Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilanie parownika płynem.
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 19:38   Zasilanie parownika płynem.

Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ?
Druga sprawa: czy wąż , który idzie od pompy w 12V6 górą na nagrzewnicę (siłą rzeczy na parownik ) to jest zasilanie czy powrót nagrzewnicy ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:01   

Larix napisał/a:
Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ?


Górą :)
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
fordofil 



Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2011
Skąd: warszawa
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:13   

a wg mnie, nie ma to znaczenia, a nawet zasilany dołem bedzie się szybciej odpowietrzał
_________________
"jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..."
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:27   Re: Zasilanie parownika płynem.

Larix napisał/a:
Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ?
Druga sprawa: czy wąż , który idzie od pompy w 12V6 górą na nagrzewnicę (siłą rzeczy na parownik ) to jest zasilanie czy powrót nagrzewnicy ?

1. Dołem. (latwiej sie odpowietrza)
2. Powrót. (pompa zasysa tym króćcem)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:38   

A ja bym podłączył górą. Co tam się ma odpowietrzać ? Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze, niezależnie od podłączenia. Poza tym zawsze uczyli mnie ,że ciepła woda czy powietrze "idzie" ku górze. Podłączając ciepła wodę od dołu, przejdzie przez parownik ochłodzi się i górą musi wyjść, a to nie logiczne jak dla mnie. Inna sprawa, że obieg jest wymuszony przez pompę wody. Chyba lepiej działać zgodnie z fizyką niż wbrew jej ?
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 21:33   

PiotrekGran napisał/a:
Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze,
A jezeli wodą?cos sie zmieni?Pomijajac fakt,ze najpierw trzeba go zalac,zeby byl zalany
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 4.2 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 21:51   

jak jest dany w szereg to nie ma znaczenia

[ Dodano: |15 Lis 2012|, 2012 21:53 ]
tylko że ta ciepła woda w parowniku robi się niekiedy zimna
to co wtedy ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:00   

dobry temat, podłącze sie :)

To jak to wkońcu ma byc?? np. na przykłądzie 2.0

Idzie sobie wąz z termostatu do nagrzewnicy, wiec ciach go i pod jeden podpiac wejscie parownika, a pod drugi wyjscie i dalej na nagrzewnice?? to jest prawidłowo??
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na Priv
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:05   

slawektg napisał/a:
A jezeli wodą?cos sie zmieni?Pomijajac fakt,ze najpierw trzeba go zalac,zeby byl zalany


Wody się nie leje, przynajmniej jeśli nie zmusza nas do tego sytuacja. Poza tym, woda od płynu różni się temperaturą wrzenia i krzepnięcia. Ale przy odpowietrzaniu nie ma znaczenia czym zalany jest układ.

pepicosi napisał/a:
tylko że ta ciepła woda w parowniku robi się niekiedy zimna
to co wtedy ?


Chodzi Ci o to, że czasem parownik zamarza i nawet na obudowie pojawia się szron ? Czy o to, że parownik odbiera ciepło od płynu/wody przy rozprężaniu i zmianie cieczy w gaz ?
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:29   

Jankes napisał/a:
Idzie sobie wąz z termostatu do nagrzewnicy, wiec ciach go i pod jeden podpiac wejscie parownika, a pod drugi wyjscie i dalej na nagrzewnice?? to jest prawidłowo??

tak mialem w kazdym ze swoich
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:35   

Ja też tak mam, ale wole sie zapytac, bo jakos nigdy nie mogłem zrozumiec co to jest szeregowo w obiegu i równolegle, szeregowo to tak jak powyzej, tak?? a rownolegle z trojnikami??
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na Priv
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:39   

PiotrekGran napisał/a:
Co tam się ma odpowietrzać ?


Odpowietrzyć się ma 12V po zalaniu płynem :-D
A , że idzie mu to opornie stąd te pytania . Parownik cały w szronie chociaż chłodnica ciepła.

Cytat:
1. Dołem. (latwiej sie odpowietrza)
2. Powrót. (pompa zasysa tym króćcem


1. Niby racja.
2. W 12V6 też zasysa z nagrzewnicy ? Bo ten przewód mam gorący a parownik w szronie ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |15 Lis 2012|, 2012 22:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 23:05   

Jankes napisał/a:
a rownolegle z trojnikami??

Tak :)
_________________
Używanie wulgaryzmów jest ciężkim wykroczeniem przeciw kulturze. Jest to naruszenie norm współżycia społecznego i zasad dobrego wychowania
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 23:07   

PiotrekGran napisał/a:
A ja bym podłączył górą. Co tam się ma odpowietrzać ? Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze, niezależnie od podłączenia. Poza tym zawsze uczyli mnie ,że ciepła woda czy powietrze "idzie" ku górze. Podłączając ciepła wodę od dołu, przejdzie przez parownik ochłodzi się i górą musi wyjść, a to nie logiczne jak dla mnie. Inna sprawa, że obieg jest wymuszony przez pompę wody. Chyba lepiej działać zgodnie z fizyką niż wbrew jej ?

Wbrew fizyce to Ty chcesz zrobić.
Nagrzewnica też jest zasilana dołem.
Chodzi o powietrze w układzie, które zawsze śmiga ku górze wiec jak dasz zasilanie od góry to będziesz wymuszał przepływ w dół.
Płyn popłynie, powietrze juz niekoniecznie.

[ Dodano: |15 Lis 2012|, 2012 23:11 ]
Larix napisał/a:

2. W 12V6 też zasysa z nagrzewnicy ? Bo ten przewód mam gorący a parownik w szronie ?

No ja pisałem o V6, pompa tłoczy bezpośrednio w blok, króćcami zasysa.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |16 Lis 2012|, 2012 00:38   

Reader napisał/a:
No ja pisałem o V6, pompa tłoczy bezpośrednio w blok, króćcami zasysa.


Czyli wychodzi, że mam dobrze. Od góry parownika mi zasysa a dołem zasila parownik od strony nagrzewnicy.
Pomimo to parownik pięknie oszroniony. Już kiedyś parę lat temu odpowietrzałem tą V-kę i też szło opornie. Dużo ciężej niż w DOHC.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group