$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wyczesana A4LDE
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyczesana A4LDE
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Sie 2017|, 2017 20:50   Wyczesana A4LDE

No siemka bąbelki
To ja, Wasz ulubiony ASB-killer :P
Sprawa sprzed ok. miesiąca, ale jak wiecie zawsze muszę trochę po takich akcjach ochłonąć.
Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek.
Forscan w temacie asb wyrzygal mi takie cóś:

===PCM DTC P0732===
Kod: P0732 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw
===END PCM DTC P0732===

===PCM DTC P0733===
Kod: P0733 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Przerwa lub zwarcie w obwodach zaworów elektromagnetycznychwybierania przełożeń.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego (zaworów) wybieraniaprzełożeń.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
===END PCM DTC P0733===

===PCM DTC P0734===
Kod: P0734 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P0734===

===PCM DTC P1751===
Kod: P1751 - Usterka w funkcjonowaniu zaworu elektromagnetycznego wybieraniaprzełożeń #1.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wydajność zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów A
Przyczyną tego kodu DTC może być:
wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna
Możliwe przyczyny:
SSA
Wewnętrzne elementy/podzespoły skrzyni biegów
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P1751===

===PCM DTC P1701===
Kod: P1701 - Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Nieprawidłowa regulacja cięgna lub czujnika TR.
Przerwa w obwodzie sygnału TR na masę.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa w obwodzie sygnału TR.
===END PCM DTC P1701===

===PCM DTC P1749===
Kod: P1749 - Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zwarcie
Możliwe przyczyny:
PCA
Przewody wiązki
PCM
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
===END PCM DTC P1749==

Teraz niby traski na Warmię czy do GD nim robię , ale w Bieszczady i dalej to tym gównem nie pojadę.
Wiązka skrzyni i jej montaż na 99,9% ok. Olej po ostatniej naprawie pod koniec kwietnia ładny i nie capi, ale może po zabiegach powinien być wymieniony?
Inwestować w świeży olej do tego toto, czy zakładać następną skrzynię, którą na pewno znów zajeżdżę.
A może jaki automat od zetora albo od Kamilowego MAN-a zapodać :P

Sorki, że tyle tego :/
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |28 Sie 2017|, 2017 20:56   

Cytat:
Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek.

Ktoś nad Tobą czuwa i ogranicza jeśli zbytnio szalejesz na drodze.
To oczywiste.

[ Dodano: |28 Sie 2017|, 2017 22:06 ]
Aro, a tak poza tym zmieniał biegi poprawnie, żadnych poślizgów, itp. ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 06:14   

Aro, nie :(
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 07:37   

Reader, Zaraz po założeniu czasem trzeba było chwilę poczekać aż załapie D, ale długo leżała w pokrzywach i się zaraz rozchodziła. Było cacy. Biegi zmieniała elegancko, nie przeciągała - aż się dziwiliśmy, że taka zleżała...
Te skrzynie zabija dynamika i częste kickdowny. Jak się jedzie szybko, ale stabilnie, bez gwałtownych przyspieszeń to da się żyć, ale co to za życie :P
W chwili obecnej jak się dobrze nagrzeje to trzeba poczekać na spięcie przy D.
1 i 2 łapie zdecydowanie sprawniej.
Jankes, hehe, ja tam się z tego śmieję, nie bierz do dyni :D
Dzisiaj po robocie wyskoczę gdzieś za miasto i jej wstawię, bo przez ostatnie dni traski robiła tylko Krycha.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 07:38   

A jakieś dodatkowe, zewnętrzne chłodzenie oleju jest? A jeśli nie ma, to czy założenie takowego może pomóc w przedłużeniu egzystencji skrzyni?

Pytam, bo nie wiem, jak to w BOBku wygląda.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 07:40   

Tam juz jest chlodnica skrzyni dodatkowa.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:21   

W mojej opinii dodatkowa niefabryczna chłodnica to doskonały pomysł. Nawet byłbym skłonny stwierdzić że warto zamienić oryginalna malutka na coś dużego uniwersalnego za okolo 300zl. Miałem takie coś w windstarze gdzie wiadomo skrzynie padają jak muchy i sprawowalo się to doskonałe. Olej chłodny prawie zawsze.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:41   

ta w cosie az taka mała nie jest
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:50   

kat napisał/a:
ta w cosie az taka mała nie jest
ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:53   

Struna napisał/a:
kat napisał/a:
ta w cosie az taka mała nie jest
ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł.


To najlepsze co można zrobić, albo dać druga albo całkiem nowa duża. Ja swoją skrzynie w Boniek usmazylem bo nie chciało mi się dokładać chłodnicy. Jak ktoś lubi poszalec to jest to najważniejsza czynność przy aucie do wykonania przed szalenstwami.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:56   

Błędy wyświetlone sugerują raczej elektrykę.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:56   

a czy ewentualne złe chlodzenie nie wynika tez czasem z umiejscowienia tej chlodnicy?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:57   

w volvo niektórzy to pomijają obieg przez chłodnicę płynu, żeby dodatkowo nie podgrzewać oleju - różnica w temperaturze oleju znaczna.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:58   

Raczej jest dobrze umiejscowiona. W mojej opinii wydajność tej oryginalnej chłodnicy jest dużo nizsza niż dużych uniwersalnych montowanych przed wszystkimi chlodnicami.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:20   

Adam_2000, o tym pisał:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=27040
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group