$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ciśnienie paliwa
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie paliwa
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:44   

W drugim filmie mówi o zmiennym ciśnieniu paliwa i chyba o tym pisał trzypion?
Oni mówią o stałym ciśnieniu w listwie co jest realizowane przez różne czasy otwarcia wtryskiwacza.
Drugi film od 9 minuty.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |13 Maj 2017|, 2017 23:51, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:49   

To, że nie zrozumiałeś tego, co na tym filmie lektor mówi i na tej podstawie sobie coś wymyśliłeś, to już naprawdę Twoja sprawa. Masz w poprzednim poście napisane słowo w słowo co jest tam powiedziane.
Dodatkowo jeszcze dalej jest też powiedziane to samo, co już napisałem, że dzięki temu, iż różnica ciśnienia paliwo-kolektor jest stała, to zawsze taki sam czas otwarcia daje taką samą dawkę paliwa.
A to, że pomimo i mojego tłumaczenia, jak i pokazania jak krowie na rowie w materiałach, które sam podałeś nadal twierdzisz, że jest inaczej świadczy o tym, że najczęściej ignorancję zarzucają Ci, którzy sami niewiedzą i brakiem zrozumienia mocno grzeszą.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:49   

pablo19 napisał/a:
W drugim filmie mówi o zmiennym ciśnieniu paliwa i chyba o tym pisał trzypion?
Oni mówią o stałym ciśnieniu na wylocie wtryskiwacza co jest realizowane przez różne czasy otwarcia wtryskiwacza.
Drugi film od 9 minuty.



nie nie nie

kolo pokazuje sprawny regulator, Ciśnienie stałe na wolnych obrotach i przy przygazówce. Ładnie trzyma 40 czegośtam. Potem pokazuje, co się dzieje, jak odpiął podciśnienie z regulatora, to przestał działać poprawnie i ciśnienie wzrosło, bo nie wracała nadwyżka paliwa do baku.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:55   

Darek_Police napisał/a:
...
kolo pokazuje sprawny regulator, Ciśnienie stałe na wolnych obrotach i przy przygazówce. Ładnie trzyma 40 czegośtam. Potem pokazuje, co się dzieje, jak odpiął podciśnienie z regulatora, to przestał działać poprawnie i ciśnienie wzrosło, bo nie wracała nadwyżka paliwa do baku.
No tak, a wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, żeby zachować stałe ciśnienie zasilenia paliwa skraca się czas otwarcia wtrysków? Tak zrozumiałem.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:55   

Chłopie, wybacz, po prostu nie rozumiesz tego, co tam sie dzieje , nie rozumiesz języka i łapiesz pojedyncze słowa.
Proste pytanie - względem czego cisnienie na listwie jest stałe?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:56   

pablo19, błagam Cię... wtryskami regulujemy ciśnienie paliwa? To forum schodzi na psy...

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 00:57 ]
trzypion, cisnienie ma być stałe względem atmosferycznego a regulowane jest podciśnieniem w kolektorze.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:03   

Darek_Police napisał/a:
pablo19, błagam Cię... wtryskami regulujemy ciśnienie paliwa? To forum schodzi na psy...
...
No a co mówi ten człowiek w drugim zalinkowanym przez Ciebie filmie?
13:52 mówi, że zwiększając czas otwarcia wtrysków nie pozwalamy na zwiększenie ciśnienia w listwie, albo ja nie rozumiem angielskiego.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:05   

Filmik drugi:
4:47 - gośc informuje, że celem działania regulatora jest to, żeby ilość paliwa podanego przez wtryskiwacz nie była zależna od ciśnienia paliwa, a od czasu otwarcia.
7:35 - gośc tłumaczy jak regulator reguluje cisnienie na listwie w zalezności od podcisnienia w kolektorzy dolotowym.

SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:06   

ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 01:08 ]
trzypion napisał/a:
SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.


Nie pisz proszę do mnie w ten sposób. Nie życzę sobie tego.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:08   

Darek_Police napisał/a:

trzypion, cisnienie ma być stałe względem atmosferycznego a regulowane jest podciśnieniem w kolektorze.


Wiesz, przeczytaj i już nie pokazuj, jak wielka jest Twoja niewiedza.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/reg.htm
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:14   

Darek_Police napisał/a:
ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.

...

No tak, źle to:
Cytat:
No tak, a wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, żeby zachować stałe ciśnienie zasilenia paliwa skraca się czas otwarcia wtrysków?
napisałem.
Powinno być coś w tym stylu: wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, przez to, że jest krótszy czas otwarcia wtrysków ciśnienie na zasileniu listwy jest stałe.
Mój błąd.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:16   

[quote="Darek_Police"] Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie.
[/qoute]
Tak, stałe względem drugiego końca wtryskiwaczy, które to końce są w kolektorze. I dlatego regulator jako ciśnienie odniesienia ma podciśnienie z kolektora i utrzymuje stałe nadciśnienie względem tegoż. Wynika to z zasady działania regulatora, który otwiera upust do zbiornika paliwa wtedy, kiedy parcie paliwa na membranę z jednej strony przeważy działający z drugiej strony nacisk sprężyny osłabiany przez podciśnienie z kolektora.
I dlatego własnie, aby sprawdzić jednym manometrem sprawność regulatora trzeba podciśnienie mu odpiąć, aby wyeliminować korektę ciśnienia przez podciśnienie w kolektorze

Teraz SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.
(tak, wiem, nie życzysz sobie, ale biorąc pod uwagę, od czego zacząłeś, to Twoja prośba została przez komisje odwoławczą załatwiona odmownie)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:53   

trzypion, na tym Twoim filmie to Ty jechałeś na benzynie czy LPG, bo wygląda jak na LPG biorąc pod uwagę wyjaśnienia, które pokazuje drugi film Darka.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 02:08   

Na benzynie, potem przełączyłem na gaz, włącz fonię, bo komentowałem to w czasie jazdy. To było wtedy, jak mi Zdzisław na benzynie nie ciągnął i szukałem przyczyny. Problem z ciśnieniem paliwa (pompa/filtr/regulator) był jedną z możliwości i w ten sposób je weryfikowałem.
Poza tym na LPG efekty będą niemal identyczne, wszak podciśnienie w kolektorze nie zależy od tego na jakim paliwie jedziesz, a od obrotów silnika i położenia przepustnicy. Zresztą zauważ, że po przełączeniu na LPG nic sie nie dzieje z ciśnieniem.

A drugi filmik - 7:41 gość tłumaczy, że masz podane podciśnienie z kolektora (vacum engine), które przeciwdziała sprężynie obniżając ciśnienie paliwa. Inna sprawa, że to, jak narysował regulator kompletnie nei wyjaśnia jak on naprawdę działa, bo jego działanie polega na równoważeniu siły sprężyny osłabianej przez podciśnienie w kolektorze ciśnieniem paliwa.
Dalej, 8:11 - wyjaśnia to jeszcze raz, potem w 8:37
W 12:26 zaczyna tłumaczyc co będzie, kiedy sie odetnie podciśnienie od regulatora, i dlaczego wtedy cisnienie na magistrali paliwa bedzie stałe.
Teraz co widać przy manometrze, szczególnie w okolicach 17:40 - gość dodaje gazu i ciśnienie na listwie rośnie, a kiedy puszcza gaz leci na dół, żeby po chwili nieco ruszyć do góry i zostac na 2,7. I tak własnie ma być - dodanie gazu zmniejsza podcisnienie w kolektorze, więc regulator zwiększa cisnienie na magistrali, jak przepustnica się zamyka przy obrotach, to podcisnienie w kolektorze rośnie, więc ciśnienie paliwa spada razem z nim, żeby potem wzrosnąć do 2,7. Bez podciśnienia w kolektorze ciśnienie regulowane wynosi, co widac później, 3,2 bara.
W 18:20 ładnie widać, jak regulator obcina o pół bara, kiedy dostanie podciśnienie z kolektora.
Potem w 19:20 jest dokładnie pokazane, jak cisnienie paliwa zmienia sie w zależności od ciśnienia w kolektorze.
No co tu więcej dodawać?

Kłopot, jaki ma Darek leży w zrozumieniu tego, że jeśli wtryskiwacz ma podawać ilość paliwa proporcjonalną do czasu jego otwarcia, to różnica ciśnień benzyna/powietrze przy wylocie musi być stała. Zresztą to nie tylko przy benzynie tak jest - jak masz wtrysk LPG, to jest tak samo - podciśnienie z kolektora idzie do reduktora po to własnie, aby wtryskiwacz LPG miał też stałą różnicę ciśnienia pomiędzy zasilaniem, a wylotem.
Inna sprawa, że gość nie wyjaśnia przez cały film tego, dlaczego cisnienie musi się zmieniać, a to nie jest takie intuicyjne, szczególnie jak ktoś traktuje wtryskiwacz jak pompkę, która daje konkretna dawkę (jak w dieslu pompa wtryskowa). Ale można dośc łatwo do tego dojść na przykładzie auta z turbosprężarką. Wyobraź sobie teraz, że cisnienie na listwie masz stałe, 2,7 bara. No i teraz sprężarka dodmuchała te 2,7 bara w kolektor (wiem, nierealne ale to eksperyment myślowy).
I teraz otwiera sie wtryskiwacz.... No i paliwo nie leci, bo co z tego, że zawór jest otwarty, jak cisnienie powietrza w kolektorze jest takie samo,. jak benzyny, więc siła parcia benzyny jest kompensowana parciem od powietrza.
Jeśli teraz jednak podepniesz do regulatora ciśnienie z kolektora, to ono zsumuje sie z naciskiem sprężyny i zamiast 2,7 bedziesz miał 5,4 (o ile pompa wydoli). I już masz róznicę cisnienia benzyna-kolektor 2,7 bara i paliwo leci do cylindrów.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 12:14   

Darek_Police napisał/a:
ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.


Dokładnie tak jest :)
Utrzymaniem ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej steruje regulator ciśnienia i takie jest jego zadanie
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group