$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Cze 2016|, 2016 18:12   Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???

Witam,

W końcu szary zielony idzie na żyletki, a silnik na zabawki. No to podejrzałem rozrząd ...

Łańcuch bez widocznych śladów zużycia, na kołach nie ma luzu. Napinacze od powierzchni ich mocowania 39 i 27 mm, czyli co prawda poza ostatnią zapadną, ale jeszcze w zakresie pracy.

Za parę dni wszystko wyjmę i dokładnie pomierzę, ale wygląda, że po 402.000 km łańcuchy prawie jak nowe !!! I prowadnice całe !

Dodam tylko, że praktycznie przy każdym starcie klepał, czasem jedną, czasem 5 sekund. Jak to BOB. Ale klepał tak przez 1/4 mln km !

Mam wrażenie, że jednak dobry olej, odpowiednio wymieniany, pozwala na spokojne używanie tego niedopracowanego silnika.

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Cze 2016|, 2016 20:58   

A na onecie artykuł że nie zmieniać oleju bo ściema ....
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Cze 2016|, 2016 21:05   

Dział problem to nie onet.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 06:05   

no co on ma problem że jeszcze żyje motor :P
Ja co prawda ostatnio boby rozbieram i tam zazwyczaj padają
ślizgi pod kołem pompy i nad kołem pompy
a dlaczego ?
Ze starości plastik robi się kruchy bo jest przegrzany pomijam to że wykonany tak aby miał się rozpaść
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 07:17   

pepi napisał/a:
Ze starości plastik robi się kruchy bo jest przegrzany pomijam to że wykonany tak aby miał się rozpaść
twierdzisz, że specjalnie tak jest zrobiony, by się rozpadł? Ja myślę, że materiał, z którego wykonay jest ślizg podyktowany jest jego właściwościami, czyli umożliwieniem poślizgu łańcucha bez jego zniszczenia. Ale coś za coś - skutkiem ubocznym tych właściwiości jest starzenie się tego plastiku/ ebonitu czy jak mu tam. Nie ma się jednak co dziwić, warunki pracy ma skrajnie nieciekawe, mróz, za chwilę gorący olej, i tak przez 20 lat, a do tego olej, a w oleju odpady spalania, tarcia, itp.
Dlatego ja teraz tak dążyłem do tego aby mieć wszystkie nowe ślizgi, żeby czasami jakiś nie "puścił"... :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 08:51   

jaroz napisał/a:
pepi napisał/a:
Ze starości plastik robi się kruchy bo jest przegrzany pomijam to że wykonany tak aby miał się rozpaść
twierdzisz, że specjalnie tak jest zrobiony, by się rozpadł?

Nie, producent chciał wyprodukować cos wiecznego aby nikt nie chciał/musiał kupowac nowych aut.... tylko użył złych materiałów i mu ne wyszlo.

A w temacie, to ile taki komplet ślizgów do boba? (Jesli juz sie uda je skompletować) i co przy okazji tej pracy warto jeszcze zrobic? Pytam, bo sie nie znam :-/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 08:57   

aviator napisał/a:
tylko użył złych materiałów i mu ne wyszlo
:d
aviator napisał/a:
A w temacie, to ile taki komplet ślizgów do boba?
z tego co ja widziałem (dla BOBa) przy okazji kompletacji BOA, to ceny ślizgów są dość korzystne i czasem to kilkadziesiąt złotych, a czasem kilkaset. Myślę, że na same ślizgi to będzie spokojnie 1k, do tego napinacze (nie pamiętam ile to kosztuje, ale pewnie z 1,5-2k) i łańcuchy, to akurat jest i tanie było jak pamiętam (może z 1k).
aviator napisał/a:
i co przy okazji tej pracy warto jeszcze zrobic?
Warto wymienić napinacze, wg mnie.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 15:54   

Grześ napisał/a:
Łańcuch bez widocznych śladów zużycia
Grześ napisał/a:
łańcuchy prawie jak nowe
jak byś przyłożył do nowego to by się okazało, że te co masz są dłuższe o jedno ogniwo :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 16:49   

Bez powodu napinacz się nie wysunął ;)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 17:00   

Struna napisał/a:
że te co masz są dłuższe o jedno ogniwo
o tyle nie, ale coś na pewno. Przymierzałem mój stary z BOA do nowego i jak wyszło z 2mm to huk :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 18:02   

jaroz napisał/a:
tanie było jak pamiętam (może z 1k).


Jak oryginały, to cena dobra. Jak podróby, to szkoda wkładać.

jaroz napisał/a:
Warto wymienić napinacze, wg mnie.


Kiedyś o tym już pisałem. W nowym Cossie na lewą głowicę dałem krótki (stary) z prawej, a na prawą ten długi, ale odwrotnie włożony dystans. Mają teraz jeszcze jak nic 8 mm zapasu.

Jak ktoś zna temat, to wie o czym napisałem ...

Struna napisał/a:
jak byś przyłożył do nowego to by się okazało, że te co masz są dłuższe o jedno ogniwo :)


Wątpię ... Ale jak wyjmę, to możemy przymierzyć - i ew. po flaszce wypić ;-) !

A tak na poważnie - zużycie jest minimalne, skoro łańcuchy na kołach sztywno siedzą. Przy podobnych warunkach eksploatacji jak nic drugie tyel by wytrzymały.
jaroz napisał/a:
Dlatego ja teraz tak dążyłem do tego aby mieć wszystkie nowe ślizgi, żeby czasami jakiś nie "puścił"... :)


Lepsze dobre oryginały od najładniejszych podróbek ... Ale to Twoja decyzja, zrobisz jak chcesz. Ja na tych nieco zmodyfikowanych napinaczach zrobiłem już ok. 100 tys km i rozrząd pracuje cicho, także przy każdym zapalaniu. Ale ja jeżdżę na dobrym oleju, nie oszczędzam na wymianach.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 18:56   

jaroz napisał/a:
Struna napisał/a:
że te co masz są dłuższe o jedno ogniwo
o tyle nie, ale coś na pewno. Przymierzałem mój stary z BOA do nowego i jak wyszło z 2mm to huk :D

Tyle że BOA ma "deczko" inny łańcuch.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Cze 2016|, 2016 19:14   

Grześ napisał/a:
Lepsze dobre oryginały od najładniejszych podróbek ... Ale to Twoja decyzja, zrobisz jak chcesz.
yyyyy, ale ja mam oryginały, więc...? :)
VIK napisał/a:

Tyle że BOA ma "deczko" inny łańcuch.
dlatego tak śmiało to napisałem, bo wiem to :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 05:53   

:520:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 11:47   

jaroz napisał/a:
o tyle nie
ale tak, bob ma pojedyncze łańcuchy
Grześ napisał/a:
Wątpię
to się zdziwisz :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group