bogata mieszanka - ford V8 |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |5 Maj 2018|, 2018 09:35
|
|
|
Tylko to pewnie na rozgrzanym silniku bo na zimnym więcej będzie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Maj 2018|, 2018 23:10
|
|
|
takie wartości to się zawsze podaje na ciepłym, ustabilizowanym silniku |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 08:33
|
|
|
Ciężko ustabilizowac źle pracujący silnik |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 19:19
|
|
|
Zrób porządek z MAFem (pożycz, kup, ukradnij, podmień, wymień itd). Nie testuje się MAFa jego odpięciem, bo komputer wskakuje natychmiast w tryb awaryjny i leje paliwo naprawdę na bogato, nawet jeśli nie zapali check engine.
POTEM ewentualnie wymieniaj czujniki temperatury (nawet jeśli wydają się ok) i wyciągaj wtryski. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 22:28
|
|
|
Już wtryski wyciągnąłem. Oddam jutro na sprawdzenie. Dużo roboty przy tym nie było, więc jedna rzecz wyklucze. Przepływomierz kupiłem drugi o tym samym numerze, założyłem ale nie wpadłem na to że może być inna wtyczka więc wrócił stary, bo nie chciałem rzeźby robić w instalacji
[ Dodano: |7 Maj 2018|, 2018 19:59 ]
Wtryski sprawdzone, podobno działają idealnie i nic nie trzeba było czyścić. To kolejne wykluczone.
Przepływomierz inny założony, wskazania dokładnie te same, kolo 6,8-7,5 g/s.
A to błedny z moich pierwszych testów na działającym silniku:
===DTC P0135===
Kod: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z VBATT.
Zwarcie do masy
Przerwa w obwodzie
===END DTC P0135===
===DTC P0141===
Kod: P0141 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.
Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.
Możliwa usterka HO2S12.
===END DTC P0141===
===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.
Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.
Możliwa usterka HO2S21.
===END DTC P0155===
===DTC P0161===
Kod: P0161 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.
Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.
Możliwa usterka HO2S22.
===END DTC P0161===
===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.
Niska wartość podciśnienia w kolektorze tylko w układachz TMAP.
Nadmierne ciśnienie paliwa
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.
===END DTC P1132===
===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S21.
Zanieczyszczony filtr powietrza.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
Uszkodzony wtryskiwacz.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1152===
===DTC P1000===
Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.
===END DTC P1000===
===DTC P1138===
Kod: P1138 - HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S12.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zanieczyszczony filtr powietrza.
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
Uszkodzony wtryskiwacz.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1138===
===DTC P1158===
Kod: P1158 - Brak przełączania HO2S22, czujnik sygnalizuje mieszankę bogatą.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Lack of HO2S-22 Switch, Sensor Indicates Rich (Bank #2 downstream).
--Possible Causes--
- Crossed sensor wires.
- Pinched, shorted or corroded wires and pins.
- Damaged HO2S-21.
- Damaged PCM.
===END DTC P1158===
Zdjąłem bezpiecznik HEGO i sondy ewidentnie sie gorzej nagrzewają,wiec raczej grzałki można wykluczyc,ale bład mimo to dalej jest. Te błędy pojawiają sie tylko w czasie testu na pracującym silniku programem Forscan. Normalnie w czasie jazdy błędy nie sa rejestrowane |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 20:07
|
|
|
Do góry... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 21:23
|
|
|
Masz błąd obwodów grzałek we wszystkich sondach - trochę dziwne, żeby wszystkie na raz, no ale auto nie młode, więc może faktycznie grzałki do bani.
Zmierz oporność grzałek.
Reszta to błędy wynikające z braku zmian stanu sondy - jakby kwestia wtórna.
Na początek trzeba zbadać grzałki - może być tak, że ktoś podmienił sondy na jakieś uniwersalne o niewłaściwej oporności grzałek i też będzie taki efekt.
Miałem raz taki przypadek w mondeo klienta. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 21:55
|
|
|
Wiązka ? |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 23:19
|
|
|
Wiazki na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak scorupowe albo escortowe.
W tym aucie wszystko wygląda na oryginalne, sondy nie widać aby Szwajcar kiedykolwiek odpinal, a tymbardziej wymieniał. ale nie można tego wykluczyć
Błąd w obwodzie grzalek wszystkich, tak jak błąd ze składem mieszanki we wszystkich bankach. Paliwem z rur spalinowych wali niemiłosiernie . Jakiś pomysł na sprawdzenie jaki jest sygnał na wtryskiwaczach ? Oscyloskopu nie mam. Może to auto dopadła awaria taka o której piszą Amerykanie że komputer w rocznikach 1994-1995 potrafi łac paliwem ile wlezie i wymagana byla jego wymiana. Co prawda to jest 1996 ale może to nic nie znaczy ? Szwajcar z jakiegos powodu nieuzytkowal tego auta przez kilka lat. To pewnie jest powodem. Tym nawet na przegląd nie da się wjechać bo tak śmierdzi paliwem polanym na bogato. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 07:05
|
|
|
Pomierz grzałki . Jesli beda sprawne i zasilanie bedzie to moze jednak ecu sie wysypalo . Bo tak bląd 4 na raz jest dziwny |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 07:40
|
|
|
Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto. Ale nie za bardzo rozumiem jaki to by miało miec związek z paliwem którego dostaje ogrom. A grzałki sond przednich ewidentne reagują bo po odpieciu bezpiecznika była ogromna zmiana w czasie nagrzewania sond.
Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ? Bo może da się to sprawdzić. Silnik chodzi źle w OL i CL więc nie ma w sumie znaczenia czy sondy pracują czy nie. Jedna nawet raz wypialem, pierwsza z lewej to silnik jeszcze gorzej chodził. Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 11:32
|
|
|
WieSiu napisał/a: | Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto. | nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne. WieSiu napisał/a: | Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ? | weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU.
Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe. WieSiu napisał/a: | Silnik chodzi źle w OL i CL |
W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu. WieSiu napisał/a: | Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik. | to faktycznie może nie ma impulsów, tylko leje wszystkimi. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 12:32
|
|
|
Struna napisał/a: | W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu. |
komputer wyswietla ze CL On i korekty leca na - 24%,więc jednak załącza i nie wychodzi z tego trybu,a błędów nie zgłasza, jedynie P1000 standardowo.
Struna napisał/a: | nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne. |
dorwałem rozpiske pinów kompa, tam zmierzę bo i tak mam go na wierzchu.
Struna napisał/a: | weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU. |
dzieki o to mi chodzilo jak sie uda nagram.
Struna napisał/a: | Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe. |
jakieś sterowanie jest przez komputer, bo słychać zmianę pracy silnika przy zmianie korekt. Ale oczywiscie zmierzyć zawsze mogę
[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 12:32 ]
a tu jest o podobnym przypadku,tylko tam martwia się jedynie błędami grzałek
http://forums.tccoa.com/7...-same-time.html
[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 13:54 ]
a tak to wyglada na nagraniu:
https://www.youtube.com/watch?v=Mubdmck9LNU
https://www.youtube.com/watch?v=EZfzN5EMI-0 |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 17:44
|
|
|
Mryga, czyli wtryskami steruje.
Regulatora ciśnienia nie masz żeby podmienić ?
ECT i IAT pokazuje jakieś sensowne ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 18:03
|
|
|
Pokazuje adekwatnie do temperatur na zewnatrz.
Regulator ciśnienia pozmieniałem. Mierzyłem tez ciśnienie, 2,2-2,3 na jalowych , 2,5 na podniesionych obrotach i 2,7 na odpietym podcisnieniu i pracującym silniku. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
|