$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Słabe ogrzewanie w MKIII
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe ogrzewanie w MKIII
Autor Wiadomość
Blind29 



Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: DŚ
  Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 22:58   Słabe ogrzewanie w MKIII

Hej!

Od jakiegoś czasu mam problem z ogrzewaniem w swoim Scorpio. Ogrzewanie działa słabo, przy ustawieniu HI leci lekko ciepłe powietrze (kiedyś w aucie była sauna przy takim ustawieniu). Termostat wygląda na ok, temperatura silnika książkowa. Nagrzewnica dzisiaj została wymieniona na nową (poprzednia przeciekała) - jednak nic to nie pomogło. I tu skończyły się już moje pomysły :/ Pomożecie?

Dodam, że w maju 2016 założyłem instalację gazową. Czy to może mieć jakieś znaczenie?

Pozdrawiam! :)
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 06:47   

Moze reset klimatronika na poczatek.
 
 
Blind29 



Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: DŚ
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 15:20   

Zrobiłem reset ale też nie pomogło :(
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 15:25   

taka sytuacja jest od montazu LPG? czy była wczesniej?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:22   

trzeba sprawdzic temperature wezy na wejsciu i wyjsciu z nagrzewnicy albo samej nagrzewnicy, bo moze klapy sie pozacinaly.
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:31   

parownik równolegle i pewnie wszystko przez niego leci a nie nagrzewnicę .
 
 
Blind29 



Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: DŚ
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:35   

Tak, gaz założony był w maju 2016 i jak przyszły pierwsze mrozy to odczułem, że słabo grzeje. Wcześniej było wszystko ok. Przedwczoraj oddałem auto do elektryka aby sprawdził, czy coś nie szwankuje. Doprowadził panel do porządku i wymienił nagrzewnicę, jednak wciąż to nie jest to co było właśnie przed montażem LPG
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:39   

no to obstawiam jak Gucław
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Blind29 



Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: DŚ
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:53   

Parownik równolegle ale do czego? Nie znam się dokładnie na tym, ale wygląda to tak:

https://naforum.zapodaj.net/d62f8f8bd8ed.jpg.html

Instalację mam na gwarancji także jakby co to pojadę i powiem, żeby poprawili :)
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 19:08   

Tylko oni wiedzą gdzie to wpieli i jak
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 19:35   

Nie znam wężologii deohaca, a ze zdjęcia nic nie wynika. Ale szeregowo masz jak z pompy wodnej wąż idzie do parownika a później z parownika do nagrzewnicy następnie z nagrzewnicy z powrotem do silnika. Albo odwrotnie: najpierw nagrzewnica, później parownik.
Układ równoległy jest jak wąż z pompy idzie do trójnika, gdzie rozgałęzia się na parownik i nagrzewnicę, za nimi trójnikiem łączą się obydwa obiegi i jednym wężem wracają do silnika. To wpięcie równoległe bywa zawodne, bo zwykle nagrzewnica stawia cieczy większy opór i większość boryga czy czegoś tam woli sobie płynąć przez parownik z dużymi dziurami na przelocie - nie dogrzewając nagrzewnicy.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |30 Gru 2017|, 2017 23:08   

U mnie grzało słabo po wymianie pompy wody jest ok
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Sty 2018|, 2018 15:09   

jak Aro napisał. JAk masz równolegle, to możesz nie dostawać wody na nagrzewnicę, a na pewno jest jej mniej. Jak masz szeregowo, tu musisz wziąść trzy sprawy pod uwagę:
1. jeśli najpierw nagrzenica, a potem gaz, to masz dibre ogrzewanie, ale zimą może zabraknąć ciepłą na gaz lub też później się będzie załączał.
2. jeśli najpierw nasz gaz, a potem nagrzewnicę, to na nagrzewnicę idzie chłodniejsza ciecz, więc ogrzewanie gorsze.
3. masz mały reduktor i masz przez to mniejszy przepływ cieczy, co powoduje, że mniej ciczy idzie na nagrzewnicę (jak w równległym, ale wtedy reduktor ma duży przepływ).

Pozostaje pompa oraz termostat - nawet nieco niższa temp. na silniku daje dużo mniejszą wydajność nagdzewnicy.
Kwestię klap już mówili, nie zakładam, że nagrzewnica kiepska.
A i jeszcze jedno. Kolejność podłączenia węży do nagrzewnicy jest ważna. kiedyś to przerabiałem na pewno przy MK1, i chyba przy MK2 lub MK3.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group