$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wysokie obroty biegu jałowego
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty biegu jałowego
Autor Wiadomość
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 10:11   Wysokie obroty biegu jałowego

Od dłuższego czasu męczę się z problemem.
Wszystko zaczęło sie gdy zrobiło się jakieś spięcie przy wymianie żarówek w zegarze.
Potem samchód nie odpalał, odpalił dopiero wtedy gdy zdjąłem czujnik położenia przepustnicy.
Nie odpalał, bo prawdopodobnie pracował na 3 cylindrach.
Bez czujnika wszytko było w porządku, jeździł i odpalał na 3 garach.
Teraz, gdy 4 cylinder sam zaczął działać, założyłem czujnik, a z czujnikiem obroty na biegu jałowym oscylują w granicach 2k. Bez czujnika Ok. 1.1-1.4 tys.
Napięcie na czyjniku wynosi 4.95V na jednej lini, a na drugiej 2.5V.
Myślicie,że to wina czujnika?
Obecnie mam zdjęty czujnik i jeżdzę bez

Z góry dzięki za pomoc :)
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 10:20   

A przepustnica nie jest podparta?
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 12:47   

Podparta? To znaczy?
Mam tylko luz w lince od gazu z tego co zauważyłem, nie mogę podciągnąć, bo pękł ten plastik (końcówka)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 13:35   

jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej"
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 15:28   

Struna napisał/a:
jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej"

z prawej strony jak patrzysz od przodu na przepustnicę. Pod blachą z linką gazu.
Po lewej masz tez śrubkę tzw. bypass która teoretycznie powinna być na maksa wkręcona.
Odepnij silnik krokowy na pracującym silniku i powiedz czy auto gaśnie, przygasa....
TPS żeby sprawdzic to miernik w dłoń i zobacz jak napięcie się na nim zmienia podczas otwierania przepustnicy
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |19 Sty 2017|, 2017 19:37   

Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
Okej, odepnę silniczek i sprawdzę śrubkę.
silniczek odpiąć jedynie z zasilania?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 09:48   

martinus napisał/a:
Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
na samym zapłonie
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 13:55   

Krokowiec tylko od zasilania. W tps masz 3 kabelki miernik wpinasz w dwa. Chyba pierwszy od przodu i srodkowy i otwierasz przepustnice łapą powoli. Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
Jak Struna napisał przy włączonym zapłonie
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 14:40   

lukas2 napisał/a:
Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
zależy między które się wepniesz, na jednych będzie rosło od poniżej 1v do prawie 5, a na drugich na odwrót.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |21 Sty 2017|, 2017 15:50   

Jak mierzyłem ostatnio, to przy zamkniętej przepustnicy miałem na jednej linii 4,95V, a na drugiej 2,50.
Za chwilę sprawdzę te śrubki i jeszcze raz zmierzę napięcia.

[ Dodano: |21 Sty 2017|, 2017 18:18 ]
Jak mam podłączony czujnik, to przy odpieciu silniczka obroty spadają.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 19:59   

No to 2.5 to kicha, powinno być koło 0.8
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:39   

Jeszcze moze byc tak ze ktos podgial troche blache i bez wzgledu jak masz srubke to i tak sie nie domyka do konca.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:40   

No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:51   

Struna napisał/a:
No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło :)


Mozesz niedoceniac "mechanikow" :-d
Ale fakt ze w polowie skali to by mocna rzezba musiala byc
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |23 Sty 2017|, 2017 18:12   

Więc jak jest 2,5, to bardziej czujnik czy coś z przepustnicą?
Wszystko było dobrze, obstawiam na elektrykę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group