$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - LS diego 2.0 16v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
LS diego 2.0 16v
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |19 Lut 2017|, 2017 17:05   LS diego 2.0 16v

w temacie rodzicowozu opisałem z grubsza ale odgruzowuje gazownie która kulawo chodziła. http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=40956
sterownik LS DIEGO
listwa wtryskowa był ALEX jest włożony valtek czerwony 3 ohmowy ( tylko nie bić) kosztuje groszę a myślałem że skończy się na zmianie listwy strojonku i będzie chodzić.

Owszem auto zaczeło śmigać , pali na wszystkie garki i nawet nic nie szarpie. lecz wyszły takie babole.
Czujnik temperatury plynu w reduktorze ma uszkodozny kabel, pokazuje np 65 stopni albo wiecej i nagle minus 68 poruszałem kabelkiem i skakało sobie, więc wiem gdzie problem.

Mam jeszcze jeden problem, ogólnie w aucie była chyba woda zalana wcześniej , bo auto przeszło 7 płukanek z których zlałem muł i rdzę. Zmieniłem chlodnice wypłukałem zbiorniczek i zalałem nowy płyn, gdzieś z okolicy parownika gdzieś coś podkapuje chyba z węża na wejściu ale nie jestem pewny.

Odpaliłem na postoju auto i temp gazu podeszła do 15 stopni, przejechałem kawałek podjechałem pod garaż ,temp gazu -2 , po pracy trochę podeszło do 1 stopnia...
parownik ma dość ??

Uwzględniając że cieknie coś gdzieś i jest zamulony syfem, tak sobie pomyślałem czy by go nie wymienić.

Czytałem temat co wybrać i padło hasło od struny kme TUR??
Mam coś takiego zamontowane




Chciałbym aby wmiaręprosto przebiegła wymiana, czyli co kupić jaki czujnik temperatury

Ciśnienie trzyma 1 bara z hakiem , nie wiem czy to dobrze czy nie...

Ogólnie uczę się gazu, tego sterownika, poprostu chciałem wsepnie to uruchomić zobaczyć czy uda mi się to wystroić żeby właśnie taki kwiatki nie wychodziły że gubi czujnik.

Filterki wymieniłem nie wiem czy na dobre produktowo ale myślę że normalne.
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |19 Lut 2017|, 2017 18:40   

Wykręć ten czujnik i napraw przewód o ile można,uszczelnij ten przeciek,reduktor skoro trzyma w miarę stabilnie ciśnienie gazu to jest ok,pamiętaj żeby dobrze odpowietrzyć układ chłodzący włącznie z reduktorem,nagrzej dobrze samochód,przejedź się i zobacz czy reduktor jest gorący.
W starych wtryskach były dysze,które powinieneś przełożyć do nowych lub rozwiercić nowe do odpowiedniej średnicy-to jest ważne,
nie jestem fachowcem od lpg ale myślę że od tego powinieneś zacząć.

[ Dodano: |19 Lut 2017|, 2017 19:06 ]
Właśnie doczytałem iż dysze przełożyłeś stare.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |19 Lut 2017|, 2017 19:29   

Reduktor jest gorący a wymienianie płynu to już trochę temu było. Ogólnie ogrzewanie chodzi, poziom trzyma płynu, węże do reduktora ciepłe sam reduktor gorący.

Dysze stare przełożone bo te w nowym wlaśnie do wiercenia były.

Ciśnienie ma ale zastanawia mnie ta temperatura gazu, bo albo czujnik który jest z 10 cm przed listwą, jest to czujnik z ciśnieniem i temperaturą, bo w listwie nie ma czujnika. Temperatura gazu na minusie gdzie parownik ma z 80 stopni wydaję się z teka dziwne, do tego bez większego jeżdzenia.
Z tego co czytam to powżej 20 stopni to lekką reką powinien mieć gaz a tutaj podczas jazdy to nie ma mowy aby tyle uzyskał.

[ Dodano: |19 Lut 2017|, 2017 20:34 ]
Byłem na szybko w grg zrobić zrzuty i lapek coś miał focha bo ani wycinanie nie działało ani printscreen... trudno telefonem też można
Odpalone auto chwile pochodziło tylko na benie
parownik 62 stopnie, gaz -4, ciśnienie 0,47


Przerzucone na gaz
parownik 64 gaz -4,7 ; ciśnienie 1,17 bara


Dodane ciut gazu
parownik 72 gaz -0,9 ; cisnienie 1,14


pogazowałem ciut i trzymałem wyższe obroty
parownik 71,6 ; gaz 1,8 w plusie :) ciśnienie 1,14


gaz wyłączony wolne obroty
parownik 68; gaz - 1,7 ; ciśnienie 1,29



Według mnie temperatury gazu są z kibla patrząc że to lekkie gazowanie na postoju ...
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |19 Lut 2017|, 2017 21:29   

gt500 napisał/a:
Według mnie temperatury gazu są z kibla patrząc że to lekkie gazowanie na postoju ...

Z tą temp gazu to niech się wypowiedzą fachowcy,
powinieneś jeszcze pomierzyć dokładnie średnicę dysz,sprawdzić ciśnienie gazu w czasie jazdy pod obciążeniem.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 11:26   

dyszę posprawdzał itp itd czujnik temp raczej napewno jest padnięty , bo ustawiony jest dobrze, wiec sobie będe podmieniał . Jak ogarne druty to pojadę do gazownika może aby zerknął na mapę.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 14:59   

Walczyłem z KM Golden w kosie. Temperatura gazu tak jak u Ciebie tragicznie spadała. Koledzy sugerowali przytkanie obiegu cieczy. Wypłukałem wszystko wielokrotnie z przeróżnymi preparatami, nagrzewnicy nie wymieniałem, bo pochodziła od wymiany parę km. reduktor rozebrałem, wyczyściłem, wymyłem, założyłem cały zestaw naprawczy i dalej dupa. Ale wyśniło mi się, że może ten reduktor się zapowietrza.
I tak było. Konstrukcja golda jest jakaś zrąbana, że obydwa króćce wodne wchodzą od dołu, więc wiadomo - na górze będzie siedzieć powietrze. Poszedłem na skróty i zrobiłem na górze prostacki odpowietrznik (śrubkę m6 z uszczelką). Po zalaniu płynem i dwukrotnym odpowietrzeniu temperatura gazu trzymała jak trzeba. Przy katowaniu nawet powyżej 30 st. C.
Obadaj, może tur jest tak samo zrąbany...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 15:05   

Aro napisał/a:
obydwa króćce wodne wchodzą od dołu
no wiesz, ale one wcale do dołu być nie muszą, nigdzie nie jest oznaczone, żeby je do dołu ustawiać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 15:33   

Ale po przeciwnej stronie jest elektrozawór, który jak zalecałeś powinien być na górze aby tak łatwo nie zachodził syfem
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 15:48   

Ale jak reduktor jest gorący jak diabeł i temp pokazuje poprawną w nim to co to ma do zapowietrzenia się itp itd.

Ogólnie odpaliłem na gazie , pochodził sobie, otwarta maska pochodził pochodził, temp gazu pokazuje -10 stopni a filtr fazy lotnej ciepły, pochodził jeszcze trochę parownik 80 stopni, filtr fazy lotnej jeszcze cieplejszy.

Więc obstawiam że czujnik w tym ps-cct3 się skichał bo ustawiony jest dobrze w sterowniku.

Ogarnę pierw żeby wszystkie wskazania były okej potem się jeszcze ciut pobawie, poczytam dalej.

Wczoraj dla radości kliknełem autokalibrację to tak ustawił że silnik prawie z budy wyskoczył :) Lecz pobawiłem się ciut ustawieniem i chodzi ładnie.
Nie jest to proste ani łatwe ale do ogarnięcia.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 15:58   

Aro napisał/a:
Ale po przeciwnej stronie jest elektrozawór, który jak zalecałeś powinien być na górze aby tak łatwo nie zachodził syfem


no jest, ale jak go dasz w bok, to też syf się do niego "nie wleje"
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 19:14   

łojezu, ustaliliśmy, że najlepiej mu będzie u góry i tak u mnie zostało. Jak się go posadzi na boku, to komora wodna nadal będzie siedliskiem powietrza. Tylko, że mniejszym. Ujtamejtam, zrobiłem odpowietrznik i jest ok. Wszystko jest dobrze i elegancko, tylko nie jeździ, bo skrzynia zakilowana :P
gt500, u mnie też wszystko było gorące; kupiłem nawet pirometr, żeby badać temp. przed i za reduktorem. Zresztą jak chcesz, mogę wrzucić odczyty, ale są takie same jak Twoje. Parownik parzył, gaz zamarzał :/
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lut 2017|, 2017 21:18   

W turze jest prawie dwukrotnie dłuższa droga gazu od regulatora do wyjścia - grzeje grubi lepiej niż Gold kiedykolwiek.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |25 Lut 2017|, 2017 11:19   

No okej czyli jak odłączę węże z tego czujnika to jaka powinna być temp? powietrza??
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lut 2017|, 2017 23:07   

jakie węże ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |26 Lut 2017|, 2017 00:18   

Struna napisał/a:
jakie węże ?


od gazu a od czego :)

jest map z czujnikiem temperatury z jednej strony wchodzi gaz z drugiej wychodzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group