$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Odparowanie LPG
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odparowanie LPG
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:23   

Aro napisał/a:
No właśnie to ta temperatura spada - to stara sprawa. Pisaliśmy o tym ponad pół roku temu.
OK, kojarzę.

Aro napisał/a:
mądry pan z Alexa kazał mi obniżyć próg przełączania na benzynę z 6 na 0 st.C. Tylko jak go zapytałem ile ustawić zimą, jak na podwórku będzie nie plus 30 a minus 20 to nie odpowiedział.
Różnica nie powinna być drastyczna, gdyż czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.

[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 14:25 ]
trzypion napisał/a:
Ciśnienie dostanie takie same, tylko nie płynu, a fazy lotnej.
Faza lotna to też płyn, aczkolwiek pewnie chodziło Ci o ciecz. ;)
Reduktor musi być zasilany fazą ciekłą, inaczej to nie zadziała.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:32   

Reader napisał/a:
... czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.
...

Czy z TEGO nie wynika inaczej?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |20 Paź 2016|, 2016 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:37   

pablo19 napisał/a:
Reader napisał/a:
... czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.
...

Czy z TEGO nie wynika inaczej?
A wynika? Oczywiście skład frakcyjny LPG w zimie jest inny, natomiast ciśnienie w jakim zachodzi parowanie i temperatura komory reduktora są (powinny być) zbliżone.
Parowanie odbywa się w reduktorze a nie otoczeniu.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:39   

Czyli jak mam ustawione przełączanie przy ~30 st.C to za wcześnie?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:40   

Nie, w zupełności wystarczy, pod warunkiem sprawnego układu chłodzenia/ ogrzewania.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:46   

pablo19 napisał/a:
Czyli jak mam ustawione przełączanie przy ~30 st.C to za wcześnie?
To zależy czym się kierujesz. :)
Ja z prądem nie płynę, więc ... 125p na 1 gen zdarzyło mi się odpalić i odjechać na LPG przy -18°C.
Przy 4gen przełączanie mam 10°C reduktora i -20°C gaz.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 13:48   

Póki co kieruję się tym co zastałem w kupionym aucie :)
Z czego wynika takie Twoje ustawienie?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:33   

tez miewam na sekwencjach nisko ustawione przejście, ale tylko dla siebie - klientom tak nie ustawiam, bo to ryzykowne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 15:17   

No to przecież elemenmt regulujący ciśnienie w parowniku dostaje już LPG w stanie gazowym, więc gdzie tu zmiana? Toż parownik/reduktor to sklejka z dwóch elementów (a w II generacji nawet z trzech) - najpierw jest część podgrzewająca, która powoduje odparowanie LPG do fazy lotnej, a po niej jest regulator ciśnienia, który ma za zadanie utrzymać stałe ciśnienei gazu na wylocie (teoretycznie, jedne reduktory sobie z tym radzą lepiej, inne gorzej). W II generacji za tym jest jeszcze regulator natężenia, w sekwencji tego już nie ma, bo tym się zajmuje elektronika i wtryskiwacze.
Jak zapodasz na wejście zamiast płynnego LPG już odparowany, to jedyne co ma wpływ na pracę reduktora to opory przelotu, bo w stamnie gazowym objętość jest duużo większa,a średnice przelotu bez zmian. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że patent Mistrala jednak u mnie działa przy przelocie klasycznej rurki 8mm, to jakoś nie sądzę, aby to był problem wielki.

[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 16:18 ]
[quote="ReaderReduktor musi być zasilany fazą ciekłą, inaczej to nie zadziała.[/quote]
Powiedz to temu, co mam pod maską - zasilany jest już fazą lotną i działa w najlepsze :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 20:43   

Jakby nie było lepszych reduktorów które nie mają takich kłopotów
Za mała komora grzejna i podgrzewanie fazy ciekłej to takie podcieranie tyłka szkłem .
Co do temperatury przejścia na dobrych podzespołach koło 20 jest ok
Tylko trzeba oblukać czy coś się złego nie dzieje .
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 21:01   

pablo19 napisał/a:
Z czego wynika takie Twoje ustawienie?
Z możliwości. :)

trzypion napisał/a:
Jak zapodasz na wejście zamiast płynnego LPG już odparowany, to jedyne co ma wpływ na pracę reduktora to opory przelotu, bo w stamnie gazowym objętość jest duużo większa,a średnice przelotu bez zmian. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że patent Mistrala jednak u mnie działa przy przelocie klasycznej rurki 8mm, to jakoś nie sądzę, aby to był problem wielki.


trzypion napisał/a:
Powiedz to temu, co mam pod maską - zasilany jest już fazą lotną i działa w najlepsze :D
Czyli masz tradycyjny reduktor i zasilasz go fazą gazową LPG?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 22:10   

Bo ja wiem, ma jakieś 10 lat, więc tradycje już ma. A na serio - jedyna różnica jest taka, że w klasycznym reduktorze masz na wejściu parownik, który przy wysokim ciśnieniu (takim jak panuje w butli mniej więcej) doprowadza LPG do wrzenia i przejścia w stan gazowy, a ten że już gazowy LPG jest podawany na zawór reduktora, który utrzymuje stałe ciśnienie podawane na zawory wtryskiwaczy (w teorii, w praktyce to wiadomo).
Jeśli teraz przed wewnętrzny parownik, podłączysz zewnętrzny parownik, to zawór redukujący dostanie odparowany LPG o wysokim ciśnieniu. I zrobi z nim to samo, co robi obecnie.
Jedyna różnica jest taka, że przy takim patencie gazowy LPG ma nieco dłuższą drogę do pokonania, a co więcej, część tej drogi stanowi dość wąska rurka, przez co pod dużym obciążeniem mogłoby dochodzić do zbyt dużego spadku ciśnienia przed stopniem redukującym. Biorąc jednak pod uwagę, że u mnie taki system działa, a jeszcze przed samym reduktorem znajduje się filtr fazy lotnej (też niestandardowy - metalowy, druciak i zestaw siatek), to raczej takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. )
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 06:18   

trzypion napisał/a:
Bo ja wiem ...
Dokładnie. Także najpierw się zapoznaj zamiast tworzyć swoje teorie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 07:32   

borze kolejny raz przywalił jak łysy grzywką w parapet ....
co z tego że podgrzejesz ciecz którą jest lpg
bałwanie reduktor obniża tylko ciśnienie tej cieczy zmienia stan ciekły w lotny
a to że to jest mocno termiczne to wymaga podgrzewania to ...
No ale prawa fizyki chyb są inne u ciebie :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 08:04   

pepi napisał/a:
... kolejny raz przywalił jak łysy grzywką w parapet ....

To za proste, musiałby przywalić o kant kuli :-D

Widac, ze po chwili spokoju zaczynaja sie rozne dziwne teorie i ktos próbie to prostować...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group