$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dziwne zachowanie na gazie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie na gazie
Autor Wiadomość
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |16 Sie 2004|, 2004 14:08   Dziwne zachowanie na gazie

Raz na jakis czas dzieja sie u mnie w Scorupie dziwne rzeczy. Mianowicie gdy np jezdze po miescie i stane na swiatlach wszystko jest ok, po chwili jednak silnik sam nabiera obrotow (nawet do 3tys) i za chwile sie uspokaja, chwilke postoi i znow to samo. Dzieje sie tak tez gdy np jade po trasie i zatrzymam sie w jakim korku itp. Nie wiem od czego to jest zalezne bo zdarza sie to czasmi (ale coraz czesciej). Zaczyna mnie to irytowac, a nie wiem jak temu zaradzic (denerwuje mnie to ze po drodze osiedlowej nie moge jechac 20km/h na 2-gim biegu, bo auto samo potrafi przyspieszac). Dzieje sie tak tylko na gazie, a instalacje mam najprostrza na swiecie (bez zadnych komputerow). Dodam jeszcze ze gaz mam od 1,5 roku i wczesniej bylo wszystko ok. Problemy zaczely sie od jakiegos miesiaca.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |16 Sie 2004|, 2004 15:07   

Witam
Mnie to wyglada na problemy z silniczkiem krokowym. Jak walnie to czasani wlasnie potrafia sie obroty zwiekszac.
Pozdrawiam
 
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |16 Sie 2004|, 2004 23:53   

Witam
Pershing ma racje na 100% silniczek krokowy też to mniałem silnik zaczyna pływać jak mu pasi.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH
 
 
szmigier
[Usunięty]

  Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 11:19   

Ja natomiast mam problem ze ssaniem. po odpaleniu bryki tylko przez moment motor jest na ok. 1200 obr. a za chwile opada i potrafi nawet zgasnąć. Kiedyś przez pare dni znowu miał tylko wysokie obroty ok. 1800-2000 obr. czyli jakby non stop na ssaniu. Po paru dniach sie jakoś samo zlikwidowało.. :shock: . Czyżby również silniczek krokowy :?: Czy jakiś inny pomysł ktoś ma :?:

Pozdrawiam.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 12:41   

heheh małe sprostowanie - ssanie to ma tylko jeden silnik w Scorpio. Ten gaźnikowy. Reszta nie ma czegoś takiego jak ssanie :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 17:07   

no własnie tyle ze chłopaki maja taki silnik na gazniku :P i niestety tam ktrokowy zaczyna wariowac z czasem :) i cuda sie dzieja. Tez bym stawial na silnik krokowy w gaźniku.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Sie 2004|, 2004 01:20   

Faktycznie - nie zerknąłem na podpis :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |18 Sie 2004|, 2004 14:19   

Nie wiem Antek o jakich chłopakach mowisz :lol: , ale ja mam silnik na wtrysku a nie na gazniku :D . Co zrobic z tym silniczkiem krokowym :?: Umyc (wyczyscic go) :?: Ale w czym i jak :?:
Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie :wink:
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Sie 2004|, 2004 07:16   

No więc-w silniku na wtrysku-nie ma silnika krokowego, jest co najwyzej zawór biegu jałowego, montowany na kol. ssacym(mowa teraz o OHC EFI), trzeba go odkręcić-2 nakrętki na klucz 10mm, i wyczyścić czymś w stylu WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem, i poza tym wszystkim - sprawdź sobie szczelnosć całego dolotu, czy nie ma "lewego" powietrza. DObrze byłoby też zczytać kody samodiagnozy. O tym znajdziesz wiecej przy uż. opcji szukaj.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
szmigier
[Usunięty]

Wysłany: |24 Sie 2004|, 2004 09:24   

VIK! Czy to co opisujesz dla OHC EFI = Dla DOHC EFI??
Tzn. na co zwrócić uwagę przy moich kiepskich objawach?
Z góry dzięki za wszelkie pomysły...
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Sie 2004|, 2004 12:51   

zasadniczo opis jesy do wszystkich benzynowek na wtrysku, (nie wiem jak cossi ma) bo nawet 2.9 ma regulator biegu jałowego. Jak pisał wik WD40, albo utopic w benzynce na noc i rano ładnie wypłukac i pędzelkiem jeszcze pomerdac w srodku :) przedmuchac sprezonym , zalozyc i sie cieszyc lub nie :) czyli kupic nowy :) jak nie pomoze :p
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 11:16   

VIK napisał/a:
No więc-w silniku na wtrysku-nie ma silnika krokowego, jest co najwyzej zawór biegu jałowego, montowany na kol. ssacym(mowa teraz o OHC EFI), trzeba go odkręcić-2 nakrętki na klucz 10mm, i wyczyścić czymś w stylu WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem, i poza tym wszystkim - sprawdź sobie szczelnosć całego dolotu, czy nie ma "lewego" powietrza. DObrze byłoby też zczytać kody samodiagnozy. O tym znajdziesz wiecej przy uż. opcji szukaj.

Witaj. jak sprawdzic szczelnosc całego dolotu!
Przeczyszczałem silniczek krokowy, ale kod 12 nadal występuje, a silniczek nierówno pracuje, czy to znaczy, ze trzeba kupić nowy???
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 14:18   

nowy-używany :wink:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
monter
[Usunięty]

Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 15:04   

Witam wszystkich ponownie po mojej dlugiej nieobecnosci !!!

Chcialbym sie tylko odniesc do pierwszego postu w tym temacie. Widzialem ze juz ktos o tym wspominal wiec moze sie powtorze. Niektorzy z forum pamietaja moje problemy z obrotami. Najbardzej chyba Antek bo zakupilem wlasnie od niego silnik krokowy. Generalnie uwazam ze wlasnie on jest winien podwyzszaniu obrotow na luzie. A co do silnika 2.0 gaznik (ja wlasnie taki mialem) i 2.0i to z tego co mi wiadomo generalnie nie ma miedzy nimi wielkiej roznicy w zasilaniu. Ten 'wtrysk' ktory tam wystepuje jest jakby dodatkowym urzadzeniem zamontowanym na gazniku. Za niewielka kwote kilka osob proponowalo mi bez wiekszych przerobek zamontowanie takiego czegos.

Pozdrawiam :)
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 22:02   

Witam
Z braku czasu i niestety ale i troszke mojego lenistwa nic przy aucie nie robilem, a Scorupka postanowila ulatwic mi zycie i sama sie naprawila :lol:
Wiem, wiem - czyszczenie tego zaworu biegu jalowego (tak kazal wyslawiac sie o tym ustrojstwie bodajze VIK) i tak mnie nie minie :lol:
Pozdrawiam
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group