$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Odparowanie LPG
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odparowanie LPG
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 07:07   

Aro napisał/a:
wydarłem parownik - część wodna wygląda jak nowa - więc gaz nie przymarza od syfu w układzie:
W Goldzie zamula zaworek na wejściu fazy ciekłej. No chyba, że sprawdziłeś w odczytach, że to chodzi jednak o temperaturę LPG.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 08:42   

No właśnie to ta temperatura spada - to stara sprawa. Pisaliśmy o tym ponad pół roku temu. Nawet latem, przy butowaniu temperatura gazu spadała poniżej 6st.C, mądry pan z Alexa kazał mi obniżyć próg przełączania na benzynę z 6 na 0 st.C. Tylko jak go zapytałem ile ustawić zimą, jak na podwórku będzie nie plus 30 a minus 20 to nie odpowiedział. Wtedy Struna wykminił, że prawdopodobnie jest zasyfiony obieg wodny nagrzewnica - parownik i reduktor się nie dogrzewa. No ale jest jak widać.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 08:48   

tam ktos mowil o nawierceniu czegos w srodku tego reduktora,aby obieg plynu byl lepszy. A w zimie z tym reduktorem u mnie byla tragedia, przy bucie w kilkanascie sekund robilo sie -20 i mega zamuła auta.
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 09:03   

a w którym miejscu masz wpięty parownik ?? przed czy za nagrzewnicą ?? Ja kiedyś po wymianie chłodnicy zalałem płyn chłodniczy z marki no -name tak dobrze magazynował ciepło że ogrzewanie w kabinie zginęło ;)
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 09:04   

Ale tak popatrzyć na konstrukcję reduktora to przy założeniu że ma siedzieć króćcami od dołu a EZ na górze to to siedlisko powietrza, dlatego założę odpowietrznik.

[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 10:08 ]
Parownik za nagrzewnicą i wolałbym tak zostawić. Tylko jeszcze się muszę upewnić, czy na nagrzewnicy nie mam zamianki we-wy, bo tam też by się zapowietrzało.
Jadę rzeźbić.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 14:38   

Ja mam za nagrzewnicą i zero problemów. Jak masz w tym swoim wynalazku króćce na dół, to moze sie faktycznie zapowietrzać. Mierzyłeś temperaturę płynu na wlocie i wylocie?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 16:42   

Aro, niewiele temu reduktorowi pomożesz, gold po prostu jest mierny jeśli chodzi o grzanie gazu, więc żeby wogóle jako-tako robił to musi mieć bdb przepływ gorącej cieczy.
Możesz go nieco wspomóc montując w kanały gazowe zrobioną z miedzianego druta spiralę - zwiększysz powierzchnię wymiany cieplnej.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 16:52   

Aro napisał/a:
Ale tak popatrzyć na konstrukcję reduktora to przy założeniu że ma siedzieć króćcami od dołu a EZ na górze to to siedlisko powietrza, dlatego założę odpowietrznik.

[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 10:08 ]
Parownik za nagrzewnicą i wolałbym tak zostawić. Tylko jeszcze się muszę upewnić, czy na nagrzewnicy nie mam zamianki we-wy, bo tam też by się zapowietrzało.
Jadę rzeźbić.


Pisałem o tym pól roku temu :D
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 17:02   

Ten patent z drutem widzialem na grafikach googla. Zrobilem odpowietrzenie i zobaczę co będzie.
Na razie parownika nie będę wywalał, bo przecież na początku tych problemów nie było.

[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 18:05 ]
gufer-posepny, paniendam, paniendam :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 17:22   

Aro, jak coś, to będe miał stara parownicę od mistrala na zbyciu. Dasz przed reduktor i z bańki ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 17:22   

może jak się porządnie odpowietrzy to będzie lepiej .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 09:21   

Dopasuj małe radiatorki i wsadź w komorę wodną, zaraz będzie się lepiej grzał :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 09:21   

trzypion napisał/a:
Dasz przed reduktor i z bańki
no way - to nie zadziała na gazie już rozprężonym.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 10:11   

Struna, na jakim rozprężonym? Ciśnienie dostanie takie same, tylko nie płynu, a fazy lotnej. Toż w klasycznym reduktorze masz tak samo - najpierw odparowanie w komorze, a potem już faza lotna leci na zawór utrzymujący ciśnienie. Jedyna różnica to ta, że do komory wleci już faza lotna, ew. spadek ciśnienia może się objawić z tego powodu, że parownica jest długa I cienka, więc troche może przydławić.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:20   

trzypion napisał/a:
na jakim rozprężonym?
chodziło mi o zmieniony stan skupienia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group