$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Czy czujecie pod pedalem cisnienie w zbiorniku? :)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy czujecie pod pedalem cisnienie w zbiorniku? :)
Autor Wiadomość
IBOL
[Usunięty]

  Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 11:06   Czy czujecie pod pedalem cisnienie w zbiorniku? :)

Czy podobnie wyczuwacie roznice miedzy pelnym, w polowie pelnym i prawie pustym bakiem (butla) gazu?

Jest to chyba logiczne, ze tak sie dzieje, jedak ciekawi mnie ile litrow przed koncem zbiornika czujecie, ze zbliza sie czas tankowania.

Dopoki nie dalem do gwintowania gniazda swiecy (chodzil na 3,5 cylindra), to wyczuwalem koniec jakies 3 litry wczesniej, teraz od dluzszego czasu juz 6 litrow przed koncem odczuwam brak mocy przy wyprzedzaniu a dalej to juz lepiej gleboko nie wciskac gazu, tylko delikatnie, bo pojawia sie "dziura".
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 12:07   

W moim jest to samo jak zbliza się do tankowania czyli około 8-10l w baku to wtedy samochód dostaje lepszego kopa i wiem że czas będzie na tankowanie co prawda mam sekwencje i wskażnik ilości płynu w zbiorniku to nie muszę sięna niego patrzeć żeby wiedzieć że mam rezerwe dziwne ale prawdziwe.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 14:10   

A LPG macie w toroidach zamiast zapasu czy w beczkach?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 14:18   

Ja mam zamiast zapasu. Nie wiem, czy dobrze Cie zrozumiaem sierars1, bo wynika ze masz zupelnie odwrotnie niz ja - w miare zmniejszania sie cisnienia w zbiorniku przybywa Ci mocy ... u mnie odwrotnie.
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 18:52   

Dokładnie IBOL czuję wtedy że jest mocniejszy i lepiej idzie jakoś tak płynniej a zbiornik mam troidalny
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 19:42   

No tak - masa pojazdu wyraźne sie zmniejszyła to żwawiej jedzie :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 20:04   

Na benzynce przynajmniej nie ma takich sensacji... no chyba, że jak już w baku zostaje ze 2-3 litry, to na zakrętach przygasa :))
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lip 2005|, 2005 20:07   

Ibol, mam podobnie, jak zostaje na 15-20km gazu (ok. 3l.) to ździebko wolniej reaguje na pedał gazu, potem to już wcale nie reaguje i ostatnie 5 km mogę lecieć jedynie z jednostajnie zmniejszającą się prędkością, czekając z utęsknieniem na widok stacji LPG :mrgreen:
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 09:14   

Pytam, bo sie kiedyś zastanawiałem, czy w tak prymitywnych instalacjach LPG jakie wciska się do samochodów, jest możliwość, że na parowniku i silniku odbijają się parametry pracy zbiornika. Bo przy tak małym ciśnieniu jakie daje LPG na zbiorniku (przy 20 stopniach to jakieś parę barów) i cienkich rurkach i kupie zaworków i nisko położonym zbiorniku, mam wrażenie, że co wydajniejsze parowniki mogą mieć za mało cieczy na zasilaniu. Czy te wasze wrażenia o pustym zbiorniku są silniejsze w mrozy?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 11:08   

Troche czasu juz minelo od zimy, jednak mam wrazenie, ze temperatura miala wplyw na te sprawe.

Nadal ciekawi mnie dlaczego u sierars1 na sekwencji jest odwrotnie anizeli na nizszych generacjach, ze w miare zmniejszania sie cisnienia w zbiorniu przyspiesza slabiej.

U mnie przed koncem gazu w zbiorniku jest tak, ze jak delikatnie naciskam pedal, to jakos jeszcze jedzie ale jak wdepne mocniej to prawie tak jakbym wcisnal hamulec albo puscil noge z gazu po redukcji.

Ciekawym wydaje mi sie fakt, ktory moze swiadczyc w jakis sposob o tym kiedy auto pali najmniej:
Podczas kiedy cisnienie w zbiorniku jest juz bardzo male (zostalo np 3l gazu) to zeby "przetoczyc" sie przez nastepne 35km do stacji benzynowej musze jezdzic na jak najwyzszych biegach, czyli obrotach nie wiekszych niz 2000 - inaczej nie pojedzie a tak to jeszcze uda sie wyssac te resztke ze zbiornika do totalnego zera.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 11:29   

IBOL napisał/a:

Podczas kiedy cisnienie w zbiorniku jest juz bardzo male (zostalo np 3l gazu)


Tak dokładnie, to ciśnienie jest stałe, dopóki masz ciecz i gaz w zbiorniku (parę nasyconą), praktycznie zmienia się tylko w funkcji temperatury. Ale w miarę opróżniania zbiornika, mam wrażenie, że to stałe ciśnienie może nie wystarczyć do przepchnięcia i podniesienia, coraz wyżej (bo lustro LPG jest coraz niżej), dostatecznej ilości LPG ze zbiornika do parownika. Najlepszy byłby zbiornik powyżej parownika z odpływem w dół :)

A tak skądinąd, to pewnie jak jest mało gazu, po prostu LPG buja się po zbiorniku, i parownik momentami nie dostaje w ogóle cieczy :D
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
youngman
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 11:45   

Cytat:
U mnie przed koncem gazu w zbiorniku jest tak, ze jak delikatnie naciskam pedal, to jakos jeszcze jedzie ale jak wdepne mocniej to prawie tak jakbym wcisnal hamulec albo puscil noge z gazu po redukcji.


O tak to jest najzabawniejsze, ja mam pecha i 90% przypadkow to mi sie zdarza przy wyprzedzaniu :D . Czyli ja mu w gaz...kieruneczek..na wysokosci wyprzedzanej fury( powiedzmy jakies badziewne BMW 525 ;) )samochod dostaje raptem mula a ja sie robie czerwony ze wstydu :D i musze zrezygnowac z wyprzedania


Cytat:
musze jezdzic na jak najwyzszych biegach, czyli obrotach nie wiekszych niz 2000 - inaczej nie pojedzie a tak to jeszcze uda sie wyssac te resztke ze zbiornika do totalnego zera.


U mie jest tak samo :) , to jest dobre bo nie mam wskaznikow LPG wiec zawsze czlowiek dostaje info ze samochodzik chce papu :mrgreen:
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 12:51   

youngman - zawsze wtedy mozesz przelaczyc na benzyne. Ja tak robie w sytuacjach pod napieciem - praktycznie odbywa sie to bez przerwy w przyspieszaniu.
 
 
youngman
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 12:56   

IBOL napisał/a:
youngman - zawsze wtedy mozesz przelaczyc na benzyne. Ja tak robie w sytuacjach pod napieciem - praktycznie odbywa sie to bez przerwy w przyspieszaniu.


Ochh :) , co ja bym dal zeby tak bylo :) . Mam prawdopodobnie problem z wtryskiwaczami, i jak jest na bezynie to to sie muli, chyba ze wkrece go do prawie 3000, to cos tam sie rusza. Wiec na paliwo nie licze. Uzywam go gdy naprawde mi zabraknie gazu:)
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 13:27   

No to faktycznie szkoda, bo zawsze jest to jakas alternatywa. Jak sie ma przycisk gdzies nie pod reka, to kierowcy widza jakbys wlaczal dopalacze :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group