$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1
Autor Wiadomość
jawasaki 



Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2012
Skąd: Starachowice
Wysłany: |9 Mar 2017|, 2017 14:33   

Raczej przód. Ale leci komplet do regeneracji i zobaczymy :)
_________________
Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km :P
-BMW E34 540
 
 
 
Kasia 



Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz
Wiek: 39
Dołączyła: 11 Lut 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 09:10   

gufer-posepny napisał/a:
zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało .


Możesz powiedzieć jak sobie z tym poradzić ? Mam ten sam problem co kolega z tym, że u mnie wszystkie zaciski zregenerowane. Pozostaje mi tylko wymienić przewody hamulcowe bo juz ich pora i czas.
Zabawa zaczęła się od sytuacji: podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam hamulec a pedały sobie wpadł w podłogę. Po chwili hamulce juz działały tak aby dojechać do domu. I od tego się zaczęło. Regeneracja zacisków, nowe klocki, nowy płyn a problem został.
_________________
Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.

MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 09:49   

no to pompa nabijajaca ciśnienie albo taka stalowa gruszka umiera . bo skoro działa raz tak a raz inaczej to by właśnie na to wskazywało . nie pamiętam jak odpowietrzyć tyle że jest to trudne . można próbować wymienić tak rurki żeby nie doszło do zapowietrzenia czyli trochę płynu na dół poleci .

może ktoś przerabiał ten układ na zwykły podciśnieniowy ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Kasia 



Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz
Wiek: 39
Dołączyła: 11 Lut 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 10:35   

O gruszczce nie pomyśleliśmy ale też braliśmy pod uwagę pompę. Dzięki.
_________________
Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.

MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 20:13   

Kevin wymieniał gruchę - niech się wypowie bo sam jestem ciekaw.
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
Poza tym hamownia działa bez zarzutów.
A odpowietrzanie?
Ja się nie bawię w pedałowanie - poluźniam odpowietrzniki i się sobie pomału odpowietrza. Z kilka razy w życiu musiałem prosić drugą osobę o popedałowanie.
Zresztą jutro będę wiedział jak się odpowietrzyło po wymianie tarcz i regeneracji zacisków.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 20:21   

przy elektrycznej to tylko naciskasz pedał i czekasz ....
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 21:53   

To Aroniuszu masz gruche do wymiany :P
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 06:39   

YaKuZ napisał/a:
To Aroniuszu masz gruche do wymiany :P
no to jak potwierdziłeś, to wymienię. Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 09:43   

Tak bo gadalem na zlocie z Kevinem o tym jak to wymienic jak wszyscy grali w siatkowke :P trzeba oblozyc szmatami dookola bo wali plynem na prawo i lewo :P
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 10:22   

Aro napisał/a:
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
dobre podejrzenie - to jest właśnie objaw kończącej się gruszki
Aro napisał/a:
Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja?
Jak Yakuz napisał - obłożyć szmatami, choć jak masz już słabą gruszkę to aż tyle nie wywali, ale zawsze coś.
Uszczelkę ( zdaje się miedzianą ) warto mieć w zanadrzu.

BTW - te gruszki można zregenerować. Póki membrana nie pęknie to można dobić azotu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 11:40   

Wczoraj Hubert wzial ode mnie druga pompe wiec zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
jawasaki 



Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2012
Skąd: Starachowice
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:12   

Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ?
_________________
Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km :P
-BMW E34 540
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:34   

Myśmy chyba zawsze odpowietrzali z włączoną pompą, zarówno przód jak i tył.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:46   

jawasaki napisał/a:
Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ?

pytaj w zakładach zajmujących się regeneracją gruch do zawieszeń hydroaktywnych ( citroeny głównie )
To działa dokładnie na takiej samej zasadzie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 19:07   

Potwierdzam to co napisałem kilka postów wyżej. Po rozebraniu i złożeniu zacisków tylko poodkręcałem odpowietrzniki i jest cacy. Dzisiaj się musiałem przed jednym idiota ratować i stwierdzam, że hamownia działa równo i na 100%.
A gruchę chciałem samodzielnie odkręcić z luźnego modulatora ale jednak trzeba jeszcze jednej reki.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group