$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V
Autor Wiadomość
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
  Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 08:18   Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V

Czy wtryskiwacze benzynowe i ecu silnika są zamienne?
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 12:05   

Mają takie same numery. Różnice są w kolorach i listwach, w zależności od rocznika.

[ Dodano: |29 Paź 2016|, 2016 12:07 ]
Przy listwie paliwowej aluminiowej są zielone, przy metalowej, starszego typu są brązowe/białe/szare. Wydatek 108g/min.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |30 Paź 2016|, 2016 12:33   

VIK napisał/a:
Wydatek 108g/min.


Masz gdzieś dane do innych wtrysków do Forda (czy też innych Boschowskich) ? Z podaniem ciśnienia rzecz jasna ...

Ja zawsze testowałem na impulsatorze, na jednakowy wydatek, i dobre rozpylanie.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Lis 2016|, 2016 19:30   

Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |1 Lis 2016|, 2016 20:16   

Struna napisał/a:
Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe)


Hmmm, w tego typu wtryskiwaczach ciśnienie nie powinno być niższe - sprawdzę, ale o ile dobrze pamiętam, na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:05   

Grześ napisał/a:
na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara.
a w 2.9 bodaj 2.8 bara
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:11   

Oj tam wytrysk to wytrysk
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:31   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara.
a w 2.9 bodaj 2.8 bara


2,5 - miałem takie autko. Do dziś mam listwę. I tester też mam, o czym najlepiej sam wiesz ;-)
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:13   

Struna napisał/a:
Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe)

Ciśnienie zawsze było takie same :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:26   

2.4 w idlu z podpiętym podciśnieniem ma mieć 2.1 bara, a 2.9 w tych samych warunkach ma mieć 2.4 bara
Ze zdjętym podciśnieniem: 2.4 ma 2.7 bara, 2.9 - 3.0 bara.

Czyli generalnie różnica o 0.3 bara między tymi silnikami.

[ Dodano: |2 Lis 2016|, 2016 13:26 ]
ford2fast napisał/a:
Ciśnienie zawsze było takie same
nie, nie było.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:41   

Struna napisał/a:
2.4 w idlu z podpiętym podciśnieniem ma mieć 2.1 bara, a 2.9 w tych samych warunkach ma mieć 2.4 bara
Ze zdjętym podciśnieniem: 2.4 ma 2.7 bara, 2.9 - 3.0 bara.


A skąd masz te informacje ???
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 15:51   

CAPS
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 18:06   

Struna napisał/a:
CAPS


Czyli ?

Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika .... To tylko bardzo przybliżona informacja, czy regulator ciśnienia ma połączenie z kolektorem. Ciśnienie sprawdza się wyłącznie na silniku niepracującym ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:10   

Grześ napisał/a:
Czyli ?
taki program z danymi do starszych aut
Grześ napisał/a:
Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika .
a co Ci po pomiarze na niedziałającym silniku ?
Grześ napisał/a:
To tylko bardzo przybliżona informacja
? tzn ? to bardzo dokładna informacja o ciśnieniu jakie realnie jest na listwie.
Podane są obie wartości, przy dostarczonym podciśnieniu z silnika ( obniżone ciśnienie na listwie ) oraz przy odpiętym wężyku - czyli max ciśnienie ( takie jak będzie na WOT )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:27   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
To tylko bardzo przybliżona informacja
? tzn ? to bardzo dokładna informacja o ciśnieniu jakie realnie jest na listwie.
Podane są obie wartości, przy dostarczonym podciśnieniu z silnika ( obniżone ciśnienie na listwie ) oraz przy odpiętym wężyku - czyli max ciśnienie ( takie jak będzie na WOT )


Pomyśl ... wtryskiwacz pracuje optymalnie wtedy, gdy różnica ciśnień po stronie paliwa i na wyjściu jest taka jak w katalogu.

Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?

Natomiast spadek ciśnienia na listwie w czasie pracy silnika informuje o prawidłowej pracy regulatora ciśnienia, który kompensuje to ciśnienie w zależności od podciśnienia w kolektorze (a to jest bardzo bardzo różne) tak, aby na wtryskach było zawsze to co trzeba.

W niektórych samochodach nie ma kompensacji ciśnienia w kolektorze, wtedy ECU sam sobie przelicza co trzeba. Ale to wymaga odpowiednich wtryskiwaczy.

[ Dodano: |3 Lis 2016|, 2016 10:28 ]
Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika .
a co Ci po pomiarze na niedziałającym silniku ?


Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne. Po załączeniu pompy paliwa na tą 1-2 sekundy ciśnienie powinno dojść do właściwego poziomi, i co ważne - nie spadać ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group