|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Hilfe!!! Gdzie się wlewa olej = gdzie się podział korek??? |
Autor |
Wiadomość |
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 14:47 Hilfe!!! Gdzie się wlewa olej = gdzie się podział korek???
|
|
|
No, mam problem. Bezkutecznie usiłuję zgadnąć jakim to sposobem uzupełnić olej w silniku? Przypominam, że jest to 2.5 TD. Tam, gdzie na pokrywie głowicy, w znanych mi samochodach, jest korek wlewu oleju, widnieje kołnierz, na którym znajduje się coś w rodzaju pierścieniowej obejmy podobnej trochę (pod względem wycięć) do pierścienia znajdującego się pod kierownicą roweru. Konstrukcja ta zwieńczona jest walcowatą kopułką, a której wychodzą po obu stronach dwie rurki - jedna jest węższa, a z grubszeg poprowadziny jest gumowy wąż, ok. 1.5 cm średnicy, który znika gdzieś u dołu silnika. Całe to cholerstwo, wykonane z tworzywa, kręci się nad pierścieniem dookoła i nie da się wyjąć. Próbowałem ruszyć pierścieniem - ale ani drgnie - nie mam zaś odpowieniego klucza a nie chcę siłowo nic spieprzyć - czy ma ktoś - szczególnie z dieslowców - rozeznanie co począc w takim przypadku? |
|
|
|
|
cozy [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 15:31
|
|
|
ja mam 2,5 D
i jak chce wlac olej to ten korek ciagne do gory, na poczatku tez nie wiedzialem czy sie go odkreca czy jest jakis gwint, a tu tylko do gory cza ciagnac, i na korku jest taki oring uszczelniajacy. MOze masz cos innego, nie wiem nie widzialem motoru w Scorpiu 2,5 TD |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 15:50
|
|
|
Rzecz w tym, ze u mnie wystaje konstrukcja w niczym nie przypominająca korka. Ma, to to, z 10 cm wysokości i wygląda jak jakieś urządzenie ciśnieniowe z zaworem bezpieczeństwa... Nie mam pojęcia jak się z tym obchodzić... ))): |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 15:51
|
|
|
W silnikach V6 też tak jest. Ciągnie sie i wyłazi |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 16:37
|
|
|
Już sobie poradziłem! (: A wszystko dzięki skanom z książki zapodanym na forum! (: rzeczywiście - całość tzreba było mocno i zdecydowanie wyciągnąć. Po prostu... Ha ha ha. |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sie 2004|, 2004 16:48
|
|
|
cozy napisał/a: | ja mam 2,5 D
i jak chce wlac olej to ten korek ciagne do gory, na poczatku tez nie wiedzialem czy sie go odkreca czy jest jakis gwint, a tu tylko do gory cza ciagnac |
No i miałeś rację - tylko, zę ten mój "korek" wcale jak korek nie wyglądał i to mnie zmyliło... (: Ale dzięki za pomoc. (: |
|
|
|
|
Versor [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Wrz 2004|, 2004 13:03
|
|
|
Witam
Sorki że się wcinam w dyskusję ale mam 2.5 D i olej wlewam przez odmę. Pod korkiem powinna być taka dziwna gruba siatka. Całość ma za zadanie redukować ciśnienie w misce.
To właśnie ten korek. Moja rada to ostrożnie go traktować, bo dość często pęka i trudno dostać. Mój znajomy ma tam założoną reklamówkę na gumce
Pozdrawiam
P.S.
Szukam materiałów na temat Scorpio 2.5D jeżeli macie jakieś namiary to byłbym bardzo wdzięczny |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |