$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - wymiana polosi
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana polosi
Autor Wiadomość
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |18 Paź 2005|, 2005 14:29   wymiana polosi

witam- zaczynamy wymiane polosi- niezbedny kanal, diaks z mala tarcza, torx 40 i duzy (38 ??) klucz nasadowy
na dziendobry czyscimy i spryskujemy sruby od strony dyfra (12 pcs) jakims wd40. Aby dostac sie do srub w danym momencie niedostepnych po prostu przetaczamy auto po kanale. Przy odkrecaniu tychze srub nalezy pamietac aby torx wchodzil centralnie w srube- przy krzywym uchwycie mamy za mom objechana srube co pietrzy problem. Jesli sruba jednak zjechala sie, mozemy sprobowac nabijac inne torxy, ale u mnie to nieskutowalo- jet jeszcze wersja aby naciac srube przecinakiem i przy pomocy przecinaka z mlotkiem odkrecac. W ostatecznosci mozna uzyc diaksa do wyciecia lba sruby- nie ma sie co obawiac ze szpilka ktora pozostanie po srubie uniemozliwi rozlaczenie polosi od dyfra gdyz luz jaki ma caly przegub na frezie (luz miedzy zawleczkami spinajacymi) pozwoli sciagnac przegub ze szpil pozostalych na dyfrze- wtedy te szpilki raczkami odkrecamy- jesli juz mamy porozpinane od strony dyfra, musimy odkrecic te duze nakretki co widac po zdjeciu kola na srodku piasty- ona trzyma ten kawalek polosi co jet dokrecony do przeguby zewnetrznego, nacietego na frez i przechodzacego przez piaste- Struna mowil ze tam klucz nasadowy 38 (ja nie pamietam jaki byl: 38-41) W zaleznosci od rodzaju felgi podobno mozna tam sie dostac bez sciagania kola, jednak nie u mnie- czyli kolo do zwalenia, nakretka do odkrecenia (prawa strona- prawy gwint, lewa strona lewy gwint !!) po zwaleniu nakretki wybijamy ten "bolec" przez cos co gwint uchroni i po konkretnym uderzeniu mlotem polos winna znalesc sie w kanale- wtedy calosc w imadlo, postepowanie ze srubami analogicznie co do tych od dyfra- zdecydowanie latwiej ida niz na aucie- jesli je rozkrecimy to mamy polos z przegubami w lapie- aby wyjac przegub z polosi sciagamy krancowa zawleczke nozyczkami do rozpinania takowych i przegub po frezie schodzi- jesli zakladamy uzywany przegub to najpierw go myjemy benzynka ekstrakcyjna, pozniej smarujemy calosc smarem do przegubow (dostepny w kazdym motoryzacyjnym)- pamietajmy aby guma oslonowa byla cala- zadnych przetarc ani pekniec !!- oczywiscie nowe opaski zaciskowe !! calosc montujemy w odwrotnej kolejnosci- najwiekszym problemem bylo wbicie polosi w piaste przy montarzu, ale jet to wykonalne- aby kawalek gwintu do zlapania nakretki i reszte nasadem dociagamy- pozniej zakladamy sruby od strony dyfra i powinno hulac- jak dla mnie nowicjusza w tym temacie prawa polos zajela jakies 4 h (musialem zdemontowac filtr weglowy bo przeszkadzal/utrudnial) a lewa juz 2 h bo wiedzialem co i jak !! pracka malo przyjemna- wszedzie smar i brud ale temat do wykonania we wlasnym zakresie- jakby co dzwonic i powodzenia

Xy
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Paź 2005|, 2005 00:49   

czyli z podjazdu nici :(
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |19 Paź 2005|, 2005 20:05   

torx 45 i klucz 41mm na nakrętkę piasty tylnej :mrgreen:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 09:31   

hmmm - 41 nie miałem nigdy w garaży a pamiętam, że dokręcałem kiedyś nakrętkę tylnej półosi bo się nieco poluzowała po Wyrazowie ;) ale nie mówie nie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 09:35   

wlasnie sprawdzilem tego torxa i jednak 40 ma nabite
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
anju
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:07   Re: wymiana polosi

Kevin Xy napisał/a:
witam- zaczynamy wymiane polosi- niezbedny kanal, diaks z mala tarcza, torx 40 i duzy (38 ??) klucz nasadowy
na dziendobry czyscimy i spryskujemy sruby od strony dyfra (12 pcs) jakims wd40. Aby dostac sie do srub w danym momencie niedostepnych po prostu przetaczamy auto po kanale. Przy odkrecaniu tychze srub nalezy pamietac aby torx wchodzil centralnie w srube- przy krzywym uchwycie mamy za mom objechana srube co pietrzy problem. Jesli sruba jednak zjechala sie, mozemy sprobowac nabijac inne torxy, ale u mnie to nieskutowalo- jet jeszcze wersja aby naciac srube przecinakiem i przy pomocy przecinaka z mlotkiem odkrecac. W ostatecznosci mozna uzyc diaksa do wyciecia lba sruby- nie ma sie co obawiac ze szpilka ktora pozostanie po srubie uniemozliwi rozlaczenie polosi od dyfra gdyz luz jaki ma caly przegub na frezie (luz miedzy zawleczkami spinajacymi) pozwoli sciagnac przegub ze szpil pozostalych na dyfrze- wtedy te szpilki raczkami odkrecamy- jesli juz mamy porozpinane od strony dyfra, musimy odkrecic te duze nakretki co widac po zdjeciu kola na srodku piasty- ona trzyma ten kawalek polosi co jet dokrecony do przeguby zewnetrznego, nacietego na frez i przechodzacego przez piaste- Struna mowil ze tam klucz nasadowy 38 (ja nie pamietam jaki byl: 38-41) W zaleznosci od rodzaju felgi podobno mozna tam sie dostac bez sciagania kola, jednak nie u mnie- czyli kolo do zwalenia, nakretka do odkrecenia (prawa strona- prawy gwint, lewa strona lewy gwint !!) po zwaleniu nakretki wybijamy ten "bolec" przez cos co gwint uchroni i po konkretnym uderzeniu mlotem polos winna znalesc sie w kanale- wtedy calosc w imadlo, postepowanie ze srubami analogicznie co do tych od dyfra- zdecydowanie latwiej ida niz na aucie- jesli je rozkrecimy to mamy polos z przegubami w lapie- aby wyjac przegub z polosi sciagamy krancowa zawleczke nozyczkami do rozpinania takowych i przegub po frezie schodzi- jesli zakladamy uzywany przegub to najpierw go myjemy benzynka ekstrakcyjna, pozniej smarujemy calosc smarem do przegubow (dostepny w kazdym motoryzacyjnym)- pamietajmy aby guma oslonowa byla cala- zadnych przetarc ani pekniec !!- oczywiscie nowe opaski zaciskowe !! calosc montujemy w odwrotnej kolejnosci- najwiekszym problemem bylo wbicie polosi w piaste przy montarzu, ale jet to wykonalne- aby kawalek gwintu do zlapania nakretki i reszte nasadem dociagamy- pozniej zakladamy sruby od strony dyfra i powinno hulac- jak dla mnie nowicjusza w tym temacie prawa polos zajela jakies 4 h (musialem zdemontowac filtr weglowy bo przeszkadzal/utrudnial) a lewa juz 2 h bo wiedzialem co i jak !! pracka malo przyjemna- wszedzie smar i brud ale temat do wykonania we wlasnym zakresie- jakby co dzwonic i powodzenia

Xy
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:09   

... że co ?? :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
anju
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:21   

Kevin Xy,
niepotrzebne jest odkręcanie nakrętek piast-należy odkręcić tylko torxy,po co ryzykować uszkodzenie łożysk piasty? półoś wyjdzie!
przy montażu zwróć uwagę na rowki na stronie zewnętrznej przegubu[na obu przegubach!] przecinak i młot zostaw:( jego też boli:)
pzdr anju
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 12:45   

oczywiscie probowalem w ten sposob ale dostanie sie z torxem do srub od strony kola jet wrecz niemozliwe- w tym jet problem- nie mysl sobie ze nie probowalem :mrgreen:

ps. mlot i przecinak zostawilem, ale diax poszedl w ruch
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Lis 2005|, 2005 10:43   

No, to mnie się wydaje, ze śruby półosi w MK I są na torx 40może, ale śruby półosi 92wzwyż są na torx 45, bo dziś znów dla odmiany akurat demontaż robiłem przy wymianie simmerringu w lewym gnieździe dyfra :wink: , 45 włazi :D
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group