$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - bogata mieszanka - ford V8
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
bogata mieszanka - ford V8
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |5 Maj 2018|, 2018 08:35   

Tylko to pewnie na rozgrzanym silniku bo na zimnym więcej będzie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Maj 2018|, 2018 22:10   

takie wartości to się zawsze podaje na ciepłym, ustabilizowanym silniku
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 07:33   

Ciężko ustabilizowac źle pracujący silnik :)
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 18:19   

Zrób porządek z MAFem (pożycz, kup, ukradnij, podmień, wymień itd). Nie testuje się MAFa jego odpięciem, bo komputer wskakuje natychmiast w tryb awaryjny i leje paliwo naprawdę na bogato, nawet jeśli nie zapali check engine.

POTEM ewentualnie wymieniaj czujniki temperatury (nawet jeśli wydają się ok) i wyciągaj wtryski.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |6 Maj 2018|, 2018 21:28   

Już wtryski wyciągnąłem. Oddam jutro na sprawdzenie. Dużo roboty przy tym nie było, więc jedna rzecz wyklucze. Przepływomierz kupiłem drugi o tym samym numerze, założyłem ale nie wpadłem na to że może być inna wtyczka więc wrócił stary, bo nie chciałem rzeźby robić w instalacji :(

[ Dodano: |7 Maj 2018|, 2018 19:59 ]
Wtryski sprawdzone, podobno działają idealnie i nic nie trzeba było czyścić. To kolejne wykluczone.

Przepływomierz inny założony, wskazania dokładnie te same, kolo 6,8-7,5 g/s.

A to błedny z moich pierwszych testów na działającym silniku:

===DTC P0135===
Kod: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR11.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z VBATT.

Zwarcie do masy

Przerwa w obwodzie

===END DTC P0135===

===DTC P0141===
Kod: P0141 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S12.

===END DTC P0141===

===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155===

===DTC P0161===
Kod: P0161 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR22.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S22.

===END DTC P0161===

===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.

Niska wartość podciśnienia w kolektorze tylko w układachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132===

===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152===

===DTC P1000===
Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.

===END DTC P1000===

===DTC P1138===
Kod: P1138 - HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S12 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Zanieczyszczony filtr powietrza.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1138===

===DTC P1158===
Kod: P1158 - Brak przełączania HO2S22, czujnik sygnalizuje mieszankę bogatą.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Lack of HO2S-22 Switch, Sensor Indicates Rich (Bank #2 downstream).

--Possible Causes--
- Crossed sensor wires.
- Pinched, shorted or corroded wires and pins.
- Damaged HO2S-21.
- Damaged PCM.

===END DTC P1158===




Zdjąłem bezpiecznik HEGO i sondy ewidentnie sie gorzej nagrzewają,wiec raczej grzałki można wykluczyc,ale bład mimo to dalej jest. Te błędy pojawiają sie tylko w czasie testu na pracującym silniku programem Forscan. Normalnie w czasie jazdy błędy nie sa rejestrowane :(
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 19:07   

Do góry...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 20:23   

Masz błąd obwodów grzałek we wszystkich sondach - trochę dziwne, żeby wszystkie na raz, no ale auto nie młode, więc może faktycznie grzałki do bani.
Zmierz oporność grzałek.

Reszta to błędy wynikające z braku zmian stanu sondy - jakby kwestia wtórna.

Na początek trzeba zbadać grzałki - może być tak, że ktoś podmienił sondy na jakieś uniwersalne o niewłaściwej oporności grzałek i też będzie taki efekt.
Miałem raz taki przypadek w mondeo klienta.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 20:55   

Wiązka ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |7 Maj 2018|, 2018 22:19   

Wiazki na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak scorupowe albo escortowe.

W tym aucie wszystko wygląda na oryginalne, sondy nie widać aby Szwajcar kiedykolwiek odpinal, a tymbardziej wymieniał. ale nie można tego wykluczyć :(

Błąd w obwodzie grzalek wszystkich, tak jak błąd ze składem mieszanki we wszystkich bankach. Paliwem z rur spalinowych wali niemiłosiernie . Jakiś pomysł na sprawdzenie jaki jest sygnał na wtryskiwaczach ? Oscyloskopu nie mam. Może to auto dopadła awaria taka o której piszą Amerykanie że komputer w rocznikach 1994-1995 potrafi łac paliwem ile wlezie i wymagana byla jego wymiana. Co prawda to jest 1996 ale może to nic nie znaczy ? Szwajcar z jakiegos powodu nieuzytkowal tego auta przez kilka lat. To pewnie jest powodem. Tym nawet na przegląd nie da się wjechać bo tak śmierdzi paliwem polanym na bogato.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 06:05   

Pomierz grzałki . Jesli beda sprawne i zasilanie bedzie to moze jednak ecu sie wysypalo . Bo tak bląd 4 na raz jest dziwny
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 06:40   

Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto. Ale nie za bardzo rozumiem jaki to by miało miec związek z paliwem którego dostaje ogrom. A grzałki sond przednich ewidentne reagują bo po odpieciu bezpiecznika była ogromna zmiana w czasie nagrzewania sond.

Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ? Bo może da się to sprawdzić. Silnik chodzi źle w OL i CL więc nie ma w sumie znaczenia czy sondy pracują czy nie. Jedna nawet raz wypialem, pierwsza z lewej to silnik jeszcze gorzej chodził. Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 10:32   

WieSiu napisał/a:
Zmierze grzałki za jakiś czas, jak wleze pod auto.
nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne.
WieSiu napisał/a:
Jak sprawdzić domowa metoda co dostają wtryskiwacze ?
weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU.

Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe.
WieSiu napisał/a:
Silnik chodzi źle w OL i CL

W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu.
WieSiu napisał/a:
Przypomnę że sondy zmniejszają napięcie na jalowych dopiero jak odepne 2 wtryskiwacze z 4 więc widać jak bardzo podlany jest silnik.
to faktycznie może nie ma impulsów, tylko leje wszystkimi.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 11:32   

Struna napisał/a:
W CL zapewne wogóle nie wchodzi, bo nie jest w stanie ogarnąć składu.


komputer wyswietla ze CL On i korekty leca na - 24%,więc jednak załącza i nie wychodzi z tego trybu,a błędów nie zgłasza, jedynie P1000 standardowo.

Struna napisał/a:
nie musisz włazić - rozpinasz wtyczkę sondy i mierzysz, a wtyczki zapewne gdzieś w komorze silnika są dostępne.


dorwałem rozpiske pinów kompa, tam zmierzę bo i tak mam go na wierzchu.

Struna napisał/a:
weź sobie diodę LED z oporasem ( albo taką od razu gotową do używania z napięciem 12V ) i wepnij się we wtyczkę wtryskiwacza - będzie sobie migać w takt jego sterowania przez ECU.


dzieki o to mi chodzilo :) jak sie uda nagram.

Struna napisał/a:
Wtryski są sterowane masą - wystarczy gdzieś przytarta wiązka dotykająca do budy ( masa ) i będzie lał paliwem na stałe.


jakieś sterowanie jest przez komputer, bo słychać zmianę pracy silnika przy zmianie korekt. Ale oczywiscie zmierzyć zawsze mogę :)

[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 12:32 ]
a tu jest o podobnym przypadku,tylko tam martwia się jedynie błędami grzałek

http://forums.tccoa.com/7...-same-time.html

[ Dodano: |8 Maj 2018|, 2018 13:54 ]
a tak to wyglada na nagraniu:

https://www.youtube.com/watch?v=Mubdmck9LNU

https://www.youtube.com/watch?v=EZfzN5EMI-0
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 16:44   

Mryga, czyli wtryskami steruje.

Regulatora ciśnienia nie masz żeby podmienić ?
ECT i IAT pokazuje jakieś sensowne ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Maj 2018|, 2018 17:03   

Pokazuje adekwatnie do temperatur na zewnatrz.

Regulator ciśnienia pozmieniałem. Mierzyłem tez ciśnienie, 2,2-2,3 na jalowych , 2,5 na podniesionych obrotach i 2,7 na odpietym podcisnieniu i pracującym silniku.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group