$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ciepło/Zimno
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciepło/Zimno
Autor Wiadomość
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Lut 2018|, 2018 22:34   Ciepło/Zimno

Problem jest taki:
poprzednią zime (po kupnie Scorpio w listopadzie) wszystko było OK. Temperatura na wskaźniku modelowo w połowie działki. W maju, kiedy zrobilo sie cieplej, w korku temperatura zaczela iść w góre, pod czerwone pole. Zdiagnozowałem że jeden wiatrak nie działa, wymieniłem. Niestety to nie zmieniło wskazań. Korek, wskaźnik w górę, nawet na czerwone pole, ale nic się nie gotowało. Pomyślałem że termostat kaput, ale skoro się nie gotuje to może to czujnik przekłamuje? Wymieniłem prewencyjnie czujniki oba i termostat na oryginał Motorcraft. Całe lato było idealnie - wskaźnik w połowie jak drut. Z początkiem tej zimy wskażnik ledwo wychodzi z dolnego pola, ogrzewanie działa tym słabiej im zimniej na dworzu. Pomyślałem że termostat kaput (dziwne, po pół roku?). Wymieniłem na nieoryginalny. Niestety po wymianie nic sie nie poprawiło. Jak niedogrzewał, tak niedogrzewa. Jak jest zimno wskazówka na dolnym polu, jak sie robi powyżej zera, wskazówka w dolnych rejonach skali.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny?
Scorpio 2.3 ASB, 97r. Gaz.
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |17 Lut 2018|, 2018 23:36   

od razu napisz jak masz wpięty reduktor od gazu albo zrób foto, lub napisz skąd i dokąd wchodzą węże dokładnie od reduktora.

Jeszcze pytanie jaka jest szansa że ten oryginalny termostat padł a nowy zamiennik jest padnięty :D

Ogrzewanie kiepskie więc to nie tylko wskazanie na desce.
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 10:35   

https://photos.app.goo.gl/ilFgZ4c4ZMJ5IHLQ2

Nie znam się, ale wydaje mi się że reduktor jest wstawiony szeregowo, tzn. Rura wodna idąca do obudowy termostatu jest przecięta i obieg przechodzi przez reduktor.
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 14:03   

Zobacz ręką które węże są zimne a które gorące i problem się rozwiąże.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 15:45   

odpal , przejedź 2 kilometry i zobacz czy górny wąż chłodnicy już ciepły jest . to by wskazywało na termostat .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |19 Lut 2018|, 2018 09:17   

Uszczelka pod czapką że tak nieśmiało zapytam??? W mk2 mi wskaźnik pływał a na wolnych tracił prawie ogrzewanie kabiny. Winna pęknięta głowica. Nic innego się nie działo lo zq tymi dwiema sprawami
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |23 Lut 2018|, 2018 18:12   

przejedz zagrzej silnik i zobacz ,na gornym wezu czy da się go scisnac reka .jakbedzie twardy napompowany ,to znaczy ze albo padl ci zaworek w korku plynu chlodzacego ,albo uszczelka,jesli weze będą napompowane odkręć powoli korek, uwazajac żeby nie poparzyć reki ,i wtedy zobacz co się dzieje ,czy ogrzewanie się pojawi
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
mar_p 


Auto: '97 2.3 MSB kombi + LPG
Wiek: 42
Dołączył: 02 Paź 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 08:43   

Też kiedyś wałkowałem identyczny temat w moim scorpio.
Reduktora LPG bym nie podejżewał bo jeśli poprzedniej zimy było ok a przecież nie przełączałeś go raczej....
Ja jeszcze miałem tak że do pierwszego otwarcia termostatu coś tam poleciało odrobinę ciepłego powietrza z nawiewu, a jak się otworzył to już tylko zimne

- Zasadniczą sprawą jest to że jest to układ chłodzenia wysokociśnieniowy czyli oznacza to że aby układ był całkiwicie odpowietrzony musi być w nim ciśnienie. Nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu więc ona pierwsza się zapowietrza i nie ma ogrzewania. żeby było ciśnienie w układzie temp musi być powyżej odpowiedniej temp. (teraz nie pamiętam ile dokładnie ale bardzo istotne żeby termostat był oryginalny i nie otwierał się za szybko bo jak nie ma ciśnienia to dupa zimna). Ponadto nie może być nigdzie żadnej nieszczelności bo wtedy też nie osiągnie ciśnienia i nie odpowietrzy nagrzewnicy. Taką nieszczelność trudno zlokalizować bo najczęściej płyn ucieka na wysokich obrotach jak pompa szybciej chodzi, więc na postoju nie widać.
- ważny jest też właśnie sam korek płunu chłodniczego o którym pisał mario d, poniewać jest tam zaworek bezpieczeństwa który ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie, potrafi on całkiem przepuszczać i ciśnienie się wogóle nie zbuduje. Na zagrzanym silniku powinien podczas odkręcania syczeć.
- Najgorszą i dość prawdopodobą opcją jest niesczelność nagrzewnicy i tam może uciekać płyn. A wymiana nagrzewnicy wiąże się z koniecznością wywanania całej dechy.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 09:29   

Nagrzewnica jest w najniżyszm punkcie ;-)
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 09:38   

Ciekawe teorie tylko teraz się zastanawiam dlaczego scorpiaki grzały mi z odkręconymi korkami płynu , pewnie moje popsute jakieś
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 16:19   

w fracuzach i seicento nagrzewnica była wysoko i tam był do tego korek do odpowietrzania . scorpio się samo odpowietrza dość sprawnie .nawet bmw w zasadzie zero filozofii pomimo wielu poematów rozmiarów pana tadeusza .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 16:04   

Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 18:08   

MarcinQ napisał/a:
Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...

No raczej nie pewnie czujnik masz uwalony lub jakaś inna zagadka przekaźnikowa
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 18:40   

MarcinQ napisał/a:
Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku...


z klimą czy bez włączoną
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 19:13   

Klima jest nieczynna, i w momencie odpalania była wyłączona.
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group