$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BOA - na ciepło ciężko zapala
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BOA - na ciepło ciężko zapala
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 17:56   BOA - na ciepło ciężko zapala

Witam i od razu pytam, co się dzieje, że BOA nie pali na ciepło?
Generalnie jest tak, że na zimno zapala na dotyk, i chodzi równo, chociaż obroty to 1800 obr./min. (tak jakby na ssaniu latał). I wtryski (wyjęte) leją, wręcz siurają :)
Gdyby go tak zostawić, to będzie chodził tak długo jak sobie życzymy.
Jednak wyłączony już zagrzany, sprawia że bardzo trudno go zapalić. W końcu jak chwyci to obroty skaczą od razu ponad 4000 obr./min. silnik chodzi nierówno, krztusi się, jakby wypadały telefony.
Zrobione:
-EBJ wyczyszczony,
-czujnik temp. silnika wymieniony,
-czujnik temp. powietrza w kolektorze wymieniony,
-czujnik wału korbowego podmieniony (obydwa pomierzone, działają),
-świece nowe

Po konsultacjach ze znawcą, może być walnięty moduł zapłonowy, ew. wiązka silnika.
Macie jakieś pomysły, np. EGR?
Forum przeryte, ale nic wskazującego nie ma.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:34   

Czy układ dolotowy jest na pewno szczelny (tzn po zatkaniu dolotu ręką, auto gaśnie)
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:42   

Przepustnicy nie masz podpartej?
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:56   

Julek, ponoć szczelny, ale zapytam, bo zaraz tam jadę. W miejsce wtrysków LPG wkręcone na klej śruby imbusowe, węże nowe silikonowe.
YaKuZ napisał/a:
Przepustnicy nie masz podpartej?
Tam nie kręcili. Wydaje mi się, że wyższe obroty sa pochodną tego, że wtryski leją wręcz beną. A co do grzebania, to grzebali przy śrubie regulacyjnej, która jest fabrycznie zaślepiona i połówkę ułamali, ale zarzekali się, że raczej jej nie przekręcili... :(
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:59   

Dla mnie za dużo powietrza. Ssie EGRem/okolicami, albo kolektorem. Dlatego leje wachą na potęgę - masz tu skutek, nie przyczynę

Nie "pytaj" tyko żądaj porządnego poskładania, co Cię to obchodzi wszystko. Po co kręcili śrubą regulacyjną przepustnicy??????

Odpalić, zatkać dolot - jak zgaśnie to jest nieźle. Popsikać plakiem w podejrzanych okolicach na odpalonym. Jak obroty rosną - jest winowajca.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:03   

Julek, ponoć psikali wszędzie plackiem...
Julek napisał/a:
Po co kręcili śrubą regulacyjną przepustnicy??????
to samo ich pytałem! Ale twierdzą, że nie ruszyła się, aż ułamała się. Nie mam do nich sił :(
Julek napisał/a:
Dlatego leje wachą na potęgę - masz tu skutek, nie przyczynę
to ja wiem :(
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:08   

jaroz, co Ci powiem to Ci powiem, takie objawy to wróżenie z fusów, skoro mechanik zamiast samodzielnie porządnie złożyć motor informuje klienta, o tym że nie działa poprawnie - to już śmierdzi na kilometr, płaciłeś im?

Ja bym sobie głowy nie zawracał - usługa ma być wykonana - a w jaki sposób... co Cię to obchodzi? drążąc samemu i próbując im pomóc - dajesz przyzwolenie na niejako przerzucenie na Ciebie odpowiedzialności za indolencję speca. Przecież to może być wszystko - wiązka, zamienione piny, źle złożony rozrząd - no wszystko....
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:16   

Odepnij EBJ .. czy coś się zmieni . Zobacz czy przepustnica zamknięta . Wtryski mogły się zapiec temu leją ale żeby miał obroty to i powietrza potrzebuje . Kolektor ma jedną nakrętkę poza śrubami na taki oring uszczelniajacy ale żeby od tego dostał 1800 obr to nie sądzę . Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie - może za wysokie to wtryski leją . EGR- zatkać . aczkolwiek . nim idą spaliny bez tlenu to nie podniesie obrotów a wręcz zgaśnie . Może TPS padł . Pomierzyć trza obadać . Może EBJ zakleszczył się .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:29   

Julek, masz absolutną rację, tylko mnie już trafia, stąd staram się dociec co i jak, bo rok już mija, aż wnętrze pokrył nalot brzydki :(
gufer-posepny napisał/a:
Odepnij EBJ .. czy coś się zmieni
gaśnie.
gufer-posepny napisał/a:
Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie - może za wysokie to wtryski leją
regulator jest nowy, więc jak to? Prędzej stawiałbym na to:
gufer-posepny napisał/a:
Wtryski mogły się zapiec temu leją
. Wlać coś do czyszczenia?
gufer-posepny napisał/a:
EGR- zatkać
zaślepili.
gufer-posepny napisał/a:
Może TPS padł
tak sam z siebie? To nie to..
gufer-posepny napisał/a:
Może EBJ zakleszczył się
rozebrałem, wyczyściłem i wszystko tam bez oporu chodzi.

Jest ktoś z Poznania, okolic, który mi podłączy OBD i naprowadzi? Bo faktycznie takie szukanie, to jest do niczego...
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:38   

OBD :)-:
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:40   

bardzo do niczego jak chce OBD podpinac
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:51   

Jaroz nie kombinuj , rob jak chlopaki mowia. A ebjota podmien chociazby na inny i sprawdz. Wezyk pod kolektorem ? Dla mnie lewizna jakas.
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:54   

odpiac wszystkie czujniki poza wałem i edisem i odpalić
i sprawdzić błędy :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 20:58   

YaKuZ, podmień? Nie mam skąd. Zamiennik 200zł On dotąd działał doskonale :)
YaKuZ napisał/a:
Wezyk pod kolektorem ?
Wszystkie nowe :D
VIK, ale co mi to da? Skoro odepnę, to wyskoczy jako błąd. Więc co mi po tym? Dobrze myślę?
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 22:19   

Ja nie wiem, nie znam się, tak se pi...lę tylko :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group