$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 4-ka
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
4-ka
Autor Wiadomość
andrzej
[Usunięty]

Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 12:24   4-ka

witam
kto mi podpowie dlaczego brak u mnie 4-go biegu w asb wszystkie inne są cacy
pozdrawiam :cry:
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 12:30   

Temat 4-ki w A4LDe, był już przerabiany na forum wielokrotnie. Poszukaj, na pewno znajdziesz to, co Cie interesuje :)
Nadmienię tylko, że jest ona załączana elektrycznie przez EEC IV, więc jest to kwestia elektryki, albo uszkodzonego elektrozaworu w skrzyni.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
andrzej
[Usunięty]

Wysłany: |10 Lip 2005|, 2005 13:22   

no cos tam bylo tylko nie precyzyjnie apoza tym co to to eec 4?
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 12:21   

no było, było i to dość dokładnie... trzeba poszukać
eec -4 ? - najprościej - komputerek :D
a swoja drogą polecam stronę www.automat.pl - wszystko o automatach
a co do braku - 4 -stawiam tak jak Adam - elektrozawór!!!
 
 
andrzej
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 19:22   

może i elektro zawór ale w poprzedniej skrzynce też nie było 4 i to jest ciekawe a wracając do tego zaworku czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzynki i czy to droga imprezka
pozdrawiam
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 20:23   

Andrzej, najpierw trzeba sprawdzić, czy nie ma przerwy w obwodzie. Często się zdaża, że łączówka przy skrzyni zaśniedzieje, albo np. skoroduje i urwie się jeden z pinów w tej łączówce (któryś z kolegów na forum miał taki przypadek).
Dlatego wleź napierw pod auto i sprawdź stan tego przyłącza (znajdziesz po kablach).
Jak się okaże, że wszystko jest w porządku , to następnie sprawdź to elektycznie :
podłącz pod wspólny kabel (kolor znajdziesz na schemacie) +12V, i podając masę na 2 pozostałe, sprawdzisz "na słuch" i za pomocą amperomierza, czy elektrozawory nie mają przerwy i czy "stukają" jak dostaja masę.
Jeżeli to też będzie dobrze, to znaczy, że albo jest przerwa w połączeniu z komputerem, albo uszkodze wyjścia sterujące z samego kompa.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lip 2005|, 2005 22:14   

No z urwanym pinem problem mam ja, wciąż jeszcze nie rozwiązany, jak naprawię dam znać..
 
 
andrzej
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lip 2005|, 2005 07:36   

dzięki adaś za wyczerpującą odpowiedz i teraz wiem już o co chodzi jak coś wymyślę to się odezwę
pozdrawiam
 
 
ETER
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 22:15   

Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem
- elektrozawory 4-ki i konwertora mają rezystancję przejścia około 30 R
ALE ciekawostka - w plastikowym przejściu które jest jednocześnie złączem od strony skrzyni mogą być zatopione diody gaszące. I dlatego jeśli ktoś wpadnie na pomysł podania zewnętrznego zasilania w celu posłuchania jak pstrykają , gdy podłączy niewłąsciwie to najprawdopodobnie może te diody pozwierać na ztałe. Wtwdy zawory napewno nie będą pstrykać :D
- diody też można sprawdzić miernikiem złącz
- 4 -kę można załączyć na krótko zwieramy właściwy pin na masę w czsie jazdy ( byle z głową ). Wtedy wyjaśnimy sobie komu dać w morde - dla elektryka czy mechanika u którego zapewne wcześniej 5 razy staliśmy w kolejce i na piwo w tym miesiącu już zabrakło.
- jeżeli pomiary elektryczne wypadną pozytywnie i 4 ka na krótko wchodzi - znaczy końputerek nie wystawia właściwego sygnału - polecam sprawdzenie - podstawienie prądniczki
- jeżeli natomiast nie WCHODZI - a zawór ma właściwą rezystancję i cyka ( małe szanse że jest uszkodzony ) no to mamy prze -..... :mrgreen: Otwiera się kilka możliwości z czegio byłoby najlepiej gdyby się skończyło regulacją taśmy hamulcowej 4 -go biegu ( proste i do zrobienia )

POZDROWKO


 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 23:22   

ETER napisał/a:
Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem


Zamiast dedukować, lepiej spojrzeć na kable na skrzyni, za siłownikiem kickdown, nawet bez rozbierania wydechu i kickdowna, od przodu da się gmerać :) Ten z czerwonym to wspólny PLUS, te dwa pozostałe to 4 i lockup. Na złączkach na ścianie komory silnika dla lat 90-91 na małym złączu dwupinowym jest plus (jedyny kabelek z ASB z czerwienią) i na 99% lock-up (na ogół brązowo-jakiśtam albo niebiesko-jakiśtam), na dużym złączu jest 4 (na 99%), to ten trzeci z przepustu za kickdownem, na ogół podobny jak drugiego zaworu (brązowo-coś tam, niebiesko-cośtam). Kolory przewodów o ile pamietam nie powtarzają się na złączach, więc naprawdę najlepiej zajrzeć za kickdown.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ETER
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lip 2005|, 2005 23:42   

Boni wszystko OK
- tylko trzeba odkręcić siłownik kick-down inaczej do złącza nie dojść - a to wszystko czas i ta RURA parzy w łapy jeżeli musiłeś na kanał jechać
- po drupie primo - pomiąchałem trochę tymi kablami na dole ASB i doznałem prawie omdlenia - stwierdziłem prawie gołe żyły na wieżchu. Jak zaczołem wżynać się w wiązkę to się okazało że izolacja osypuje się w oczach z tych kabli.
Wniosek - puki nie ruszasz możesz zakładać że MOŻE jest OK ale jak ruszysz to z jakiej kolwiek pwewności TRZBA ZREZYGNOWAĆ.

POZDRAWIAM
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 00:12   

Widzę kolego ETER, że chyba rozmawiamy o całkiem róznym podejściu do zagadnienia. Nie chodzi chyba o to , żeby na chwilę coś tam pogrzebać, żeby auto jechało (np. na drodze), ale o to, żeby problem wyeliminować i układ naprawić.
Mówisz, żeby nie ruszać wiązek, bo się rozsypią... a niech się rozpadają ! :) Chyba lepiej, żeby to się stało w garażu, na kanale, gdzie możesz spokojnie powymieniać spróchniałe kable, niż na ulicy, prawda ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
andrzej
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 07:48   

i racja panowie z Boni siedzieliśmy nad moją asb i stwierdzenie jest proste elektrozawór dał ciała i jak się zbiore to się to wyeliminuje pozdrawiam wszystkich.Boni...duże piwo dla ciebie :lol:
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 08:10   

więc tak jak obstawialiśmy z Adamem - jednak elektrozawór... wymienić i będzie po bólu...
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 11:12   

ETER, nie mów mi co się da, a co nie, bo u andrzeja siedzieliśmy na kanale bez zdjętego kickdown i z gorącym wydechem i jakoś jednak udało mi się zobaczyć kolory kabli, i sprawdzić na złączu.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group