|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
SKRZYNIA BIEGÓW |
Autor |
Wiadomość |
marwol1 [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 11:10 SKRZYNIA BIEGÓW
|
|
|
WITAM MAM PROBLEM ZE SKRZYNIOM ASB W MOIM AUCIE .KIEDY AUTO JAST ZIMNE SKRZYNIA PRACUJE BEZ UWAG.JEDNAK PO PRZEJECHANIU KILKU KILOMETRÓW ZADCZYNA SZRPAĆ PRZY PRZECHODZENIU NAPOSZCZEGÓLNE BIEGI,CIĘŻKO PRZECHODZI NA 4,A KIEDY TO SIĘ STANIE ZACZYNA MRUGAĆ KONTROLKA O/D. POZDRAWIAM IPROSZĘ O POMOC.[/fade] |
|
|
|
|
artin [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 11:49
|
|
|
Nie ten dział!!!
Przenieście go do Problem-u.
Na temat ASB było już wiele, poprzeglądaj forum...
Aha, Witamy i zapraszamy na zlot. |
|
|
|
|
Aneta
Auto: Jeepnięta 5.7 HEMI
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 21 Kwi 2004 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 21:38
|
|
|
nr 1 - wyczyść MAF-a - najprostsze i 0 kosztów, a pomaga bardzo często
nr 2 - kiedy był wymieniany olej?
A dalszych porad udzieli zapewne Adam
EDIT: Adam właśnie powiedział, że na gazie zawsze szarpie. A mrugającego OD może być 1000 przyczyn, m.in. za wysoka temperatura, złe przełożenia... |
_________________ Pozdrawiam - Aneta |
|
|
|
|
marwol1 [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 10:40
|
|
|
Co to jest ten MAF,gdzie on się znajduje i jak go wyczyści?
Olej z filtrem był wymieniany jakieś 2000 kilometrów temu.
Jeszcze jedna uwaga,po odłączeniu przepływomierza objawy ustępują(przepływomierz wymieniony) i dalej dzieje się to samo.
Jako może być przyczyna ewentualnego przegrzewania się.
Pzdrawiam |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 15:06
|
|
|
Trudno powiedzieć o co dokładnie chodzi. Jeżeli, jak piszesz po załączeniu 4-ki zaczyna mrygać O/D, może to świadczyć np. o dużym luzie na taśmie zaciskającej zespół O/D i są uślizgi. Wtedy komputerowi nie zgadzaja się obroty silnik/wał i sygnalizuje błąd.
Przegrzewanie też może być spowodowane uślizgami.
Zacznij może od sprawdzenia poziomu oleju (na gorącym i pracującym silniku! ) i ew. regulacji taśm 1/2 i O/D.
Pamiętaj, że oleju NIE WOLNO przelewać ponad stan MAX !!!
MAF to jest właśnie przepływomierz (MASS AIR FLOW)
Tutaj jest opis jak go czyścić : http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
- powodzenia ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
marwol1 [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 10:17
|
|
|
Raczej ta |
|
|
|
|
marwol1 [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 11:02
|
|
|
Moja skrzynia jest po remońcie w pewnym warsztacie we Wrocławiu na Rakowej ,pojechałem tam z powodu braku 4 biegu,najpierw wymieniono mi prądniczke
poczym asb jeszcze gorzej pracowała a 4 dalej ani widu .oczywiście moja pierwotna prądniczka przepadła.PANOWIE ściągneli skrzynie istwierdzili że jest do wymiany planetarka i kilka innych podzespołów.Jakiś czas po remońcie było w miarę OK,aż do wymiany oleju po2000km,który był warunkiem utrzymania gwarancji.Po wymianie oleju wybrałem się wdłuższą trasę do Niemiec wcztery osoby (czterech rosłych facetów)
autostrada prędkość ok.140 i zaczeło ślizganie przed wejściem na 4 bieg,a kiedy już załapał 4 miganie O\D.PO powrocie udałaem się do wroćławia do moich magików ,stwierdzili że to elektryka albo coś z układem chłodzenia i że to nie ich sprawa.Po warsztatach których jeżdziłem nikt mi nie potrafił powiedzieć co się dzieje
PRZEPRASZAM jden twierdził że może jest to elektrozawór a następny że wie co jest,ale nie powie ewntualnie może zrobić za1000 zł ;po pierweszych doświadczeniach wolałem nie ryzykować.
czy może to być wina nieprawdłowo dobranej prądniczki,jak to sprawdzić,gdie dokładnie znajduje się prądniczka?
Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 11:19
|
|
|
Myślę, że w Twoim przypadku nie co deliberować
Dałeś auto do naprawy, fachmany wzięli kasę i nie mogą sie tłumaczyć, że elektryka skrzyni, czy układ chłodzenia to nie ich sprawa ! Jak się wzięli za tę skrzynie, to musieli sobie zdawać sprawę, że to nie jest kowadło !
Uważam, że powinieneś żadać usunięcia awarii w ramach gwarancji.
A może przy wymianie zalali niewłaściwy olej, bo to wygląda na zacinanie się zaworu ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
marwol1 [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Sie 2005|, 2005 07:03
|
|
|
Gdzie w okoliach legnicy,lubina,wrocławia jest dobry i tani szpec od asb,bo do tych, do których trafiłem tosami krętacze i naciągacze.
[ Dodano: 2005-08-06, 18:00 ]
Jakiego koloru powinna być zębatka prądniczki w2,3 dohc
[ Dodano: 2005-08-09, 12:03 ]
jakiego koloru powinna być zębatka prądniczki w 2,3dohc
[ Dodano: 2005-09-02, 07:10 ]
Czy ktoś zna zakład naprawy skrzyń biegów we Wrocławiu przy ulicy Rakowej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |