$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nietypowy Problem z odpalaniem
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowy Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 01:06   Nietypowy Problem z odpalaniem

Samochód Ford Scorpio 96 rok 2.0 DOHC + LPG nie zapala na zimnym silniku na benzynie. Jeśli uda mu się zapalić z LPG to po zagrzaniu do temperatury roboczej chodzi prawidłowo na PB i LPG. Problem w tym że ECU widzi "zamrożone" wartości ze wszystkich czujników dla ciepłego silnika. FoScan wywala na każdym czujniku zbyt wysokie napięcie wyjściowe. Ecu na wszystkich liniach sygnałowych z czujników ma 4-5V. Wiązka silnika nowa, wiązka podłużnicy nowa. Jakieś pomysły ?
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 05:39   

A czujniki podmieniałeś ?
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:34   

Tak wszystkie są sprawdzone według Autodaty, działają prawidłowo
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:48   

Podmien kompa na poczatek skoro wiazki i skrzynki ok.
 
 
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:59   

Komputer też już został podmieniony i właśnie brakuje pomysłów do robić dalej
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 09:59   

Ja bym sprawdził masy jeszcze - prawy słupek na przykład?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 12:08   

Jeszcze zależy jak ta wiązka jest zrobiona
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:02   

Masy sprawdzone, 5 kabli wszystkie przykrecone.

Wiazka zrobiona 1:1. Wszystkie kable nowe wiązki przemierzone teoretycznie wszytko wydaje się być ok a jednak :(
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:04   

wszystkie wiazki czyli które??
 
 
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:11   

Wiazka silnika i wiazka podluznicy
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 14:22   

Zrobione w calosci czy po kawalku??

Skrzynki tez zrobione??
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 15:46   

Nie martw się nie jesteś sam z problemem ja mam problem z skrzynia niby wszystko dobrze a jednak
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
scorpio_sc 


Auto: '96 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 33
Dołączyła: 19 Paź 2016
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Lis 2016|, 2016 20:18   

Wiazki zrobione w całości i skrzynka od strony pasażera.

A może ktoś ma możliwość sprawdzenia poprawnosci działania kompa bez samochodu?

[ Dodano: |30 Lis 2016|, 2016 23:42 ]
Jeszcze kilka informacji, które może pomogą objaśnić mój problem. Może nasuną się nowe wnioski.

W kontekście ECU, PIN 89 po wyjęciu przewodu z kostki ecu i sprawdzeniu miernikiem w kompie wisi na pinie 89 stałe 5V, jeśli dobrze się orientuję to pin 89 jest INPUT'owy więc nie powinno być na nim napięcia od strony ecu. na drugim sterowniku to samo. pech że oba uwalone ?

Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni i wiatraki ciągle kręcą a IAT ma minus 45 stopni, drugi sterownik ma ECT 90 stopni IAT 30 stopni. a sygnały mierzone na kablach od czujników przy ecu są dobre czyli czujniki działają bo zmienia się napięcia względem zmiany warunków pracy czujnika, jakby komputer miał zamrożone wartości lub źle interpretował sygnały input.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |1 Gru 2016|, 2016 09:40   

Zależy jakie to wejście - jesli czujnik oporowy i do masy, to EEC musi podac tam napięcie, żeby popłynął prąd, więc na odpiętym obciążeniu +5V jest całkiem sensowne.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |1 Gru 2016|, 2016 09:54   

scorpio_sc napisał/a:
Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni
A jak go odepniesz to jaki jest odczyt?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group