$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 4-ka
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
4-ka
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:29   

EZ - ElektroZawór, element na płycie sterującej w skrzyni. Uruchamia go komp silnika poprzez zdaje się podanie masy. Bardzo możliwe, że sygnał z kompa nie dochodzi do skrzyni, więc sugestia testu sztucznie wymuszonego zapięcia biegu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:29   

ok rozumiem ze chodzi o ElektroZawór od 4 biegu. Gdzie on sie miesci ? Skad mialbym mu to sterowanie podac ?
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:39   

Trochę Cię nie rozumem, mówisz o wiązce skrzyni że coś z nią robiłeś a pytasz skąd sterowanie.... No to właśnie w tej wiązce między innymi idzie własnie i zasilanie na elektrozawór i sterowanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 18:30   

Nie cos robilem tylko odizolowalem,sprawdzilem i zaizolowalem spowrotem ale nie znam nazwy kazdego podzespolu z ktorym laczy sie wtyczka..
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 23:21   

http://c.wrzuta.pl/wi1584...a/wtyk_asb_2_ez tako się prezentuje gniazdo na skrzyni. Podajesz +12V na "+12V" i masę na pin od 4 biegu kiedy przyjdzie na to czas, czyli powyżej 70 km/h i patrzysz czy coś się zapina.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 09:43   

Struna napisał/a:
a te dwa inne samochody to też na automacie ?

Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.

To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?

W Słupsku nie mam gdzie sprawdzic oprogramowania na skrzyni :-(
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 11:01   

Scorpio też odetnie wtryski ale dopiero jeśli po odpuszczeniu gazu obroty będą jeszcze w okolicy 2 krpm, jak niżej to nie odetnie - tak ma i już. natomiast jak już odetnie to będzie trzymał odcięte gdzieś do 1250 rpm.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 13:55   

To mi kazdorazowo wraca doplyw paliwa na wtryski jak obroty spadna ponizej 1750.
Mam wiec gdziesz szukac problemu? Moze to te nowe softy zwiekszyly czas odciecia dluzej?

Moge zjezdzac nawet z duzego uchylu w dosyc szybkim tempie (bez dodawania gazu), ale jak tylko obroty zejda ponizej 1750 to doplyw paliwa wraca. Wkurza to bo samochod dosyc szybko sie stacza, a i tak pobiera sporo paliwa, ktorego w sumie moglby w tym czasie nie brac.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 13:58   

na pewno nowszy soft w większym stopniu używa lock-up'a co w konsekwencji wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze nagrzewanie się oleju, ale czy zmienia warunki cut-off - tego nie wiem.

Może u Ciebie sygnał z TPS jest za wysoki w stanie spoczynku.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:34   

EdekBIS napisał/a:
Struna napisał/a:
a te dwa inne samochody to też na automacie ?

Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.

To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?


Scorpio przy tych autach co podałeś to archaik.
Teraz sterowania szybciej reagują na zdjęcie nogi z gazu.
Zresztą z tego swojego 2.3 to powinieneś się cieszyć bo w 2.0 8V w mk3 paliwo odcina jeśli zdejmujesz nogę gazu z powyżej 4500rpm.
:706:
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:37   

nowsze mondki mk3 z silnikami 1.8 też tak do bani mają cut-off, a niby nowsze...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:39   

Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9. Na luzie obroty sa 900, a gdyby TPS zaklamywal to chyba bylby wyzsze.

4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:42   

EdekBIS napisał/a:
Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9.
o Volty chodzi
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:42   

EdekBIS napisał/a:
4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V

Programista pewnie był głodny jak to pisał i zjadł "/2".
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:45   

Reader, a patrzyłeś na odczytany status przepustnicy ? ForScan-em chyba się daje podejrzeć, może nie wchodzi na CT i stąd taki wysoki próg załączenia cut-off.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group