$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak jeździć FWD i RWD
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak jeździć FWD i RWD
Autor Wiadomość
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |24 Maj 2019|, 2019 17:49   

Nawet z teorią słabo bo

trzypion napisał/a:
W tylnym napędzie jeśli tylna oś ucieka odejmujesz gaz i zdejmujesz siłę napędową, zostaje tylko siła boczna, wypadkowa maleje i masz szanse na odzyskanie przyczepności.


tak ale pomijasz że odejmując gaz przesuwa ci się środek ciężkości, zdejmujesz obciążenie z tyłu więc co z tego że nie ma siły napędu jak maleje siła od tarcia na tylnych kołach a wzrasta na przednich? W efekcie klei ci się przód a dupa lata.

trzypion napisał/a:
Jesli ucieka Ci przód, to w przednionapędówce możesz ująć gazu, efekt jak w przykładzie powyżej, siły maleją i masz szanse na przyczepność, w tylnonapedówce jedynie możesz ustawić koła do kierunku znoszenia i liczyć, że złapią, a w międzyczasie na tyle zwolnisz, że wykręcisz.


gdzieś dzwoni ale w którym kościele? Niby porada dobra ale uzasadnienie nietrafne. Odjęcie gazu przesuwa środek ciężkości do przodu dociążając go i lepiej klei się oś sterująco napędowa. Dla tego w FWD jak wyjeżdża przód to się odejmuje gazu a w FWD jak ucieka dupa to dodaje, żeby dociążyć i złapać przyczepność na tyle.

Może w SLgay jak silnik jest przed przednią osią i ogólnie środek ciężkości (wraz z kierowcą) jest mniej więcej w środku auta to ten środek ciężkości tak nie wędruje (bo zawsze będzie między osiami) ale w normalnych autach z kierowcami normalnych rozmiarów jednak tak nie jest...
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Maj 2019|, 2019 21:44   

bednarowski napisał/a:

tak ale pomijasz że odejmując gaz przesuwa ci się środek ciężkości


Interesujące, bo środek ciężkości zależy od rozkładu mas i niczego więcej....
Może jednak sprawdź w książce do fizyki co to ciężar i środek ciężkości?

P.S. Kiedy masz poślizg, to nie masz już siły napędowej i nie masz dodatkowych sił wynikających z momentu na ramieniu wysokości środka masy (aka środek bezwładności).
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |26 Maj 2019|, 2019 08:24   

też się czepiacie po aptekarsku słówek, wiadomo że chodziło o nacisk na daną oś podczas dodawania czy odejmowania gazu :)

Może kiedyś będzie zlot fst z jakaś próbą sprawnościową na ładnym gładkim terenie i bezpiecznie.
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |26 Maj 2019|, 2019 11:57   

trzypion tak, auto jest super sztywne, zawieszenie nie pracuje i środek ciężkości jest zawsze w tym samym miejscu. dziękuję profesorze, masz rację jak zwykle przepraszam
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Maj 2019|, 2019 17:08   

Dwa czy trzy razu, przy FWD, uratowało mnie w poślizgach (dupa latała w obie strony) na lodzie wysprzęglenie i wodzenie przednimi kołami za kierunkiem w którym chciałem jechać. Po chwili auto się ogarnęło i ustabilizowało. Ja wolę mieć dobre opony na przodzie w FWD, bo częściej jest mi potrzebne panowanie nad przodem niż tyłem w FWD.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |28 Maj 2019|, 2019 19:19   

bednarowski napisał/a:
trzypion tak, auto jest super sztywne, zawieszenie nie pracuje i środek ciężkości jest zawsze w tym samym miejscu. dziękuję profesorze, masz rację jak zwykle przepraszam


Student teraz policzy, w ramach pracy własnej, o ile milimetrów przesuwa się środek ciężkości Forda Scorpio przy maksymalnym ugięciu przednich sprężyn zawieszenia i o ile procent siła nacisku na tylnej osi się zmniejsza na skutek tego.

[ Dodano: |28 Maj 2019|, 2019 20:20 ]
gt500 napisał/a:
też się czepiacie po aptekarsku słówek, wiadomo że chodziło o nacisk na daną oś podczas dodawania czy odejmowania gazu :)

Kiedy już masz koła w poślizgu, to siły napędowej ani hamującej) nie masz....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 10:15   

Oj tam nie masz - to nie jest przecież 0-1 stan, masz mniejsze siły ale jednak jakieś są i odpowiednio operując czy to gazem, hamulcem, ręcznym czy też kierą można uzyskać odpowiednie zachowania.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 10:40   

trzypion napisał/a:

Kiedy już masz koła w poślizgu, to siły napędowej ani hamującej) nie masz....


czyli auto w poślizgu zatrzyma się już tylko na przeszkodzie?? zakładając że wprowadzisz auto w poslizg to nigdy nie zatrzyma się :D :D pewnie zaraz zaczniesz rzucać kolejnymi zjawiskami z fizyki stosując je 0-1....

Czyli w przypadku złapania poslizgu puszczamy kierownicę i ściągamy nogi z pedałów bo już nic nie możemy zrobić :D modlimy się do czego uważamy za stosowane :D

Nparawdę chciałbym pojeżdzić jakiś trening i zobaczyć jak ta Twoja wspaniała wiedza przekłada się na operowanie autem i prędkośc przejazdu :D
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 10:58   

gt500, on twierdzi raczej, że wszystko mozna robic RWD a FWD to jest tak jak piszesz ;) normalnie cuda jakies, chyba nigdy w zimie nie jezdzil FWD.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 15:30   

trzypion napisał/a:
jaroz napisał/a:
Jak Ci się ślizgnie przodem, to sobie opanujesz, jak tył, to możesz nie zdążyć ;) Dlatego zaleca się ZAWSZE zakładać opony o lepszej przyczepności na tylną oś.


Tak to jest w taczkach, w normalnych autach tył kontrolujesz prawą stopą :P

I nagle na środku drogi znikąd pojawiają się barierki :) Bardzo kontrolnie się do nich przytulasz i przerysowujesz cały bok wzorem czypiona :D :):
_________________
Scorpio forever
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 15:55   

Poślizg jest zawsze i tarcie, dlatego między innymi zużywają się opony i inne. To, że jest poślizg, nazwijmy to, "pełny", nie znaczy, że nie ma siły napędowej. Nie brnijcie w to bo się zaczną głupoty jak o temperaturze gazu przy rozprężaniu :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |29 Maj 2019|, 2019 19:58   

I pomyśleć, że zaczęło się od niewinnej podsterowności :P
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group