$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - TPS 2.0 DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS 2.0 DOHC
Autor Wiadomość
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 07:37   TPS 2.0 DOHC

Witajcie

Ciagle walczę z TPS, ogólnie zmieniłem silniczek krokowy na nowy zamiennik z Allegro i założyłem inny TPS, tylko musiałem samemu połączyć przewody, bo różni się kostką.
Zmieniam kolejność przewodów tak, żeby przy zamkniętej przepustnicy pokazywało 0,6V, w po otwarciu jej wzrastało. (czy możliwa jest jakaś inna konfiguracja podłączenia tych przewodów?)
Ogólnie odpaliła, tylko trochę ją przelewało i kopciła, potem zmieniłem krokowy na stary i znowu na nowy i teraz nie odpala bez wciśniętego gazu pomimo 0,6V na multimetrze.

Czy wiecie może jaka powinna być prawidłowa kolejność podłączenia przewodów na TPS?

[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 08:39 ]
https://i.postimg.cc/br3vv0DG/38-BD15-C2-042-B-49-FE-9-C1-F-824912822-DB2.jpg

 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 12:36   

Zapytaj mnie w 2 połowie września

[ Dodano: |26 Sie 2019|, 2019 13:37 ]
Jeżeli do tego czasu nie dasz rady
_________________
Scorpio forever
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Sie 2019|, 2019 17:26   

O ile mnie pamięć nie myli to, zielony/brąz-zielony, czarny-brązowy, pomarańczowy-brąz-czarny.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 08:45   

Dzięki, a jak wyglada adaptacja krokowego? TPS to włączanie/wyłączanie zapłonu i przejażdżka jedynie, tak?
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 09:10   

Legenda głosi, że trzeba zdjąć klemę z aku na parę minut. Potem podpiąć, zapalić silnik i bez dotykania gazu dać mu się zagrzać. Następnie niech popracuje kilka minut na ciepłym silniku. Dopiero potem przejażdżka.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 09:43   

Ale to legenda z tą adaptacją... dawno zaprzestałem tej praktyki adaptacyjnej i nie mam żadnych problemów z krokowcem po odłączeniu aku nawet na długi czas.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 09:46   

Nie legenda - to tylko sposób na szybkie dokończenie adaptacji, niemniej jak tego nie zrobisz to i tak w końcu kiedyś się to samo stanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |27 Sie 2019|, 2019 10:23   

Ja robię krótką adaptację po odpięciu aku, najpierw auto popracuje na jałowych z włączonymi światłami mijania przez 2-3 min, a potem w drogę.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 15:35   

TPS na biegu jałowym z zamkniętą przepustnicą pokazuje 0,6V (czyli idealnie), założyłem nowy krokowy z allegro, po adaptacji przez jakiś czas pracował ładnie, a teraz odpala tylko przy manipulowaniu przepustnicą, a po drugie ciągle gaśnie i faluje.
Może sonda lambda? Muszę też szczelność w dolocie sprawdzić.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 15:38   

Tak k. 0,85-0,9V na zamknietej powinno być. Błędy jakie mamy?

[ Dodano: |16 Paź 2019|, 2019 16:38 ]
Kolorystyka kabli zagrała?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Seb 



Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49
Dołączył: 13 Kwi 2011
Skąd: Jarosław
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 21:55   

TPS masz dobrze podłączony i wskazuje poprawne wartości.
Po mojemu masz gdzieś lewe powietrze w układzie dolotowym albo czujnik położenia wału korbowego jeszcze bym sprawdził.
Pozdro.
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |16 Paź 2019|, 2019 21:59   

Dodam, ze bez TPS na jałowym pracuje idealnie i odpala od strzała.
To w końcu 0,6 czy 0.85 ma być?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group