Poprawny schemat wiązki 2.0 16V Manual (VIS) |
Autor |
Wiadomość |
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Gru 2020|, 2020 11:27 Poprawny schemat wiązki 2.0 16V Manual (VIS)
|
|
|
Nie mogę znaleźć pełnego schematu wiązki silnika do Scorpio '95 2.0 16V - precyzyjnie potrzebuję lokalizację białego przewodu od VISa we wtyczce komputera.
[ Dodano: |27 Gru 2020|, 2020 11:29 ]
(Dziwne - nie widzę przycisku edytuj) Errata: Chodzi o pełny schemat wiązki w okolicach komputera |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |27 Gru 2020|, 2020 15:03 Re: Poprawny schemat wiązki 2.0 16V Manual (VIS)
|
|
|
toyman napisał/a: | Nie mogę znaleźć pełnego schematu wiązki silnika do Scorpio '95 2.0 16V - precyzyjnie potrzebuję lokalizację białego przewodu od VISa we wtyczce komputera.
[ Dodano: |27 Gru 2020|, 2020 11:29 ]
(Dziwne - nie widzę przycisku edytuj) Errata: Chodzi o pełny schemat wiązki w okolicach komputera |
Jeżeli masz TISa to szukaj w wiązce podłużnicy
[ Dodano: |27 Gru 2020|, 2020 15:05 ]
Zapomnij o edycji wpisu na tm forum
Jakiś leniwy wyłączył tę opcję i zapomniał włączyć |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 09:00
|
|
|
Mam zainstalowanego TISa z 2004 ale nie mogę w nim znaleźć schematów specyficznych dla mojego 2.0 16V. Wszystko co znajduję albo dotyczy wersji z A4LDE, a ja mam MT75. Być może nie umiem się poruszać po programie, ale ... no nie mogę sobie z tym poradzić.
Zagadałem się podczas prac nad wiązką skrzyni biegów i umknęło mi wpięcie dwóch kabelków w 16-pinową wtyczkę łączącą z wiązką podłużnicy.
Sprawa dotyczy pinu 1 i 4 w 5-pinowej wtyczce skrzyni - gdzie one są wpinane w 16-pinowej wtyczce podłużnicy. Wiem, że dotyczy to pinów 10 i 13 ale nie wiem który gdzie.
Pomożecie ?
[ Dodano: |27 Sty 2021|, 2021 09:46 ]
Znalazłem informację, że interesują mnie wtyczki C807-N276 (wtyczka skrzyni) i C134. Znalazłem też schemat, w którym teoretycznie jest to opisane, ale nic z niczym nie pasuje - mózg wywinął mi się na lewą stronę i nie jestem w stanie nic więcej zrozumieć z tych schematów. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 11:15
|
|
|
Rzeczywiście TIS jest specyficzny
W łikent spróbuję zajrzeć |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 11:29
|
|
|
ford2fast, dziękuję.
Gdyby ktoś inny w międzyczasie znalazł chwilę dla mnie - będę wdzięczny - mam to rozgrzebane na stole. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 11:35
|
|
|
toyman napisał/a: | Wszystko co znajduję albo dotyczy wersji z A4LDE |
Zazwyczaj jest rozbicie w schemacie na typy, albo jedziesz niżej i na kolejnych "stronach" masz inne wersje w tym również z manualem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 12:52
|
|
|
A masz gdzieś pod ręką TISa ? Wertuję te schematy w górę i w dół ale wtyczka C807 występuje tylko na dwóch i ma tylko dwa odprowadzenia i to nie do wtyczki C134, a do C623 (Shorting bar connector 7). Rzeczywiście - we wiązce są takie śmieszne wielopinowe wtyczki-zworki - ale w schemacie po drodze nie ma wtyczki C134.
liczyłem, że może znajdę coś tutaj: http://www.fordscorpio.co.uk/eecvlooms.htm - ale nie opisują specyficznie 2.0 16V w wariancie z manualem. Jest 2.3 z manualem, ale z opisu nic nie pacuje.
W moim TISie są dwa schematy:
- 29-02-006 - Engine Control 2.0 I 8V/16V EFI (Manual Transmission), 2.0 I 8V EFi from 02/95 to 03/96 and as od 04/97
- 29-02-007 - Engine Control 2.0 I 8V/16V EFI (Manual Transmission), 2.0 I 16V EFi, 2.0 I 8V EFi before 02/95, 2.0 I 8V EFi from 03/96 to 04/97
Na obu jest to opisane tak samo i ... dla mnie jest to nieczytelne. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 14:55
|
|
|
Wedle diagramów C134 to wtyczka na podłużnicy ( pewnie jedna z dwóch )
Rozpis pinów i kształt też ją sugeruje, bo to wielopinowa, prawie kwadratowa wtyczka.
Zobacz w załączonych zrzutach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 15:08
|
|
|
To wszystko się zgadza i to znalazłem.
Wg opisu tej wtyczki - interesuje mnie wszystko co ma suffix *PF22. Ja wiem jak wygląda ta wtyczka - mam ją w ręce. W tej wtyczce mam nieobsadzone piny 10 i 13.
te piny korespondują z pinami 1 i 4 wtyczki C807 - czyli tej, która jest zapinana na skrzynię.
Ze schematu to nie wynika wprost albo ja nie umiem czytać tego schematu.
Jak wejdziesz w Wiring Diagrams Engine Management Engine Control 2.0 I 8V/16V EFI (Manual Transmission) 29-02-001 to mniej więcej w połowie są dwa schematy dotykające wtyczki C807. Ale z tego nic konkretnego nie wynika. Ma się to nijak do fizycznych połączeń między nimi. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 15:29
|
|
|
Tam masz numery pinów podane po drodze dla danej wtyczki, bywa że są dwa numery - jeden otoczony kreskowaną linią i dalej w schemacie jest że to w kreskowanej jest od jakiegoś roku lub w jakiejś specyficznej wersji ( np z PATS lub bez PATS )
Ja tam widzę że 5 z wtyczki skrzyni idzie na 1 lub 2 w c104 ( 1 czy dwa właśnie zależy od rocznika )
i dalej 4 wtyczki skrzyni idzie na 7 lub 1 w c104 ( również ta sama zależność ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 16:04
|
|
|
Wtyczka na podłużnicy to C134 (nie C104). Nie mam w niej obsadzonych pinów 10 i 13 (a nie 1 lub 2 albo 1 i 7). Na pewno się nie pomyliłem, bo wymieniałem kabelek po kabelku, a wtyczkę skrzyni robiłem na samym końcu. Fizycznie we wtyczce skrzyni obsadzone są cztery piny (1,2, 4 i 5) - na schemacie są opisane dwa. Coś jest nietak. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 18:09
|
|
|
Ja napisałem co widzę w schemacie, a co Ty masz na aucie, to pojęcia nie mam
[ Dodano: Sro 27 Sty, 2021 ]
I walnąłem buraka z numerem wtyczki - zamiast 104 powinno być 134 ( czyli ta na podłużnicy )
W załączniku to co u mnie pokazuje. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
toyman
Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |27 Sty 2021|, 2021 19:04
|
|
|
No właśnie. Ten schemat znalazłem, ale to nie jest to, bo sugeruje tylko piny 4 i 5, a gdzie 1 i 2 (3 jest nieobsadzony).
[ Dodano: |27 Sty 2021|, 2021 21:03 ]
Dobra. Chyba się wyjaśniło. Popełniłem więcej błędów ... mniejsza o to.
Wtyczka C134 jest "opcjonalna" - pin 6 i 10 to defacto to samo 14-PF22. U mnie pin 6 jest zaślepiony, więc to co miało iść w pin 6 idzie w pin 10, a resztę pinów ustaliłem metoda dedukcji.
Sądzę, że na razie można uznać, że pożar zgaszony. |
|
|
|
|
|