|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Dziwne zachowanie na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 01:38
|
|
|
Pamiętajcie żebu przed topieniem tegoż zaworu ( a nie silnika krokowego - nie wiem skąd taka nazwa na to coś ) zdemontować cewkę elektromagnesu i utopić samą część odpowiadającą za przepuszcanie lub nie powietrza. Natomiast łątwo sprawdzić czy tenże zawór wogóle działa czy nie - na odpalonym silniku odpina się wtyczkę z niego i jak działa to silnik powinien zgasnąć po odpięciu - jak nie zgaśnie - znaczy, że wogóle nie działa i że obroty sztucznie podciągnięte np. na śrubce regulacji przepustnic. Przeczyścić i tak nie zaszkodzi |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 07:48
|
|
|
Struna napisał/a: | Natomiast łątwo sprawdzić czy tenże zawór wogóle działa czy nie - na odpalonym silniku odpina się wtyczkę z niego i jak działa |
U mnie na pracującym silniku jak zdejmę wtyczkę to gaśnie! a kod 12 mimo to jest nadal i silnik nierówno pracuje!
Czy ten zawór swoją niesprawność ukazuje podwyższając obroty, czy tez nierówną pracą silnika!? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 09:54
|
|
|
Może być różnie - wynika to z roli jaką pełni ten zawór. Otóż: Ma on za zadanie ( własna opinia wynikająca z oględzin po rozebraniu ) więc ma on za zadanie po zamknięciu przepustnic otworzyć się i zrobić "bypas" powietrza do kolektora ssącego. I teraz tak: Jeżeli leży cewka to wogóle nie będzie się otwierał i będzie tak jakbyś odpiął wtyczkę. Jeżeli cewka OK ale zasyfiony to może za mało otwierać albo coś tam może stawiać większy opór dla powietrza i wtedy obroty falują . Może być jeszcze tak, że cewka niby OK ale dostała się do niej woda i skorodowała nieco wnętrze. A cewka ta pobiera jeden biegun z obudowy i jak będzie zbyt słaby styk to oporność połączenia wzrośnie tak dużo, że prawie nie będzie napięcia na niej. Wtedy można delikatnie rozgiąć obudowę, wyjąć cewkę i wszystko ładnie wyczyścić, poskładać i zabezpieczyć przed ponownym podlaniem wodą. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
szmigier [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Sie 2004|, 2004 10:40
|
|
|
No więc w week. zdemontowałem całe to ustrojstwo biegu jałowego i utopiłem w benzynce. Ale wcześniej sobie porobiłem kilka teścików. dochodzą do nie go dwa przewody powietrzne, zdjęcie i jednego i dtugiego nie powoduje absolutnie nic.
Po zdjęciu urządzonka próbowałem je przedmuchac - niestety jakby było zapchane.
Czy przez to ustrojstwo powinno przepływać powietrze? niech ktoś mi wyjaśni o co z tym chodzi. I mam nadzieje że dobrą rzecz odkręciłem - przypomina reduktor gazu przy butli kuchennej...? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |