$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Sztywny hol
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztywny hol
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |27 Paź 2016|, 2016 19:26   

Kiedyś wypożyczyliśmy taką "autolawetę". Bywają takie dopasowane wartości w dowodach rejestracyjnych, ale nie ciągnijmy tego tematu ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:22   

VIK napisał/a:
ford2fast napisał/a:
VIK napisał/a:
Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km.

Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę :)

Owszem. A że nie wierzysz, cóż...
Siedlce-Kraków, jakieś 380km, na zwykłej lince i Piotrków-Kraków wieloryba na sztywnym holu. :)

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:28 ]
Antek, da się jak się popuści podporę, zdejmie z ataku, i zakręci podporę z powrotem. Uscislijmy.

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:30 ]
No, pisałeś o tym, doczytałem.


Właśnie to miałem na myśli :)
Jednak wykonałeś więcej czynności niż trzypion w swojej pseudowyobraźni :)
Wydaje mu się , że kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 15:06   

Taaa... Kurcze, chyba nikt z Was dawno pod autem nie był. Tak jak Vik napisał - 4 śruby z flanszy trzeba odkręcić, wał o 1-2mm do przodu przesunąć, żeby kołnierz nei wadził o flanszę dyfra, wtedy mał ładnie się przesuwa na bok, w tej pozycji wiesza do belki za pomocą drutu (a nawet sznurówki) i na tym koniec zabawy.
Dla Antka - nie, nie napisałem która ręką należy trzymac klucz przy odkręcaniu śrub, a także czy należy odsunąc w lewo, w prawo o o ile milimetrów, a także, że najpierw trzeba klucz w rękę chwycic i wielu innych szczegółów. Zakąłdam bowiem pewien poziom zrozumienia u rozmówcy.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:03   

To może umówmy się i sprawdzimy ok? 4 śruby i 2 mm. Gdzie i kiedy?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:20   

Jutro 18:00, Birmensdorf, Stoeckenstrasse 16 - zapraszam.
Poza tym, rozpinałem to połączenie chyba z 4 razy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Być może Twoje przekonanie o niemożności wynika z doświadczeń z autami z MT75, gdzie wał, istotnie, nie ma luzu przód-tył (a dokładniej - precel jest twardy i byle czym go nie ruszysz). Przy ASB masz wejście na wieloklinie i sztywno nie jest.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:29   

W mt75 wał "ma luz" w środkowej części.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 00:04   

Koledzy, skończmy już o tych wałach, za daleko odchodzimy od meritum. Myślę, że zostało już tyle napisane o rozłączaniu wału, że zaczynacie się powtarzać.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 08:53   

Struna napisał/a:
W mt75 wał "ma luz" w środkowej części.

Ale nie od razu, tylko dopiero po poluzowaniu nakrętki. Zresztą, na mój nos, to elastyczność poduszek silnika, skrzyni, a także dyfra i belki wystarcza, żeby rozpiąć wał od dyfra i zrzucić kołnierz z flanszy. A potem na bok i po sprawie.

Co do holu - to IMO zwykły motyl jest lepszy - parametry holowania takie same, a przynajmniej może miec hamulec najazdowy, no i nie ma problemów ze zmieszczeniem się pod plastikami.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 09:52   

trzypion napisał/a:
Ale nie od razu, tylko dopiero po poluzowaniu nakrętki.
? jakiej nakrętki - przecież to musi ( i ma ) możliwość wydłużania/skracania się. Inaczej by nie mogło pracować .
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 12:00   

Tej zaciskającej na sztywno obie części wału, które sa przed podporą. No chyba, że sa inne konstrukcje, ta o której piszę jest i w Sierrze, i w moim krokodylu. Z inną się nie spotkałem przy MT75.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 13:07   

ale ją to trzeba odkręcić jak chcesz wał rozpołowić, a żeby go cofnąć ( zsunąć/skrócić ) to jej nie trzeba ruszać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 14:23   

U mnie siedzi i zaciska na sztywno - znaczy i w ścierce tak było i z krokodylu. Pewnie jakbym bardzo mocno pociągnął, to by puściło, ale nie nazwałbym tego ruchomym. Może miałeś do czynienia z jakąś, co nie za bardzo zaciskała to połączenie? Aczkowliek przy jakiejś okazji sie przyjrzę.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 14:27   

może syfem zaszło i ciężko chodziło, ale to generalnie pracuje podczas jazdy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 15:40   

Szczerze mówiać, nie jestem przekonany. Gdyby tak było, jak piszesz, to po co w ogóle byłaby ta nakrętka? Ona IMO zaciska zewnętrzną (przednią) część na wieloklinie i się nie rusza, rozmontowywałem tak wał na części i składałem ponownie, więc syfu nie było. Tam jest, o ile dobrze pamiętam, taki plastik, który jest przez tą nakrętkę zaciskany, jeśli byłby uszkodzony, to i owszem, nie bedzie oporu, ale w przeciwnym wypadku to raczej jest sztywne.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 15:54   

Mi też się wydaje, że to na stałe jest skręcone, żaden wał, który miałem w ręku tam się nie przesuwał.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group