$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Sztywny hol
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztywny hol
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 16:30   

w automacie czy N9 zmiany długości wału kompensuje zabierak w skrzyni - on się może wsuwać i wysuwać.
W MT75 tego nie ma, rolę to pełni właśnie to połączenie z nakrętką.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 17:30   

Przy czym to połączenie w MT jest PRZED krzyżakiem i podporą.

[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 17:31 ]
Nakrętka jest po to żeby się wieloklin nie tłukł. A przesuwać-przesuwa się - owszem - w czasie pracy.

[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 17:33 ]
Dodatkowo jest tam element z tworzywa, dość ciasno spasowany, żeby na wieloklinie nie było brudu w połączeniu, które pracuje.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 21:48   

No ale po kiego odkręcać, przesuwać, brandzlować wał od MT75 przy holowaniu?
Ktoś pochrzanił kwestie i teraz się mota... Bo chyba chodziło o holowanie z A4LD...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 23:22   

Chodziło o holowanie na sztywno, a reszta to poboczności ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 23:37   

No tak, ale problem odpinania wału ruszył przy opcji holowania skorpiaka w automacie a teraz idzie o wały przy MT, czy jeszcze przy czymś i nijak się ma do gadzetów do holowania. Bo po co tego dotykać jak się wlecze rękomata.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Lis 2016|, 2016 20:04   

Mi się wydaje, że temat wału jest dosyć dobrze omówiony i nie ma co go wałować więcej ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 13:22   

Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 16:20   

ament :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 18:52   

Ciekawe, czy 'znawcy' przyjmą do wiadomości....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 23:06   

VIK napisał/a:
Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi.


Nie napisałeś jednak czy można bezpiecznie holować scorpio z automatem po odkręceniu 4 śrub wału od dyfra.Wymiana uszczelniacza to jedno a holowanie to drugie.
Niektórzy twierdzą że nie ma tam miejsca na podwieszanie wału i bezpieczne holowanie.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 23:18   

Ktoś, kto tak twierdzi pod autem chyba daaaaaaawno nie był.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Lis 2016|, 2016 07:19   

Jacek12 napisał/a:
VIK napisał/a:
Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi.


Nie napisałeś jednak czy można bezpiecznie holować scorpio z automatem po odkręceniu 4 śrub wału od dyfra.Wymiana uszczelniacza to jedno a holowanie to drugie.
Niektórzy twierdzą że nie ma tam miejsca na podwieszanie wału i bezpieczne holowanie.

Owszem, pisałem, że holowałem kiedyś auto w ten sposób, wał nawet jesteś w stanie podwiązać paskiem od spodni, albo sznurówką - do wydechu, tzw. "tornistra" :) To już najmniejszy problem.

[ Dodano: |11 Lis 2016|, 2016 07:34 ]
https://megawrzuta.pl/download/351fa33e672772ed23975b5250a941f1.html
film, słaby, ale zawsze.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Lis 2016|, 2016 22:41   

sprawa się rozbijała o możliwość cofnięcia wału z wypustu na flanszy dyferencjału, mnie sie nie udało to bez luzowania podpory. Vik jakoś to zrobił.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Lis 2016|, 2016 11:09   

zależy jak mocno trzyma ta guma w podporze widocznie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Lis 2016|, 2016 11:45   

dobra dobra :) nie dorabiac ideologii :)

[ Dodano: |12 Lis 2016|, 2016 11:46 ]
Krzyżak na Cardanie się na tyle odchyla, że spokojnie można pomanewrować i odchylić i zdjąć z flanszy.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group