$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Montaż aparatu i ustawianie zapłonu 2.0 EFI OHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż aparatu i ustawianie zapłonu 2.0 EFI OHC
Autor Wiadomość
netfox
[Usunięty]

Wysłany: |23 Gru 2005|, 2005 19:42   Montaż aparatu i ustawianie zapłonu 2.0 EFI OHC

Witam serdecznie. Jako że jestem nowy, to prosiłbym z góry o cierpliwość ;)

Opiszę jak u mnie wyglądała procedura, a później czekam na ewentualne uwagi. Aparat zapłonowy mamy zdemontowany (zakładamy, że nie ruszaliśmy rozrządu i jest on prawidłowo ustawiony). Dokładne ustalenie punktu zaplonu jest oczywiście niemożliwe w mechaniczny sposób, gdyż do 15 stopni wychylenia reguluje go komputer.
Zanim włożymy aparat należy zdjąć osłonę rozrządu i wału (3 śruby - klucz płaski nr. 10). Uważając na rurę z chłodnicy wyjąć osłonę (NIE WYGINAĆ!!!). Teraz patrzymy na koło zębate wałka rozrządu. Ma ono wewnątrz trapezowe wycięcie z wypustką na srodku - nie obracamy tym kołem bezpośrednio, tylko patrzymy na koło sprzężone z wałem (na samym dole, patrząc na maskę). Ma ono nacięcia, od strony bloku. Są to znaczniki (niewielkie kwadraciki, przed pierwszym z nich znajduje się głębsze wcięcie - tzw. TDC - punkt zapłonu). Kolejne wcięcia to wyprzedzenie zapłonu o 4, 8, 12, 16 stopni (Ford produkował to samo koło wału dla różnych jednostek napędowych). Dobrze jest wyciągnąć świece zapłonowem, zanim zaczniemy obracać wałem (regulacja będzie łatwiejsza i bardziej precyzyjna). Bierzemy klucz nr. 22 i obracamy wałem tak aby punkt TDC ustawić dokładnie naprzeciw znacznika (wypustki) bloku silnika. Jednocześnie musimy zapewnić, że wspomniane wcześniej koło wałka rozrządu (jego wypustka wewnątrz trapezowatego wycięcia), znajdzie się naprzeciw niewielkiego otworu w bloku. Najlepiej żeby jedna osoba kręciła wałem, a druga obserwowała znaczniki. Gdy wszystkie znaczniki mamy ustawione, należy włożyć aparat (koniecznie już suchy i wyczyszczony). Na kopułce aparatu wytłoczona jest cyfra 1, oznacza to pierwszy cylinder (jako że ustawiliśmy TDC na wale, znaczy że to właśnie pierwszy cylinder powinien w tym momencie dostać iskrę). Aparat należy zatem włożyć tak, aby po nałożeniu kopułki, jego "miedziany palec" połączył sygnał z cewki (środkowy kabel wpięty w kopułkę) i styk kabla oznaczonego cyfrą 1 (iskra na pierwszy cylinder). Aparat obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, więc gdyby ktoś "się pospieszył" i powyjmował kable, a teraz nie wie jaka jest kolejność to:
Kolejność zapłonu dla silników 1.8HC (REC), 2.0 HC (NER), 2.0 LC EFI (NRC), 2.0 HC EFI (NRA), 2.0 EFI (N9D), 2.0 EFI (N9B) to 1-3-4-2.

Ewentualne drobne korekty mechaniczne zapłonu (tzw. "kręcenie aparatem") jest dopuszczalne JEDYNIE PRZY WYŁĄCZONYM SILNIKU!!!

Pozdrawiam i życzę przyjemnego grzebania przy Naszych Pupilkach ;D

[ Dodano: 2005-12-24, 00:45 ]
Małe sprostowanie - do kręcenia wałem potrzebny będzie czasem klucz 19, a nie 22, w zależności od wersji silnika.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |24 Gru 2005|, 2005 10:29   

Bardzo ładny opis.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
rpio
[Usunięty]

Wysłany: |24 Gru 2005|, 2005 10:35   

Nowy-a jaki zdolny,brawo!!:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group