$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ciśnienie paliwa
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie paliwa
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 07:24   Ciśnienie paliwa

Siemka.
Wyczytałem w Etzoldzie, że ciśnienie paliwa ma być między 0,27 a 0,30 MPa.
Coś mi na benzynie zaczęło granatnika mulić, to pomierzyłem. I wyszło mi, że na wolnych stoi przy 0,20Mpa a dopiero pod obciążeniem (D, hamulec i gaz - jak przy stallteście) podchodzi do 0,26. Jak z regulatora ciśnienia zdejmę podciśnienie, trzyma 0,26 cały czas. Ktoś wie, czy tak ma być?
Mierzyłem i na króćcu i na przewodzie zasilającym (przed listwą) - to samo.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 07:59   

No troszkę mało
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 08:57   

Mało, ostatnio jak mierzyliśmy to było ok. 0,25 na jałowych.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 09:47   

Mało, 0.27-28 minimum na jakichś obrotach, 0.25-26 na jałowych. Chyba szukałbym pompy.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 10:15   

A może wystarczy filtr wymienić ?
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 11:40   

http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.

Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.

Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 12:22   

trzypion napisał/a:
http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.

Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.

Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie.

ŻYcie pisze różne scenariusze dwa razy w życiu tak miałem
Ul spadochroniarzy podajże i tam dziuple miał elekromen ;)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 12:33   

Będę dalej mierzył. Na razie wymieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego, bo tamten dziwnie sie zachowywał i wolno reagował. Bez zmian.
Zmierzyłem czujnik temp. cieczy - wskazuje z sensem, ale go podmienię.
Może i pompka, bo to jakaś podróbka za 110 zł.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 19:38   

trzypion, a gdzie miałeś podpięty ciśnieniomierz? Układ po to ma regulator ciśnienia, że powinno być stałe ciśnienie - znamionowo 3 bary. Takie wahania ciśnień to kolejna niepotrzebna zmienna wprowadzająca bałagan w mapach wtrysku.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 22:29   

Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)
Teraz małe wyjaśnienie - używamy pojęcia 'ciśnienie' w 99% mając na myśli różnice pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym, a ciśnieniem w danym miejscu. To niekiedy sprawia kłopoty tak jak w tym przypadku.
Regulator ciśnienia istotnie, utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem w listwie paliwowej, a ciśnieniem powietrza w kolektorze dolotowym. I ta różnica wynosi znamionowa dla DOHC 2,7 bara.
Dlatego też, jak sie podepnie manometr, który tak naprawdę pokazuje różnicę ciśnienia pomiędzy atmosferą, a paliwem w listwie, to przy zamkniętej przepustnicy wyskakuje ciśnienie około 2 barów.
Dzieje się tak dlatego, że w kolektorze wówczas masz podcisnienie (cisnienie niższe niż atmosferyczne), gdyż silnik zasysa powietrze, a przepustnica dławi przepływ.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 22:38   

trzypion napisał/a:
Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)


Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.

Obroty jałowe czyli duże podciśnienie a mały wydatek wtryskiwaczy. dzięki temu nadmiar ciśnienia wraca do baku i mamy 3 bary.

Duże obciążenie silnika czyli duży wydatek wtrysków a małe podciśnienie w dolocie, które przymyka membrankę regulatora by utrzymać stałe ciśnienie na listwie 3 bary.

Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:15   

Darek_Police napisał/a:
trzypion napisał/a:
Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)

Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.
Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków.


Tak, tak. Tylko siadaj, pała.
Ciśnienie paliwa jest stałe względem cisnienia w kolektorze, a nie atmosferycznego.
I tak jak napisałem - problemem jest to, że właściwy parametr to różnica ciśnień, a potocznie się nazywa to 'ciśnieniem' odnosząc do atmosferycznego 1bar.

W tym przypadku chodzi o to, żeby wtryskiwacz miał stałą wydajność, czyli żeby zawsze otwarcie go na określony czas dawało taką sama dawkę paliwa. A ponieważ prędkość wypływu paliwa z wtryskiwacza zależy od różnicy ciśnienia pomiędzy dwoma stronami jego dyszy, czyli z jednej strony ciśnienia paliwa, a z drugiej ciśnienia w kolektorze dolotowym, to regulator utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem, a powietrzem w kolektorze dolotowym.
I dlatego też, kiedy na biegu jałowym masz w kolektorze dolotowym ciśnienie bezwzględne 0.3bara, na listwie paliwowej ciśnienie bezwzględne 3 bary, to manometr wpięty w listwę paliwową pokaże 2 bary, bo on pokazuje nie ciśnienie bezwzględne, a różnicę ciśnienia pomiędzy danym punktem (w tym wypadku: listwa paliwową), a atmosferą, która ma ciśnienie bezwzględne 1 bar.
Jeśli teraz, przyjmiemy atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,7 bara (inaczej: podciśnienie), na listwie 2 bary. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2-(-0,7)=2+0,7=2,7.
Jak jedziesz z butem w podłodze, to masz w kolektorze bardzo niewielkie podciśnienie - przyjmijmy 0,01 bara.
Czyli mając atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,01 bara , na listwie 2,69 bara. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2,69-(-0,01)=2,69+0,01=2,7.


Teraz jaśniej?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:24   

trzypion, stopien Twojej ignorancji i samoubóstwienia jest przerażający. Nie masz racji. Cisnienia ma być stałe 3 bary.

https://www.youtube.com/watch?v=Kub3q1-YNZA

polecam doczytać, a w tym filmiku jasno jest to wytłumaczone. Przestań szerzyć bzdury.

A tutaj poprawnie działający regulator utrzymuje ciśnienie

https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-DoGIVY
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:34   

Tak, oczywiście :D
Pierwszy filmik 1:00 wyjaśniona zasada działania regulatora, pokazująca, że reguluje on ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze. Dokładnie 'Futher controll is needed as fuel pressure stay in constant value above mainfold pressure. Otherwise the fuel quantity delivered wouldn't be accurate'
Powtórzone to jest w 1:27 - ciśnienie paliwa jest ciągle zmieniane w zależności od ciśnienia w kolektorze -> 'fuel pressure is continuosly corrected in step of pressure with changes in mainfold pressure'

Zanim zarzucisz komuś ignorancję, to poszukaj jej najpierw u siebie, a teraz siadł i wstydził się.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:41   

hehe, on mówi po angielsku, że kontrola ciśnienia jest konieczna by utrzymać stałe ciśnienie paliwa (fuel pressure stay in constant value). W przeciwnym razie ilość paliwa dostarczona nie byłaby dokładna. Tak tam jest powiedziane.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group