu w ProScanie !
Tylko pamiętaj, żeby wpisać wszystkie potrzebne dane jak ciężar, rozmiar kół i przełożenie mostu :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 01:06   

Jaki interfejs został wykorzystany?

Zbieram się do zakupu, ale nie ma pewności co wybrac. Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO, w linku do obsługiwanych samochodów jest informacja że Scorpio używa ISO ??

Czy ELM 323 się nie nadaje - trzeba potem kupić scalaka ELM 320 lub ELM 327 (ponoć obsługuje wszystkie trzy protokoły) ???
Ostatnio zmieniony przez BC_Leszcz |19 Lut 2006|, 2006 01:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 01:16   

Wystarczy fejs na ELM-320 (taki ma Irek i nasza Trójca ;) ).
327 jest najnowszy i szybszy od 320, ale i tak więcej nie potrafi jeżeli chodzi o Forda :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trawnik
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 09:26   

właśnie chciałem stestować moje auto i coż nie mogę się połączyć z komputerkiem samochodu mam masę programów ( wtym i te podane na forum) i nic...
posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic
może macie jakieś sugestie co może być nie tak a nadmieniam że ostatno podpinałem golfa 3 z 93r i nic nie poszło oprócz systemu do sprzegła ecomatic więc stawiam że interfejsy są sprawne
w moim autku się nic nie dzieje ale po przetrzepaniu foru właśnie natknełem się na taką samą kostkę i po prostu z ciekawości chciałem się połączyc
a cha autko z 97r 2.3 16V kombi ghia prawdziwa ghia
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 09:56   

BC_Leszcz napisał/a:
Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO

Sprostowanie, link jest do aukcji goscia ktory sprzedaje takie interfejsy, oczywiscie trzeba u niego zamowic interfejs na ELM 320 z protokolem PWM (w opisie jest blad), jezeli ktos u niego kupil z koscia 323 to mysle ze nie bedzie problemu z wymiana gdyz gosciu jest wporzadku, a wystarczy wymienic tylko kosc. Lub inne wyjscie dokupic u niego kosc ELM 320 i miec podwojny interfejs ktory ponoc potrafi odczytywac bledy ABS i poduszek, ale jeszcze nie doszedlem do tego jak to zrobic.
trawnik napisał/a:
posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic

Aby zdiagnozowac silnik w scorpio z kompem EEC V potrzebny jest interfejs na ELM 320 lub inny obslugujacy protokol PWM.

trawnik napisał/a:
prawdziwa ghia

:))) po 97 to kazda scorupa jest conajmniej dzija
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 11:24   

Tak też sobie pomyślałem i dlatego wysłałem do sprzedającego zapytanie czy może mi sprzedac ten intefejs od razu z ELM 320, bo wymiana scalaka to praktycznie koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem.
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 11:27   

BC_Leszcz napisał/a:
koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem

Za dodatkowy scalak dalem 70 zl, a wymienia sie bardzo szybko gdyz sa podstawki a jak masz 2 to nie musisz wymieniac bo kazdy ma swoja podstawke i tylko przelaczasz protokoly.
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 11:45   

Gdzie można go dostać za 70zł? Na allegro nie ma.

Interfejs na ELM 327 kosztuje 350zł (u tego samego gościa), interfejs na ELM 323 +scalak ELM 320 wychodzi za 310zł Jeśli ELM 327 będzie chodził z tym samym oprogramowaniem co ELM 320 to chyba warto dać te 350zł za bardziej uniwersalny interfejs.
Ostatnio zmieniony przez BC_Leszcz |19 Lut 2006|, 2006 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bigdaaddy
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lut 2006|, 2006 11:51   

Dodatkowy scalak kupilem u tego samego faceta, ale jak ELM 327 jest za 350 to wlasciwie nie warto. Tylko zeby dzialal. ELM 320 jest sprawdzony i dziala, a ELM 327 to niewiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group