$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 4-ka
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
4-ka
Autor Wiadomość
Palio 
Palio



Auto: MKIII 1996 ASB 2,9 Kombi LyPyGy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Kuklówka Radz.
Wysłany: |30 Maj 2013|, 2013 17:30   Witam Szacowne Grono - małe pytanie :)

Bardzo proszę o podpowiedź, jak podłączyć przewody po zmianie skrzyni.
Miałem 3 pinową, teraz wkładam starszą 2 pinową (mam na myśli tę kostkę za KickDownem)

Który zostawić wolny?

Pozdrawiam

P.S. prosze o łopatologiczne opisanie, bo przerabiałem elektrykę i wszystkie przewody mam takiego samego koloru.....

[ Dodano: |31 Maj 2013|, 2013 18:04 ]
Palio napisał/a:
Bardzo proszę o podpowiedź, jak podłączyć przewody po zmianie skrzyni.
Miałem 3 pinową, teraz wkładam starszą 2 pinową (mam na myśli tę kostkę za KickDownem)

Który zostawić wolny?

Pozdrawiam

P.S. prosze o łopatologiczne opisanie, bo przerabiałem elektrykę i wszystkie przewody mam takiego samego koloru.....


i jak?Bo z robotą stoję, a jak ASB na wierchu to mi łatwiej jakie przeróbki zrobić.

PzDr

[ Dodano: |1 Cze 2013|, 2013 12:16 ]
Ku potomności, żeby jak kto miał problemy :)

Duża kostka silnikowa (C2513 42 pinowa. PIN 25 overdrive, PIN 12 lookup)

Opis kostki "3pin" (patrząc od połączenia ASB z silnikiem)
lewy - lookup
srodek - zasilanie
prawy - overdrive

Opis kostki "2pin" (j/w)
lewy - lookup
prawy- zasilanie

PzDr

[ Dodano: |2 Cze 2013|, 2013 14:59 ]
Erata....
qq jednak

1,2,3 i R jest i wchodzą bardzo ładnie, wręcz można powiedzieć wzorcowo.
Ale 4 i lock-up brak :(

Według kevinaxy, od którego mam krzynkę, chodziło do końca,wszystko
Ma ktoś pomysła co może być nie tak??

PzDr

[ Dodano: |2 Cze 2013|, 2013 17:45 ]
Errata erraty

Lock-up jednak jest .
4 brak
Ostatnio zmieniony przez Palio |30 Maj 2013|, 2013 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Cze 2013|, 2013 09:46   

Z tego co się orientuję, to w ASB z jednym EZ, ten EZ steruje LockUp-em, a 4 jest hydrauliczna. Jak podłączyłeś kabelki?
Z tego co wiem, piny na ASB są tak skonfigurowane (widok na ASB):

Więc pin od 4 biegu zostawiasz luźny.
Jakie obroty masz przy powiedzmy 90 km/h? Może nie podpiąłeś dobrze kabli i masz 4, a nie masz LockUp-u?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Palio 
Palio



Auto: MKIII 1996 ASB 2,9 Kombi LyPyGy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Kuklówka Radz.
Wysłany: |3 Cze 2013|, 2013 21:05   

mogłem pomylić przewody i ten od "4" wpiąłem do lock-up.
Ale na pewno nie załącza się "4" bo na 3tys obr/min mam 90km/h (sprawdzone z gps-em)

[ Dodano: |4 Cze 2013|, 2013 20:15 ]
nadal lipa:((

Na wszelki wypadek odpiąłem tę wtyczkę i nawet zdjąłem siłownik lock-up...

bez zmian - nadal brak "4" :(

Help/Hilfe/Pomocy.. :


PzDr

[ Dodano: |11 Cze 2013|, 2013 01:18 ]
Ciąg dalszy walk....

Płyta ściągnięta i sprawdzona - zawory przeczyszczone - wszystkie
Siłownik OD - wyjęty sprawdzony - brak wżerów, gumy OK
Taśma OD - wyregulowana

a "4" jak nie była tak nadal brak......:(((

Jakieś pomysły, Szacowne Grono?...

:(((

PzDr

[ Dodano: |16 Cze 2013|, 2013 23:16 ]
dalszej walki ciąg dalszy...
i znów porażka.

Wymieniłem płytę na taką z 2-ma EZ.. - nawet na krótko spinałem zawory, żeby sprawdzić, czy może przewody...
I nadal nic.
4 jak nie było tak nie ma...

Ręki opadają:((((

help...


PzDr
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |25 Wrz 2013|, 2013 11:44   

Witam

Podepne sie pod temat. Tez dopadl mnie problem z ASB. Czytalem forum ale mimo to mam kilka pytan.

1. Jaka dokladnie jest skrzynia biegow w mojej skorupie?
A4LDE czy 4R44E - one czymsc sie roznia? Filtry, uszczelki?

Moj problem pojawil sie nagle 2 tygodnie temu. Zapalila sie kontrolka O/D Off i zaczely sie problemy ze skrzynia objawiajace sie tym, ze czasem skrzynia redukowala bieg na jedynke. Na pozycji lewarka 1 i 2 samochod zalaczal rowniez wyzsze biegi.

Pojawil sie blad:

P0708 - Obwod czujnika lub przelacznika informujacego o zakresie pracy automatycznej skrzyni biegow - za wysoka wartosc sygnalu wejsciowego

Po kilku dniach samochod czesciej jezdzil na 1 biegu, czasem zalaczal wyzsze biegi. Na 1 i 2 tez zaczal jezdzic tylko na niskim biegu.

Podczas diagnostyki zapalas sie tylko ten blad, ktory mozna bylo skasowac - nic innego nie wyskakiwalo.

Dalem do wymiany cala wiazke skrzyni regenerowana (zakupiona u Pana z Gliwic).

Niestety po wymianie kontrolka dalej miga. Pojawil sie nowy blad:
P0760 - Elektromagnes przelaczajacy C - wadliwe dzialanie

Samochod zmienia dobrze biegi w przedziale od 1 do 3. Nie wchodzi 4 bieg.
Blad pojawia sie 6 sekund od uruchomienia silnika na wszystkich pozycjach (P,R,N,D,1,2). Kasowanie nic nie daje - po kilku sekundach efekt ten sam.

MAF sensor sprawdzony dziala prawidlowo (dobre wskazania na interfejsie). Predkosciomierz dziala prawidlowo, TEMPOMAT rowniez, kilometraz tez.
Olej w skrzyni jest.

Dwa tygodnie temu wszystkie biegi dzialaly prawidlowo. Po za bledem P0708 do czasu wymiany nic innego nie wyskakiwalo.

Pytanie moje, czy dojezdzajac do serwisu na 1 biegu moglem spalic ten elektrozawor?
Czy mechanicy mogli uszkodzic gniazdo wymieniajac przewod? (kabel jaki dostalem z powrotem zostal sciety na pol, przewody wydaja sie byc pourywane jakby przy sciaganiu bylo szarpane).

2. Co teraz najprosciej moge zrobic, aby to sprawdzic? Czy istnieje mozliwosc, ze w wiazce regenerowanej wkradl sie blad i cos jest nie tak z okablowaniem tylko z tym konkretnym elektrozaworem C?

3. Czy podlaczanie masy na ten elektrozawor C cos mi da i jak to ewentualnie wykonac najlepiej?


Lock-up sie zalacza kickdown rowniez wydaje sie dzialac.


Za odpowiedzi z gory dziekuje
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Wrz 2013|, 2013 07:57   

EdekBIS, jakim programem czytałeś błędy?

Wiązka skrzyni i podluznicy jest 100% sprawna?
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |27 Wrz 2013|, 2013 11:58   

Bledy sczytane ScanToolem. Wiazka regenerowana kupiona na allegro od Pana z Gliwic. Wiazka podluznicy "wydaje sie dobra", a silnika byla juz robiona - skrzyneczki tez.
Ostatnio zmieniony przez EdekBIS |27 Wrz 2013|, 2013 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |28 Wrz 2013|, 2013 08:21   

To użyj programu forscan i uzyskasz więcej błędów,zwłaszcza tych od skrzyni.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Wrz 2013|, 2013 21:07   

wiązka od kogoś z gliwic albo ta podłużnica co wydaje się sprawna . forscan potrafi pokazać jakie jest ustawienie wybieraka biegu . pokazuje co prawda N lub zapięty bieg ale to już coś . trochę zabawy będzie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
EdekBIS 


Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Słupsk
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 13:10   

Witam

Problem zostal rozwiazany. Forscan pokazal dokladnie ten sam blad co ScanTool i nic poza tym.

Za przelaczanie na 4 bieg i uruchamianie elektrozaworu C odpowiedzialny jest przewod z pinem 27 na glownej wtyczce dolaczanej do podluznicy i 7 pin z niebieskiej wtyczki (z metalowym zaciskiem) wciskanej do skrzyni automatycznej.

Usterka byla wlasnie na tym pinie 27 w glownej wtyczce. Niby wszystko ok, ale w momencie wciskania tej wtyczki do glownej wiazki caly pin wychodzil - mial ulamany zatrzask i stad problem przy rozruchu i blad w postaci migania kontrolki O/D Off oraz brak biegu. Po zblokowaniu pinu wszystko wrocilo do normy.


Mam jednak jeszcze jedno pytanie odnosnie skrzyni. Slyszalem, ze co niektorzy maja wgrany do niej nowszy soft, ktory poprawia prace. Na czym ta poprawa polega? Mozna jakos latwo sprawdzic, co siedzie u mnie w kompie?

Pytam bo interesuje mnie taka kwestia. Jadac na dowolnym biegu w pzredziale predkosci do 60 km/h i puszczajac pedal gazu obroty czesto spadaja do okolo 1600 - 1300 obrotow - samochod dosyc zdrowo bierze przy tym paliwo - 3 - 4 litry. Jak obroty sa wyzsze niz 1750 to zuzycie jest 0. Pytanie czy nowe oprogramowanie zmienia cos w tej kwesti?

Mam dwa inne samochody i zrzucenie nogi z gazu nawet przy nizszych obrotach silnikach powoduje 0 zuzycie, a w scorpiaku praktycznie w warunkach miejsckich jest to nieosiagalne. Dopiero jazda z predkoscia kolo 70 - 80 na godzine pozwala zejsc na 0 spalanie przy wylaczonym pedale gazu i obrotach powyzej 1750. Tez tak macie?
Ostatnio zmieniony przez EdekBIS |3 Paź 2013|, 2013 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 14:19   

EdekBIS napisał/a:
Mozna jakos latwo sprawdzic, co siedzie u mnie w kompie?
można - diagnoskopem forda ( WDS, FDS, IDS )
EdekBIS napisał/a:
Mam dwa inne samochody i zrzucenie nogi z gazu nawet przy nizszych obrotach silnikach powoduje 0 zuzycie
a te dwa inne samochody to też na automacie ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:05   

Przylacze sie do problemu. Od 2 mcy walcze ze skrzynia, nie mam czworki. Skrzynia A4LD, scorpio 94r dohc. Wymienilem juz VSS, silownik od kickdowna, skrzynie (!!!), mapsensora, TPS, sprawdzilem wszystkie wtyczki, wiazke glosna od skrzyni (rozcialem izolacje i poizolowalem na nowo), sprawdzilem bezpieczniki i wtyczke gdzie laczy sie wiazka glowna skrzyni (kolo filtra oleju). Nadal nie mam 4 biegu. Jakies pomysly ? Od 2mcy nikt nie potrafi mi pomoc...
Ostatnio zmieniony przez wooly |3 Paź 2013|, 2013 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:11   

wooly napisał/a:
Wymienilem juz VSS
a działa ? masz tempomat albo trip-kompa ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:13   

Trip kompa mam, wskazuje wszystko prawidlowo. Tempomat jest ale nie podlaczony.
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:14   

to by trzeba zbadać czy po podaniu sterowania na EZ od 4-ki bieg zaskoczy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wooly 


Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:18   

Prosze jasniej, co znaczy po podaniu sterowania i co to jest EZ od 4-ki ? Gdzie sie miesci ?
_________________
MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group