Sprzęgło ślizgające ? |
Autor |
Wiadomość |
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:09 Sprzęgło ślizgające ?
|
|
|
Witam wszystkich,
jako że mam nowonabyte Scorpio i brak mi jeszcze rozeznania co do tego autka mam pytanie:
czasem ruszając mam wrażenie że sprzęgło sie malutko ślizga.
Przy dodaniu mocniej gazu w 99% przypadku autko się rozpędza ale zastanawia mnie te właśnie 1%.
Ponadto pedał sprzęgła nie ma prawie luzu - czyżby to działanie samoregulatora lub "koniec" tarczy ?
Czy da się to np. wyregulować, nie zaglądałem jeszcze pod autko w celach edyukacyjno-roboczych wiec nie wiem jak to tam wygląda, ale jak trzeba będzie to nie ma problemu - ja tam sie pracy nie boję, a na mechanice troszke sie znam a kanał mam u wujka w garażu - "chałupa" obok |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:12
|
|
|
Niema ręcznej regulacji sprzęgła więc nie musisz sie kłaść pod auto. To że niema luzu to właśnie samoregulator tak się sprawuje.
A jeśli jesteś poewien że to jest uślizg to niestety ale będziesz miał robote. |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:20
|
|
|
tomi503 napisał/a: | Niema ręcznej regulacji sprzęgła więc nie musisz sie kłaść pod auto. To że niema luzu to właśnie samoregulator tak się sprawuje.
A jeśli jesteś poewien że to jest uślizg to niestety ale będziesz miał robote. |
No oby nie w zime tak jak napisałem, czasem przy ruszeniu np. pod górę, ale tylko czasem, np. na 50 ruszeń - 1-2 razy coś tak jakby ślizgło.
A przy normalnej jeździe nie ma tego, ja sie da gazu to ładnie przyspiesza i nie ślizga.
Czyli tarcza może juz być "troszkę" zużyta |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:24
|
|
|
Zrób sobie mały teścik, mianowicie zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć na czwórkę, pomału puszczaj sprzęgło, jeśli zgaśnie silnik to wszystko gra, ale jak silnik będzie chodził ze spuszczonym sprzęgłewm to już wiesz co jest grane. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:25
|
|
|
Włącz 4-kę na postoju i puść sprzęgło... jeżeli motor się zadławi, to wsio w pariadkie... jeżeli nie... tarcza do wymiany
Edit: razem pisaliśmy ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:30
|
|
|
__Robert__ napisał/a: | Zrób sobie mały teścik, mianowicie zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć na czwórkę, pomału puszczaj sprzęgło, jeśli zgaśnie silnik to wszystko gra, ale jak silnik będzie chodził ze spuszczonym sprzęgłewm to już wiesz co jest grane. |
O właśnie nie pomyślałem, z drugiej strony można w bardziej "siłowy" sposób ale szkoda mi autka i opon. Jak sprawdzę dam znać |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:35
|
|
|
Ok Adaś. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:41
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Włącz 4-kę na postoju i puść sprzęgło... jeżeli motor się zadławi, to wsio w pariadkie... jeżeli nie... tarcza do wymiany
Edit: razem pisaliśmy ? |
A jak z dodaniem gazu? właśnie sprawdziłem na obrotach wolnych gaśnie, na troszke wiekszych powoli sie zdławia i staje, ale jak dodałem gazu i próbowałem no to nie było już tak szybko i troszkę chodził lecz mnie serce boli jak pomyśle ile ten silnik cierpi |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 20:43
|
|
|
Nie, no... musisz dać trochę po garach... na wolnych to się zawsze zadusi |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:02
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Nie, no... musisz dać trochę po garach... na wolnych to się zawsze zadusi |
No to w/g testu wydaje mi sie ze tarcza jest juz troszke zuzyta, tudno powiedzieć ile ale napewno nie jest w 100% sprawna.
A tak orientacyjnie jakie sa koszty - tarcza + robota, jaka tarcza - orginał, "podróbka", czy "okuwanie" tarczy.
Pewnie jeszcze troszke pojeżdzę ale chce się przygotować psychicznie i finansowo |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:07
|
|
|
Więc nowa tarcza+docisk+łożysko = około 600 zł, oryginał bedzie strasznie drogi więc zamienniki, ale zamienniki sa tak samo dobre .
Robótki troche jest ale jak kumasz o co chodzi to sam zrobisz, rano zaczniesz pod wieczór skończysz |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:17
|
|
|
irek napisał/a: | Więc nowa tarcza+docisk+łożysko = około 600 zł, oryginał bedzie strasznie drogi więc zamienniki, ale zamienniki sa tak samo dobre .
Robótki troche jest ale jak kumasz o co chodzi to sam zrobisz, rano zaczniesz pod wieczór skończysz |
A ha ... 600 to "zamienniki"?
Co do roboty, to troszke sie znam, w poldku np. remont silnika umiem zrobic w motocyklu Suzuki GSX 400 też robiłem ale chodzi o tzw. narzedzia pomocnicze, jakieś nietypowe sciągacze, klucze itp potrzebne.
Ale to sie bede martwil jak bedzie czas na to, narazie dziekuje za pomoc. |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:19
|
|
|
Ibol na Allegro kupił cały komplet za 300 PLN. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:25
|
|
|
dokładnie ja podałem cenę sklepową, np: ja do mojego 2,9 za calutki komplet zapłaciłem 570 zł, ale jak widac kolega kupił o połowe taniej na allegro |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
e-root [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Wrz 2005|, 2005 21:31
|
|
|
irek napisał/a: | dokładnie ja podałem cenę sklepową, np: ja do mojego 2,9 za calutki komplet zapłaciłem 570 zł, ale jak widac kolega kupił o połowe taniej na allegro |
Tylko ciekewe czy "nówka" to z allegro, bo rozrzut cenowy wielki.
A tak swoją drogą to za robote ile by trzeba dać, bo pewnie było by szybciej i pewniej, ja tego silnika nigdy nie rozbierałem więc nie wiem czy dałbym rade. |
|
|
|
|
|