$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Olej spływa...?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej spływa...?
Autor Wiadomość
725236408 


Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014
Skąd: Wasilków
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 10:59   Olej spływa...?

Witajcie. Auto obecne mam od niedawna. Już wcześniej miałem Scorpio ale 2,0 bez tego problemu.

Problem jest taki że gdy auto długo postoi (tydzień/dwa) to po odpaleniu kontrolka oleju mi świeci. Gdy zwiększę obroty do np. 1500 gaśnie. Musze w ten sposób potrzymać auto przez 30 sekund na tak wysokich obrotach. Po czym problem już nie występuje. I można spokojnie jechać. Nie ważne czy -30 czy + 10 .

Poprzedni właściciel jeździł na 5w40 ja zmieniłem olej na 10w40 bo z tego co pamietam jest on bardziej zalecany.

Jaka może być przyczyna?
-czujnik ?
- syf w kanałach olejowych?
- pompa ?
- a może coś innego ?

Pozdrawiam
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 11:53   

moze odkrecony zaworek na pompie oleju ?

Bylo to nie raz i nie dwa opisywane na forum
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 19:56   

nie wiem gdzie 10w40 jest bardziej zalecany niz 5w40 ale to akurat najmniejszy problem. Liczy się kiedy wymieniany.
A reszta na forum 100 razy , zaworek na pompie lub sama pompa. Chociaż zawsze trzeba zacząć od zaworka.
 
 
725236408 


Auto: 1997, 2,3 cm3, Manualna, ABS, Limuzyna + LPG
Dołączył: 23 Kwi 2014
Skąd: Wasilków
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 20:40   

wymieniany z 2 tygodnie temu, na nowym i starym to samo.
ogarne ten zaworek

[ Dodano: |13 Mar 2017|, 2017 15:39 ]
pytanie tutaj moje, zlecić to mechanikowi czy próbować samemu? Bo powiem szczerze że poczytałem opisy i nie wiem czy sam dam rade :(
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |5 Mar 2018|, 2018 20:43   

Panowie a jakie macie sugestie gdy
Olej 5w30 5w40 czy 5w50
pierw dokręcony zaworek, potem nowa pompa- uzywana od jankesa
nowy zaworek z spreżynką.

W kanały od pompy i do miski wlewana ropa i kilka razy przepłukane.

Zawsze po nocy jak auto odpalane kontrolka pali się z 3 sekundy. Czasami po tygodniu stania przy odpalaniu zgaśnie zaraz
Ogólnie mega dramat jest jak auto stoi nawet mikro pod górkę

obroty i samo odpalanie auta jest git. olej na max

Ktoś ma pomysły?? ogólnie po chwili nawet jak kontrolka pali się 3 sekundy silnik milknie nic nie stuka.
Tak z ciekawości zarzucam czy ktoś ma jakieś pomysły? Zastanawia mnie problem z gaśnieciem kontrolki jak lekko mordą do góry stoi. Nie mówie o górze konkret tylko dosłownie zbiedą co.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Mar 2018|, 2018 21:56   

Jaki masz filtr oleju?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |5 Mar 2018|, 2018 22:08   

Efl 90 ori. Zapomniałem napisać
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Mar 2018|, 2018 23:13   

Smok masz na pewno od tego silnika?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |5 Mar 2018|, 2018 23:49   

Gdybym rozebrał silnik na kawałki to pewnie bym wiedział. Jeszcze 5 lata temu nie było problemu z tym a nic się nie zmieniło. Potem wystąpiły objawy więc był dokręcony zaworek i było spokoju przez rok czy dłużej.

Silnik raczej ciśnienie też ma bo od 2 lat eksploatacja jego jest podobna, jak złapie temp to dostaje zazwyczaj wycisk mocniejszy :)
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 07:41   

Miałem tak jak magistrala w bloku pękła i olej szedł bokiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 09:48   

5w40
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 13:18   

wymieniłem jakie miałem już i problem cały czas występuje:)
Obecnie jest 5w40

Pierwsze odpalenie robię tak że kręce i jak już odpali to zaraz gasze. odpalam i kontrolka zaraz gaśnie. Sobie opóźniacz zamontuje żeby rozrusznik dłuzej kręcił hehe :)
Poskładam drugi silnik wsadzę a temu zrobię rewizję i zobaczymy co wyjdzie.

Zamówiłem sobie filtr już oleju i na próbę zaminnik efl 90 od mana . Z wyglądu identyko jak efl i zaworek w środku jest. Wygodniej bo na miejscu go mogę brac.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 17:32   

A po prostu czujnik podmieniałeś?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 19:04   

Aro napisał/a:
A po prostu czujnik podmieniałeś?


W jakim celu??
raz że to się dzieje po postoju dłuższym
większe objawy są jak stoi pyskiem do przodu
Słychać po pracy silnika że ciśnienie jest kiepskie jak kontrolka się pali

Nigdy nic nie mryga, przy odpalaniach z małymi przerwami nie ma problemu

Ciśnienie jest kiepskie dlatego kontrolka się pali przez te 3 s po dłuższym postoju.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |6 Mar 2018|, 2018 19:13   

Cholera wie, ja bym spróbował - kosztuje tyle co nic.
A nie masz jak zmierzyć ciśnienia?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group